Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب با بیان اینکه وضعیت دفن زباله در این شهرستان مناسب نیستT گفت: مدیریت پسماند شهری و دفع بهداشتی زباله به 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

علی مکرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه بیش از 45 تن زباله در تکاب تولید می شود اما دفن غیر اصولی، رهاسازی و محل جمع آوری نامناسب آن از مهمترین چالش های زیست محیطی تکاب به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به وضع نامناسب مالی و بودجه کم شهرداری تکابT گفت: مدیریت پسماند شهری و ساماندهی محل دفن زباله در شهرستان تکاب نیازمند اعتبارات ویژه است.
مکرمی افزود: تاکنون جلسات متعددی در این زمینه تشکیل شده اما خروجی مناسبی نداشته و راهکاری برای مشکل مدیریت پسماند شهری تکاب ارائه نشده است.
وی بیان کرد: شهرداری تکاب مشکلات مالی فراوانی دارد به طوری که حقوق کارگران را با تاخیرهای چند ماهه پرداخت می کند و از این رو برای ساماندهی محل دفن زباله و مدیریت پسماند شهری در تکاب باید اعتبارات ویژه ای تخصیص یابد و این موضوع نیازمند توجه مدیران استانی است.
فرماندار تکاب با بیان اینکه با وجود قوانین خوب و صریح در مورد مدیریت پسماند، در اجرای این قوانین اقدامات مناسبی انجام نشده، ادامه داد: برای ساماندهی محل جمع آوری و دفن زباله های شهری تکاب تاکنون از ظرفیت های شهرستان و دستگاه های اجرایی استفاده شده اما برای رفع قطعی مشکل دفع پسماند شهری تکاب باید اقدامات اساسی صورت بگیرد و در این زمینه، اعتبارات ویژه و تجهیزات مدرن و کافی مورد نیاز است.
وی گفت: در جلسه ای که با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، مقرر شده شهرداری تکاب تا زمان تهیه و تکمیل طرح جامع مدیریت پسماند شهری نسبت به پوشش روزانه زباله، فنس کشی محوطه، عدم سوزاندن زباله ها و مدیریت شیرآبه زباله و سگ های ولگرد در محوطه سایت فعلی اقدام کند.
وی همچنین افزود: بر اساس مصوبات این جلسه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای خرید ماشین آلات و انجام عملیات عمرانی در سایت فعلی دفن زباله، اعتبار لازم از محل اعتبارات فصل عمران شهری را به شهرداری تکاب تخصیص خواهد داد.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/3093/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پسماند شهري تكاب فرماندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان

مصطفی زینتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از طرح بهسازی معابر روستایی در ۱۰ روستای شهرستان دامغان خبر داد و ابراز کرد: طرح بهسازی معابر مناطق قهاب رستاق و دامنکوه امسال با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

وی گفت: سال گذشته طرح بهسازی در شش روستا با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال شامل آسفالت معابر و خیابان و جدول گذاری اجرا شده است.

رئیس بنیاد مسکن دامغان همچنین بین کرد: عملیات بهسازی در روستاهای حسن آباد و فرات در جنوب دامغان شامل ۱۱ هزار متر مربع آسفالت و جدول گذاری با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال به پایان رسید.

زینتی با بیان اینکه جلوگیری از جاری شدن روان آب‌ها و تسهیل در تردد و رفت و آمد از مهمترین اهداف اجرای طرح بهسازی در روستاها است، بیان کرد: بهسازی معابر روستایی در زمره مطالبات جدی مردم محسوب می‌شود.

کد خبر 6096801

دیگر خبرها

  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه