Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد از انتقال آب به شهرهای مرکزی و کویری ایران از جمله یزد با استفاده از ظرفیت‌های مردمی خبر داد. ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ استانها یزد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدرضا رضائی‌نژاد در نشست خبری با اشاره به اینکه این مجموعه از ظرفیت پول خرد جامعه استفاده کرده و امروز توانسته کارهای بزرگی انجام دهد اظهار داشت: ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی کار را تنها برای کار انجام نمی‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هر کار و فعالیتی یک زمان حیاتی دارد و روزی به پایان می‌رسد ادامه داد: اینکه یک مجموعه‌ای بخواهد تنها در یک زمان خاص فعالیت داشته باشد و هیچ موقع به خلاقیت روی نیاورد قطعا روزی به مشکل می‌خورد.

رضائی‌نژاد از کسب مجوز اپراتوری پست توسط پیشگامان خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقداماتی که این مجموعه بر روی آن به صورت گسترده توجه کرده بحث انتقال آب است.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد با اشاره به اینکه در این زمینه یک مجموعه فرااستانی در کشور به وجود آمده تصریح کرد: در این فعالیت کار انتقال آب به صورت کشوری انجام می‌شود و سرمایه‌گذاران آن هم از نقاط مخلتف کشور هستند.

وی با بیان اینکه این پروژه در دو بخش شیرین کردن آب و انتقال آن انجام می‌شود تصریح  کرد: بحث انتقال آب حداقل 5 سال به طول می‌انجامد ولی شیرین کردن آن را می‌توان یک سال تا یک و نیم ساله انجام داد.

رضائی‌نژاد تصریح کرد: به همین دلیل به محض ایجاد امکان شیرین کردن آب، این کار انجام می‌شود و سود حاصله از شیرین کردن و فروش آن به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود تا زمانی که بحث انتقال هم به صورت کامل اجرایی شود.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد استفاده از ظرفیت پول خرد مردم و انجام فعالیت‌های تعاونی را راهکار اصلی کشور برای برون رفت از مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: در این پروژه همه مردم می‌توانند اقدام به خرید سهم کرده و به نوعی اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در ایران به استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اقتصاد توجه مناسبی در جامعه نداشتیم تصریح کرد: در صورتی که ما از ظرفیت پول‌های خرد مردم به درستی استفاده می‌کردیم هیچ نیازی به سرمایه‌گذاری خارجی نداشتیم و تمام مشکلات کشور را به صورت کامل برطرف می‌کردیم و الان ایران یک کشور کاملا پیشرفته و توسعه یافته بود.

رضائی نژاد ادامه داد: ایران قطعا بالاترین میزان سرمایه اجتماعی، فکری و ظرفیت نیروی انسانی و جوانان نخبه و متفکر را در دنیا دارد ولی شاید جزو کشورهایی باشیم که کمترین میزان استفاده از ظرفیت هایمان را داشته‌ایم و تاکنون نتوانستیم از این ظرفیت برای پیشرفتمان بهره‌گیری نماییم.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد آب را مهمترین عاملی برای ایجاد وحدت و دوستی بیشتر بین استان‌های کویری دانست و تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و کار تعاونی قطعا می‌توانیم آب را به این استان‌ها رسانده و زمینه‌ای را فراهم کنیم که مشکلات کشور در این زمینه برطرف شود.

وی رویکرد برخی در ارتباط با انتقال آب را بهره‌مندی از منافع انتقال دانست و تصریح کرد: ممکن است این افراد با رویکرد تعاونی در انتقال آب مخالفتی داشته باشند ولی هدف ما این است که به جای منافع انتقال، از منافع آب بهره‌مند شویم و پس از اینکه آب به یزد و استان‌های کویری رسید، از منافع این آب بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/ش

R41376/P1377/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به تاکید پاکستان بر تکمیل خط لوله گاز صلح ادعا کرد که دوستی با ایران خطر تحریم‌های واشنگتن را در پی خواهد داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن از پیشرفت پروژه خط لوله گاز ایران-پاکستان حمایت نمی‌کند.

وی افزود دوستی با ایران خطر تحریم‌های آمریکا را در پی خواهد داشت.

این درحالی است که به گفته «مصدق مالک» وزیر نفت پاکستان دستکم 27 درصد شهروندان این کشور به گاز دسترسی دارند.

مالک همچنین هفته جاری اظهار داشت پاکستان به رسمی به دنبال درخواست معافیت تحریمی آمریکا برای انتقال گاز ایران است.

اوایل اسفندماه سال گذشته وزیر نفت و نیروی پاکستان با تاکید بر تعهد کشورش به تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران گفته بود: تحریم‌های آمریکا قابل اعمال بر این پروژه مشترک گازی نیست.

پروژه "خط لوله گاز صلح" ایران و پاکستان شتاب گرفتروسیه: ساخت خط لوله گاز پاکستان سال 2025 پایان می‌یابدپاکستان: تحریم‌های آمریکا ارتباطی با خط لوله انتقال گاز ایران ندارد

هفته گذشته «دونالد لو» دستیار وزارت خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا و آسیای میانه در جلسه استماعیه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان این کشور تصریح کرد برای جلوگیری از تحقق لوله انتقال گاز ایران به پاکستان تلاش می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی گفته بود: من کاملاً از تلاش‌های دولت آمریکا برای جلوگیری از تحقق این خط لوله حمایت می‌کنم، ما برای رسیدن به این هدف کار می‌کنیم.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • اصل ۴۴ قانون اساسی دقیق اجرا شود/استفاده از بخش تعاونی برای جهش تولید ضروری است
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • انجام بیش از ۲۷۰ پروژه انکشافی در پروان
  • افزایش یک هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع برق
  • افزایش هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خراسان رضوی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام
  • آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت مردمی را در تحقق شعار سال محقق کند
  • چگونگی تحقق شعار سال از دید کارشناسان/ تعاونی‌های تولید فعال شوند