Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بسیاری از صنایع حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور بومی‌سازی شده است. ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جم، محمد‌جواد آذری‌جهرمی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان جم با اشاره به نقش ارتباطات در توسعه و پیشرفت جامعه اظهار داشت: توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌گونه‌ای است که اگر از انسان گرفته شود فقدانش به شد‌ت احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطات  و فناوری اطلاعات گفت: وضعیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات از آذربایجان و ارمنستان که ذکر شد بهتر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وضعیت ارتباط بین‌المللی ایران را 1.5 ترا دانست و تصریح کرد: در شبکه داخلی و بین‌المللی ایران از ظرفیت لینک‌های سنگین پیشرفته استفاده می‌شود.

آذری‌جهرمی از تولید لینک 400 گیگ در کشور برای  زیر‌ساخت شبکه ارتباطات خبرداد و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در تولید و زیر ساخت‌های ارتباطاتی عقب‌ماندگی ندارد چراکه 1.5 ترا ظرفیت ارتباطات بین‌الملل و نزدیک نیم ترا ظرفیت تولید محتوای داخلی داریم و در مجموع 2 ترا با 67 میلیون مشترک متصل به پهن باند در کشور وجود دارد.

وی، با بیان اینکه در ماه گذشته میزان مشترکان پهن باند ایران از ترکیه به عنوان رتبه نخست منطقه عبور کرد گفت: عدم توسعه متوازن به سبب مشکلات زیرساختی در ارتباطات تلفن ثابت است چراکه در سال‌های قبل در این حوزه سرمایه‌گذاری نشده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توسعه زیرساخت نسل 3 و 4 خبرداد و تصریح کرد‌: بسیاری از صنایع حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور بومی‌سازی شده، پیشرفت‌ها و توانمندی‌هایی که جوانان کشور انجام و خیلی از صنایع این حوزه را بومی کرده‌اند قابل توجه است ولی با این حال تا رسیدن به شرایط ایده‌آل فاصله است.

وی از رشد شاخص ارتباطات بین‌المللی ایران از دیدگاه سازمان ملل خبرداد و  عنوان کرد: به لحاظ شاخص آی.دی.آی که سال گذشته سازمان ملل رتبه ایران را بین 193 کشور 81 اعلام کرد امسال با توجه به رشد و توسعه‌ای که رخ داده پیش بینی می‌شود ایران به حدود رتبه 60 در جهان برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سرعت اتصالات و ارتباطات در بسیاری از نقاط کشور قابل توجه است افزود: با این وجود به سبب برخی از محدودیت‌ها در عرصه فرهنگی و جانبی سبب شده دسترسی به برخی سایت‌های بین المللی مسدود شود.

آذری جهرمی از افزایش ظرفیت‌های داخلی خبرداد و خاطر نشان کرد: با توانمندی جوانان خوش فکر بازی نوینی ساخته شده که روی بیش از 10 میلیون گوشی نصب شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف به‌ویژه نرم افزاری رشد قابل توجهی داشته‌ایم گفت: این مدیون زحمت جوانانی است که باید آنان را حمایت و تقویت کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به وضعیت استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: در سال گذشته سرمایه گذاری قابل توجهی در شهرستان‌ها شد و اکنون نسل‌های سوم و چهارم ارتباطات در تمامی شهرهای استان بوشهر در دسترس است.

آذری جهرمی از اجرای فیبرنوری منازل در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: در حوزه تلفن ثابت با وجود اینکه فعالیت فیبر منازل آغاز شده رشد آن قابل توجه نیست و در مناطق برخوردار شهری باید فعالیت بیشتری صورت گیرد.

وی با تاکید بر حل مشکلات روستاهای استان بوشهر در حوزه ارتباطات مخابراتی گفت: در حال حاضر متوسط سرعت دسترسی شهروندان جم به اینترنت 23 مگا بیت بر ثانیه روی نسل چهارم و پنج مگابیت بر ثانیه روی نسل سوم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  خاطر نشان کرد:  با برنامه ریزی‌های انجام شده در شاخص ارتباطات و توسعه فناوری اطلاعات استان بوشهر به رتبه هشتم بین استان‌ها رسیده است.

آذری جهرمی ظرفیت‌های استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری استان بوشهر زمینه توسعه بیشتری وجود دارد و باید سرمایه گذاری در استان بوشهر افزایش یابد.

انتهای پیام/ ز

R41363/P41362/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: پنج ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم در سطح شهر راه‌اندازی می‌شود.

علی مؤمن حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به استفاده از مسئله اینترنت اشیا در مدیریت شهری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری در حوزه هوشمندسازی شهری این مسئله است که که جز قله‌های تکنولوژی جهان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اجرای زیرساخت‌های این موضوع در طول سال ۱۴۰۲ توسط شهرداری قم افزود: سال ۱۴۰۳ توسعه مؤلفه‌های اینترنت اشیا را در دستور کار داریم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به اینکه مسئله اینترنت اشیا در موضوعات مختلف از جمله مدیریت فضای سبز شهری می‌تواند کاربرد داشته باشد، خاطرنشان کرد: یکی از مثال‌های این موضوع، آبیاری فضای سبز با بهره‌وری بسیار بالا است.

مؤمن حجازی تصریح کرد: در حال حاضر در حال نصب کنتورهای هوشمند هستیم که فرکانس‌های رادیویی خود را در بستر اینترنت اشیا دریافت خواهند کرد. این کنتورها از راه دور قابل کنترل بوده و مصرف آب بهینه می‌شود.

وی گفت: پنج ایستگاه هواشناسی برای سنجش شاخص‌های آلایندگی هوا، دما و رطوبت راه اندازی کردیم که این کار هم مبتنی بر اینترنت اشیا انجام شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به مزایای وجود این ایستگاه‌ها افزود: به زودی درگاه‌های آن را در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد.

کد خبر 745536

دیگر خبرها

  • آذری جهرمی: این یک رجزخوانی نیست، هشدار است /جنگ طلب نیستم اما در صورت اعلام جهاد از سوی رهبری، لباس سربازی خواهم پوشید
  • آذری‌جهرمی: درباره تمامیت ارضی ایران، اختلاف نظر و دیدگاه‌ها کنار خواهد رفت/ دشمن با همبستگی ملی ایرانیان، سیلی محکمی خواهد خورد
  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • واکنش آذری جهرمی ، به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم