Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-19@10:45:58 GMT

حق آبه کشاورزان اصفهان باز می گردد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۶۶۶۵

حق آبه کشاورزان اصفهان باز می گردد؟

پس از توقف ۱۰ ماهه عملیات احداث سد کوهرنگ از سر گرفته‌شده و تمام تلاش آن است که ظرف مدت یک و نیم تا ۲ سال، به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال ۱۳۶۴ بود که حفر تونل سوم کوهرنگ باهدف تأمین آب صنعت، شرب و توسعه کشاورزی به حجم سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب در دستور کار سازمان آب منطقه‌ای اصفهان قرار گرفت و در سال ۱۳۷۲ کلنگ این تونل در خاک استان چهارمحال و بختیاری برای الحاق آب رودخانه کوهرنگ از سرشاخه‌های کارون به زاینده‌رود در راستای تأمین آب شرب و صنعت استان اصفهان به زمین خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به دلایل مختلفی چون فقدان تأمین بودجه ویا مشکلات حفاری این پروژه ملی با از گذشت چند دهه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. ناگفته نماند که عملیات ساخت تونل سوم کوهرنگ مراحل پایانی خود را طی می‌کند اما آنچه باقی‌مانده است سد این تونل است که تابه‌حال حدود ۲۳ درصد از آن پیشروی داشته است. البته بر اساس گفته مسئولان به‌طورقطع در دولت دوازدهم سد و تونل سوم کوهرنگ به‌طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

اتمام عملیات سد کوهرنگ تا ۲ سال دیگر

حسین محمدرضایی، رییس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان به ایمنا می‌گوید: باوجود آماده شدن تقریبی تونل، از عملیات ساخت سد بیش از ۷۰ درصد باقی است. این مقام صنفی تصریح می‌کند: عملیات حفر تونل سوم در اواخر سال ۱۳۹۲ به اتمام رسید وهم اکنون عملیات لاینینگ دیواره آن در حال اجراست محدود دو کیلومتر از آن باقی‌مانده اما مشکل اصلی عدم تکمیل سد است که فقط ۲۳ درصد سد این تونل ساخته‌شده است.

به گفته محمدرضایی پس از وقفه‌ای که به دلیل مخالفت دادستان چهارمحال به دلیل نبود مجوز زیست‌محیطی برای ادامه ساخت تونل انجام‌گرفته بود قرار بر ادامه ساخت سد شده است.

گفتنی است که آزادسازی ساخت سد زاینده‌رود مساوی با آزادسازی طرح بن بروجن و درواقع معاملهای  بر سر حق آبه کشاورزان اصفهانی است. اکنون هم قرار است آب از این تونل وارد بروجن شود به عبارتی در برابر چنین اقدامی مجوز ادامه ساخت سد ارائه شد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان تونل سوم كوهرنگ حق آبه کشاورزان کشاورزی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن: عملیات علیه کشتی‌های اسرائیلی ادامه خواهد داشت

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن بامداد سه‌شنبه در واکنش به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره عملیات نیروهای مسلح این کشور در دریای سرخ تاکید کرد که این عملیات تا توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المسیره، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن از محکومیت عملیات نیروهای مسلح این کشور در دریای سرخ و عرب در حمایت از غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل ابراز تاسف کرد.

وزارت خارجه یمن افزوده است: بیانیه شورای امنیت در مورد عملیات دریای سرخ و عرب نشان دهنده تن دادن به خواست آمریکا برای حمایت از وحشیگری (رژیم) اسرائیل در غزه است.

در این بیانیه آمده است: شرم آور است که شورای امنیت نزدیک به ۲۰۰ روز است که نتوانسته است بیانیه ای در محکومیت کشتار روزانه دشمن اسرائیلی علیه کودکان و زنان غزه صادر کند.

وزارت امور خارجه یمن اعلام کرد: شورای امنیت شایسته بود که از ارائه تسلیحات آمریکا به رژیم غاصب صهیونیستی که به سبب آن هزاران قتل عام علیه مردم غزه انجام می شود، جلوگیری کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بار دیگر تاکید می‌کنیم که عملیات یمن در دریای سرخ و عرب ارتباط تنگاتنگی با حوادث غزه دارد و این یک موقعیت استثنایی انسان دوستانه است که از حمایت مردم یمن و همه مردم منطقه و جهان برخوردار است.

وزارت امور خارجه یمن افزوده است: عملیات نیروهای مسلح ادامه خواهد داشت و متوقف نخواهد شد مگر اینکه تجاوز جنایتکارانه صهیونیست ها به غزه متوقف شود و محاصره رفع شود.

در همین رابطه عبدالملک العجری عضو هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت: بیانیه اخیر شورای امنیت درباره عملیات ارتش یمن علیه کشتی‌هایی که عازم (رژیم) اسرائیل هستند بی‌ارزش است.

وی افزود: شورای امنیت که قادر به توقف نسل کشی غزه و تحمیل قوانین بین المللی بر (رژیم) اسرائیل نیست، حق ندارد از دیگران بخواهد به قوانین بین المللی احترام بگذارند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای حملات حوثی‌ها (انصارالله) به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را محکوم کردند.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

کد خبر 737512

دیگر خبرها

  • آخرین اطلاعات هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • یمن: عملیات علیه کشتی‌های اسرائیلی ادامه خواهد داشت
  • ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل شبکه پایاب سد گیوی هزینه شد
  • ساخت و ساز و عملیات عمرانی در پردیس تا ۱۵فروردین ممنوع است
  • عملیات ساخت پنج باب مدرسه در شهر اردبیل آغاز شد
  • پایداری آب شرب استان بوشهر با اجرای طرح‌های محرومیت زدایی
  • ادامه عملیات مهار آتش در مجتمع بنکداران اهواز+عکس
  • عملیات اجرایی ساخت یک‌هزار و ۷۹۲ واحد مسکونی سایت طایقان قم آغاز شد
  • اجرای همزمان ۵ پروژه برای تأمین آب کشاورزی در شفت
  • ۴ ایستگاه مترو تهران افتتاح شد