Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک‌هزار و ۶۱۴ خانوار نیازمند با سرپرست زندانی در چهار ماه نخست سال‌جاری از خدمات کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در سرفصل‌های مختلف حمایتی بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمیته امداد، سید مهدی عبادی، در بازدید از منازل خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد این استان سیستان و بلوچستان گفت: در چهار ماه نخست سال جاری پرداخت کمک معیشت به صورت ماهیانه، وام اشتغال‌زایی و قرض‌الحسنه، کمک هزینه تحصیلی شامل دانش‌آموزی و دانشجویی، ساخت مسکن، کمک موردی، به هزار و 614 خانوار زندانی این استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خانوارهای زندانی در صورت داشتن معرفی‌نامه از اداره کل زندان‌های این استان یا مراجع ذی‌صلاح و استحقاق توسط مددکاران این نهاد در چرخه حمایتی کمیته امداد قرار گرفته و مشمول استفاده از تسهیلات و خدمات منظور شده خواهند بود.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خانوار‌های زندانیان نیازمند تا زمان آزادی سرپرست از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: در زمینه روند شناسایی این خانوارها در مرحله نخست افراد با خوداظهاری به این نهاد مراجعه می‌کنند و بخشی دیگر با ارائه معرفی از اداره‌کل زندان‌های استان سیستان و یلوچستان یا توسط موسسات خیریه و سایر مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شوند.

عبادی یادآور شد: این نهاد برای اینکه به خانوارهای دارای سرپرست زندانی نیازمند که امکانات اولیه یا وسایل اشتغال خود را نداشته کمک کند علاوه بر اینکه اعضای خانواده مانند سایر مددجویان از تمام خدمات این نهاد بهره‌مند هستند نسبت به کارآموزی و ایجاد اشتغال برای آنها اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/4076/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: سال گذشته به یک هزار و ۱۶ نفر از مددجویان زنجانی خدمات حقوقی ارائه شد.

روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان عزیز تحت حمایت و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضائی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمندسازی، از رویکردها و اهداف مهم کمیته امداد در حوزه حقوقی است.

وی با اشاره به اینکه خدمات حقوقی به صورت مستمر به جامعه هدف ارائه می‌شود، افزود: در همین راستا سال گذشته یک هزار و ۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد استان زنجان خدمات حقوقی گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکاری در ارائه این خدمات گفت: این نهاد به منظور حمایت همه‌جانبه از مددجویان، خدمات گسترده‌ای در زمینه مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضائی (با همکاری وکلای نیکوکار، کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضائیه) و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌دهد.

صالحی نقش آموزش و آگاهی‌های مشاوره‌ای، حقوقی و برگزاری دوره‌های مرتبط را در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضائی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر دانست و گفت: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع بروشورهای حقوقی در جهت آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت اقدامات مؤثری انجام داده است.

کد خبر 747764

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند