Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@22:49:19 GMT

جزئیات جشنواره فیلم مستند آذربایجان

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۵۹۷۵

جزئیات جشنواره فیلم مستند آذربایجان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام علیزاده ظهر پنج شنبه در نشست خبری جشنواره فیلم مستند آذربایجان اظهار کرد: بیش‌تر از ۳ماه است که اقدامات لازم را برای برگزاری جشنواره فیلم مستند آذربایجان انجام می‌دهیم و برای برگزاری چنین جشنواره‌ای برخی اهداف کلی و جزئی را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: صیانت از هویت ملی، تقویت سینما مستند آذربایجان و آشنایی فیلم‌سازان استان با تحولات نوین سینمای مستند ایران از اهداف اصلی و مهم این جشنواره به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر جشنواره فیلم مستند آذربایجان همچنین تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش برگزار می‌شود که یکی فیلم مستند کوتاه زیر ۴۵دقیقه و دیگری فیلم مستند بلند بیش‌ از ۴۵دقیقه است.

وی تشریح کرد: حمایت از محیط زیست، چشم‌انداز «تبریز۲۰۱۸»، حوزه مقاومت و دفاع مقدس و حمایت از کالای ایرانی از جمله محورهای مهم جشنواره به شمار می‌آیند.

علیزاده درباره بخش جنبی جشنواره نیز توضیح داد: نکوداشت استاد کامران شیردل، ستاره پرفروغ سینمای مستند ایران، مرور آثار یک مستندساز موفق، مصطفی رزاق کریمی و برگزاری ورک‌شاپ از جمله بخش‌های جانبی جشنواره هستند که برگزار می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۱۴۷فیلم به جشنواره ارسال شده است که این فیلم‌ها در ۲بخش داوری شده‌اند.

به گفته دبیر جشنواره فیلم مستند آذربایجان، این جشنواره ۵تا ۸شهریورماه در مجتمع ستاره‌باران با اکران و برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها برگزار خواهد شد.

کد خبر 4376452

منبع: مهر

کلیدواژه: سینمای مستند فیلم مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد مشهد احتکار شیراز بیرجند یاسوج مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری بجنورد ۵۰ هزار درخت کشت کرد

شهردار بجنورد گفت: طی سال ۱۴۰۲ فرآیند ایجاد کمربند سبز شهری با مساحت ۱۰۰ هکتار و کاشت ۵۰ هزار درخت و درختچه اجرایی شد.

محمد علی کشمیری در گفتگو با خبرنگار ایمنا از خراسان شمالی اظهار کرد: افزایش فضای سبز یکی از الزامات شهری است زیرا علاوه بر زیبایی‌های بصری، به افزایش روحیه و نشاط اجتماعی کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه محله‌های حاشیه شهر بجنورد بیش از سایر نقاط به این پارک‌ها نیاز دارند، افزود: طی سال جاری پارک‌های سرداران، مالک اشتر، گلستان شهر، ولایت طراحی، احداث و یا بازسازی شد.

شهردار بجنورد تصریح کرد: ایجاد کمربند سبز با مساحت ۱۰۰ هکتار و کاشت ۵۰ هزار درخت و درختچه طی سال انجام گرفت.

کشمیری برگزاری جشن‌های مناسبتی را دیگر برنامه شهرداری طی سال ۱۴۰۲ با هدف افزایش نشاط اجتماعی برشمرد و گفت: برنامه‌هایی از قبیل جشنواره آشپزی و غذاهای سنتی، جشنواره بادبادک‌ها و مشارکت در جشنواره ملی طلایه داران اجرایی شده است.

وی برگزاری پیاده‌روی‌های عمومی را نیز یادآوری کرد و افزود: برگزاری مسابقات متعدد ورزشی از جمله والیبال ساحلی بانوان برای نخستین بار در دستور کار بود.

کد خبر 735443

دیگر خبرها

  • برگزاری دوّمین جشنواره قرآنی درارومیه
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • برگزاری جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی در اروندکنار
  • شهرداری بجنورد ۵۰ هزار درخت کشت کرد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • جشنواره لاله‌های کرج اردیبهشت برگزار می‌شود