Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله ‌غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در نشست خبری بنیاد بوعلی بابیان اینکه بوعلی سینا نادره دوران است، اظهار داشت: ابوعلی سینا از نظر شخصیت در حدی بود که امام خمینی (ره) فرمودند در کل قلمرو کره زمین بوعلی سینا یک شخصیتی است که از علمی، فرهنگی، پزشکی و همه فنون نظیر ندارند این سخن از شخصیتی مانند امام بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه ما وظیفه داریم این شخصیت ممتاز جهانی را هم بهتر بشناسیم و هم بتوانیم آن را بشناسانیم چون این‌ها سند، شناسنامه و هویت ما هستند، اکنون دنیای امروز همدان را با نام بوعلی سینا می‌شناسد متأسفانه در ایران ما آن‌چنان که می‌بایست عظمت این انسان را به دنیا نتوانسته‌ایم معرفی کنیم.

رئیس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا بابیان اینکه دنیا بوعلی را مصادره کرده است، گفت: عرب‌ها می‌گویند بوعلی سینا ایرانی نیست به دلیل اینکه کتاب‌هایش را عربی نوشته، ترک‌ها از ۴۰ سال قبل یک تندیس بزرگی از جناب ابن‌سینا ساخته‌اند و آن را به عنوان فرزند پرافتخار ترک به دنیا معرفی می‌کنند.

طه‌محمدی خاطرنشان کرد: ولی شواهد فراوانی وجود دارد که بوعلی سینا فارسی‌زبان هستند و سروده‌های به زبان فارسی ایشان و زادگاهشان همه گواهی بر فارس زبان بودن بوعلی سینا هستند.

وی بابیان اینکه ما باید مفاخر خود در حدی که شایستگی دارند تکریم کنیم، بیان کرد: مردم از عقل، علم، ادب و دیانت این مفاخر الگو می‌گیرند، بوعلی سینا با عمر بسیار کم و در ناامنی که وجود داشته تعداد بسیار زیادی کتاب نوشته است.

رئیس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا عنوان کرد: لحظه‌لحظه‌های زندگی بوعلی سینا برای جهان درس است بنده در حالات ایشان می‌خواندم که هر ۳ روز یک‌بار قرآن کریم را ختم می‌کردند در مسائل پیچیده وضو می‌گرفتند می‌رفتند مسجد با همه وجود دو رکعت نماز می‌خواندند و مشکل علمی‌شان حل می‌شد.

طه‌محمدی یادآور شد: بوعلی سینا همه علوم را تولید کردند و علوم وارداتی نداشتند در حمله افغان به مرکز حکومت ایران بسیاری از نوشته‌های بوعلی سینا در آتش سوخت و ما باید آثار بوعلی سینا از همه کشورهای دنیا را جمع‌آوری کنیم.

وی بابیان اینکه دنیا باید بداند بوعلی سینا چه شخصیتی بوده است، گفت: بوعلی سینا افتخار همدان، ایران و افتخار مکتب شیعه است که چنین شخصیتی دارد که امروز عالم به وجود او مباهات می‌کنند و ما باید دین خود را به این شخصیت ادا کنیم.

رئیس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا افزود: اگر ما بوعلی را به جهانیان معرفی کنیم ایران اسلامی و مکتب شیعه را معرفی کرده‌ایم.

کد خبر 4376462

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد بوعلی سینا روز همدان مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد مشهد احتکار شیراز بیرجند یاسوج مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالحسین معزی ظهر یکشنبه در آئین تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اردبیل اظهار کرد: آموزه های کربلا نه تنها جوانان ما را در دوران دفع مقدس به اوج سلحشوری و ایثار رساند بلکه امروز جوانان غیرتمند این سرزمین در سنگر دفاع از این نظام و دستاوردهای انقلاب در صحنه حاضر هستند.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان رشید این ملت و سرو قامتان سپاه پاسداران در عملیات غرورآفرین وعده صادق چنان انتقامی را از دشمنان گرفتند که برای همیشه درس عبرت برای مستکبران و مستبدان باشد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در تداوم این حرکت عزتمندانه دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی نیز برای اعلام بیزاری از صهیونیسم خیزش عظیمی را به راه انداخته اند که نتیجه هلاکت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

معزی بیان کرد: این دانشجویان در مقابل کاخ سفید و مراکز حساس اروپا فریاد حمایت از غزه و توقف کشتار بیرحمانه در این سرزمین را سر داده و بر اضمحلال صهیونیسم جهانی تاکید دارند.

وی افزود: قطعاً این خیز عظیم آزادیخواهان جهان بنیان صهیونیسم و رژیم جعلی اسرائیل را که به کودک کشی و نسل کشی معروف است از بین برده و زمینه آزادی مظلومان جهان را از یوغ استکبار فراهم می آورد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ماموری هلال احمر به عنوان تعهدات بین المللی و خارج از مرزها اظهار کرد: هرچند هلال احمر با حوادث غیرمترقبه شناخته شده است اما این مجموعه ماموریت کاستن از آلام بشریت را در کنار انجام وظایف و رسالت بشردوستانه برعهده دارد.

آیت الله معزی با قدردانی از مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اردبیل تصریح کرد: حجت الاسلام اکبر قیامی در مسئولیت جدید این نهاد تلاش خواهد کرد تا رسالت سنگین این مجموعه به شکل شایسته انجام شده و ماموریت ها در راستای اعتلای هلال احمر به سرانجام برسد.

کد خبر 6091101

دیگر خبرها

  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • خلیج فارس برگی از تاریخ پر افتخار و چند‌هزار ساله ایران
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • افتضاح مجموعه شهرداری؛ مالک جدید سرخ‌ها نماد ایرانی را هم نمی‌شناسد؟ | تصویر
  • تجمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • بشاگرد مدال افتخار ایران