Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@06:31:26 GMT

تجمع طلاب و استادان حوزه علميه قم

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۵۹۰۹

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما ، در اين تجمع ، طلاب با سر دادن شعارهايی از جمله «حوزويان بيدارند از مفسدان بيزارند» ، «امت ما بيدارند از مفسدان بيزارند» و «سکوت هر مسلمان خيانت است به قرآن» اعتراض خود را به برخي مسئولين که نسبت به عدالت اقتصادي در کشور بي اعتنا هستند اعلام کردند.

رحيم پور ازغدي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين تجمع با بيان اينکه حوزه و روحانيت همواره يکپارچه در کنار مردم ايستاده است گفت: طلاب که در زمان جنگ تحميلي با حضور گسترده در جبهه هاي حق عليه باطل پيشرو بودند، امروز نيز از وضعيت اقتصادي و بي کفايتي برخي مسئولانند ناراضی اند و درکنار مردم کم درآمد ايستاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي به نامه اخير رييس قوه قضاييه به رهبر معظم انقلاب در خصوص تشکيل دادگاه هاي خاص مفسدان اقتصادي افزود: قوه قضاييه بايد ضربه اصلي را به مفسدان داخلي وارد کند که به مردم در اين شرايط بد اقتصادي خيانت مي کنند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: متاسفانه برخي هنوز چشم به خارج از کشور دارند و اعتقادي به ملت و ظرفيت هاي داخلي ندارند ، در حاليکه ما اقتصاد برجامي و مذاکره با آمريکا را تجربه کرديم و ضرر و زيان هاي ناشي از آن را که بيشتر شدن توطئه آمريکايي ها بود، ديديم.

وي برنامه ريزي در جهت استفاده از ظرفيت هاي داخلي و به کار گرفتن مديران لايق و با انگيزه در امور اقتصادي را موجب پيشرفت کشور و خنثي شدن تحريم هاي اقتصادي دشمنان دانست و گفت: نبايد اقتصادمان طوري باشد که با سخنراني يک مردک به نام ترامپ دچار نوسان شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: قم تجمع طلاب فیضیه بی عدالتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه درباره حوادث اخیر قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در بیانیه‌ای پیرامون ماجرای درمانگاه قم از همگان خواست هوشمندی خود را در برابر نقشه‌های شیطانی برای شکستن حرمت‌ها و حریم‌های الهی حفظ کنند و از بازی در میدان بدخواهان و دشمنان و هتاکان حجاب و عفاف و ارزش‌های متعالی اسلام و همراهی با آنان پرهیز کنند. 

متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

احکام نورانی اسلام جهت تأمین نیاز‌های واقعی بشر و ایجاد حیات طیبه تشریع شده است و عمل به آنها سبب حفظ کرامت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌شود و دوری از آنها موجب رواج ناملایمات و ناگواری‌ها در زندگی انسان است. همانطور که عمل به احکام حجاب و عفاف بستر ساز رشد و بالندگی جامعه به خصوص بانوان ما می‌شود تحقق امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک نظارت اجتماعی برای محافظت از ارزش‌ها موجب رستگاری و سعادت مسلمانان خواهد شد.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در مورد حوادث اخیر در قم از همان آغاز با هماهنگی مجموعه‌های مسئول در این زمینه پیگیری‌های مؤثری انجام داده و عموم مردم متدین به ویژه مردم انقلابی قم را به توجه به نکات ذیل دعوت می‌کند:

۱- پیروزی انقلاب اسلامی ایران که مهمترین رویداد سیاسی قرن در منطقه و جهان بود، دستاورد‌های بزرگ و شگفت آوری برای ملت ایران و امت اسلام بویژه در حوزه زنان به ارمغان آورد و در واقع گفتمانی مترقی و نو را در زمینه خانواده و زن پایه¬ریزی کرد و این دستاورد‌ها همچنان در حال رویش و ثمردهی است.

۲- امروز دشمنان اسلام با جنگ ترکیبی و طراحی پیچیده به باور‌های دینی و باور‌های سیاسی مردم هجوم آورده و به دنبال واژگون سازی ارزش‌های اسلامی بویژه در زمینه حجاب و عفاف هستند و در برابر آنها قیام همگانی به وظایف دینی و امر به معروف و نهی از منکر مطابق قانون و شرع ضروری است.

۳- همگان باید هوشمندی خود را در برابر نقشه‌های شیطانی برای شکستن حرمت‌ها و حریم‌های الهی حفظ نموده و از بازی در میدان بدخواهان و دشمنان و هتاکان حجاب و عفاف و ارزش‌های متعالی اسلام و همراهی با آنان پرهیز نمایند.

۴- ملت و جوانان بویژه مردم شریف قم که همواره با آگاهی و بصیرت و احساس مسئولیت در قبال نظام اسلامی، دشمنان اسلام و انقلاب را مأیوس نمودند، لازم است با تداوم اتحاد و آگاهی خود گام‌های بلندی برای تحقق تمدن جدید اسلامی بردارند.

۵- حوزه‌های علمیه همواره مدافع احکام الهی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده و هست و عموم مردم متدین را به اقامه دین و این دو فریضه الهی فرا می‌خواند.

وَ ما یَفْعَلُوا مِنْ خَیْرٍ فَلَنْ یُکْفَرُوهُ

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

دیگر خبرها

  • هشدارهای امام خمینی درباره روحانیون وابسته، مقدس‌نما و تحجرگرا
  • ایسنا: متاسفانه کاظم صدیقی به وقایعی که با آبرویش گره خورده، اشراف ندارد/سپردن دستگاه‌های فرهنگی به او، فاقد توجیه است
  • فیلم واکنش کاظم صدیقی به ماجرای تخلف 1000 میلیاردی حوزه علمیه: الان نوبت منه!
  • برخورد با مجرمان و مفسدان اقتصادی تعطیل شدنی نیست
  • خودکفایی در تولید جوجه اجداد مرغ گوشتی
  • عباس زاده مشکینی: این دولت هنوز زبان گفت‌وگو با مردم را پیدا نکرده است
  • حوزه باید برخی از دوگانگی‌های جامعه را جمع کند
  • آیت‌الله اعرافی: حوزه باید برخی از دوگانگی‌های جامعه را جمع کند
  • ایران ۷۰۰ میلیون دلار کالا از کره شمالی خرید
  • بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه درباره حوادث اخیر قم