Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ادامه بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار هفته آینده در کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد.

انتخابات اعضای کمیسیون اقتصادی با استناد به بند (۱) ماده (۲۱۸) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای:

الف- ناظر در شورای مرکزی زکات در اجرای بند (ذ) قانون زکات مصوب ۱۳۹۰/۰۸/۰۸

ب- عضویت در هیات نظارت بر چاپ و تحویل اوراق بهادار اجرای ماده (۴۶) قانون محاسبات عمومی مصوب ۱۳۶۶/۰۶/۰۱

پ- ناظر در هیات واگذاری فعالیت‌ها  و بنگاه های دولتی به بخش غیر دولتی در اجرای بند (ه) ماده (۳۹) قانون اجرای سیاست 

های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب ۱۳۸۶/۱۱/۰۸

ت- عضویت در هیات نظارت اندوخته اسکناس در اجرای جز (۱) بند (۴) لایحه قانونی اصلاح قانون پولی و بانکی کشور مصوب ۱۳۵۸/۱۲/۱۸

ث- ناظر در شورای عالی بورس و اوراق بهادار در اجرای جز(۳) بند (پ) ماده (۱) قانون عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی از شوراهای عالی، مجامع و سایر هیات ها

ج- ناظر در شورای رقابت در اجرای جز(۱) بند (الف) ماده (۵۳) قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب ۱۳۸۸/۱۱/۱۸

هفته آینده درکمیسیون اقتصادی رای گیری در خصوص تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد بنگاه های اقتصادی صندوق بازنشستگی هم انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی

علی فرهادی با بیان اینکه افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان محقق می‌شود گفت: با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام می‌شوند و نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تامین می‌شود.

تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند

وی با بیان اینکه اعتبار این موضوع تامین و پیش بینی‌های لازم شده است افزود: دو سال از آیین نامه رتبه‌بندی معلمان گذشته و باید اصلاح شود، اما رتبه‌بندی برای همه معلمان طبق قانون انجام می‌شود، معلمان ابتدای ورود به خدمت با مدرک کارشناسی، معلم پایه یک محسوب می شوند مگر اینکه معلمی مدرکی را بارگذاری نکند که در این صورت نمی توان پایه او را مشخص کرد.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده(کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می گیرد.

فرهادی با اشاره به اینکه استخدام یکباره به تعداد زیاد مخاطره آمیز می‌شود گفت: هر سال حداقل ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند و برای سال آینده هم معلمان ماده ۲۸ وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۷ هزار نفر شرایط بازنشستگی را دارند افزود: تلاش می کنیم بخش زیادی از این بازنشستگان را نگه داریم. این بازنشستگان در هر مقطعی که تدریس کرده باشند می توانند در همان مقطع به ادامه تدریس بپردازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • بررسی روند اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی