Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > آسیب‌ها - ایسنا نوشت: مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: دختربچه‌ای که در یکی از روستاهای شهرستان مرند مورد ضرب و شتم پدر خود قرار گرفته بود، توسط ماموران نیروی انتظامی و اورژانس اجتماعی پیدا شده است.

محسن ارشدزاده در خصوص جزئیات انتشار ویدئو دلخراشی از آزار و اذیت کودک توسط پدرش در یکی از روستاهای مرند، اظهار کرد: از دیروز این فیلم دلخراش در فضای مجازی پخش شده است، ماموران اورژانس اجتماعی به محض اطلاع از این کودک آزاری به دادگستری شهرستان مرند اطلاع رسانی کرده و اقدامات لازم برای نجات کودک آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این‌که یک ساعت قبل همکاران بهزیستی در مرند از یافتن دختربچه، به بنده اطلاع دادند، افزود: متاسفانه پدر این کودک اعتیاد داشته است، همکاران اورژانس اجتماعی آدرس خانه کودک را از دوستان پدر پرسیده و با همراهی ماموران نیروی انتظامی دختر بچه را در خانه‌ خود پیدا کرده‌اند.

ارشدزاده ادامه داد: اکنون کودک به پزشکی قانونی منتقل می‌شود تا به وضعیت جسمانی او رسیدگی و در خصوص شدت ضرب و شتم اظهار نظر شود.

او با بیان این‌که دستگاه قضایی دستورات لازم را برای دستگیری پدر متواری ارائه داده است، گفت: در حال حاضر پدر کودک متواری شده و تحت تعقیب است.

او ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی کودک، خواستار دستور قضایی از دادگستری شدیم تا به طور موقت کودک تحویل بهزیستی شده و مسائل درمانی او پیگیری شود.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: طبق تصمیم دستگاه قضایی مشخص می‌شود کودک به پیش خانواده خود باز گردد یا تحویل بهزیستی شده و امنیت و سلامتش تامین شود.

او با بیان این‌که مداخله در بحران فردی و خانوادگی یکی از وظایف مهم اورژانس اجتماعی است، افزود: در بحران های فردی و خانوادگی از جمله خشونت و ضرب و شتم که می‌تواند در قالب کودک آزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری و همسر آزاری باشد، به محض اطلاع ماموران اورژانس اجتماعی مداخله می کنند.

او افزود: در مرحله اول اقدامات پیشگیری، ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری انجام می‌شود تا از تداوم خشونت جلوگیری شده و سازش ایجاد شود، ولی در خشونت‌های انجام یافته، موضوع از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود.

ارشدزاده با بیان این‌که کودک آزاری یکی از مصادیق جرم محسوب می‌شود، افزود: بعد از دریافت گزارش مبنی بر کودک آزاری، دستگاه قضایی فرد مجرم را تحت تعقیب قرار داده و عملیات دستگیری او را انجام می‌دهد.

۴۵۲۳۸

کلید واژه‌ها : اورژانس - کودک آزاری - خشونت جنسی علیه کودکان - کودکان -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اورژانس کودک آزاری خشونت جنسی علیه کودکان کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است

وقتی تعداد سگ‌ها زیاد شود تعادل طبیعت را بهم می‌زنند، تکثیر حیوانات دیگر را متخل می‌کنند، از خزندگان مانند مار گرفته تا کبک مورد حمله سگ قرار می‌گیرند، حتی به محیطبانان هم حمله می‌کنند. مقالات زیادی وجود دارد که می‌گوید فقط صرف حضور سگ در جنگل سبب استرس پرندگان می‌شود و آن‌ها تخم جوجه‌های خود را رها می‌کنند.

به گزارش سازمان پزشکی قانونی از ابتدای فروردین تا پایان شهریور سال گذشته۷۸۴ مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای معاینه و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند، متاسفانه در این مدت ۵ نفر نیز به دلیل گازگرفتگی سگ جان خود را از دست دادند. اما این مواجهه فقط مربوط به انسان‌ها نیست، طوری‌که‌ کارشناس‌های محیط زیست معتقدند سگ‌های ولگرد می‌توانند تهدیدی برای طبیعت باشند.

هزینه های گزاف غذا دادن به سگ های ولگرد

 مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور به قدس آنلاین می گوید: وجود سگ های ولگرد در بافت مسکونی یا حاشیه شهرها، به لحاظ بیماری های مشترک بین انسان و حیوان می تواند بسیار خطرناک باشد.

غلامرضا ابدالی؛ مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌ زیست

غلامرضا ابدالی می افزاید: وجود حیوانات پرسه زن به خصوص سگ های ولگرد داخل بافت مسکونی یا حاشیه بافت مسکونی شهرها خطرات بالقوه ای، هم برای زندگی و سلامت انسان و هم برای حیات وحش در عرصه های طبیعی دارد.

این کارشناس ارشد محیط زیست ادامه می دهد: یکی از خطراتی که در این زمینه متوجه انسان است ازدیاد جمعیت سگ های ولگرد است چرا که غذا دهی دستی مردم به این حیوانات بر اساس احساسات و به نام حمایت از حیوانات، سبب رشد و تکثیر بی رویه حیوانات ولگرد می شود که کنترل شان نیاز به هزینه های گزافی دارد. ضمن آنکه بسیاری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان نیز از همین طریق به جامعه انسانی انتقال می یابد. چراکه این گونه حیوانات از نظر بهداشتی بررسی نمی شوند و خطر دیگر اینکه وقتی تعدادشان گله ای می شود به انسان حمله می کنند که نمونه این حملات را بارها در مناطق مختلف کشور شاهد بوده ایم.

غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداقی از حیوان آزاری است چراکه سبب افزایش جمعیت بی رویه این گونه حیوانات شده و جامعه انسانی مجبور به برخورد سلبی و حذف آنان می شودمدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌ زیست ادامه می دهد: موضوع دیگری که از نظر محیط زیست حایز اهمیت فراوان است حضور سگ های ولگرد در محیط های طبیعی و حاشیه شهرهاست چراکه وجود چنین حیواناتی به حیات وحش آسیب می رساند؛ بطوری که با خوردن تخم پرندگان یا جوجه ها، امنیت زیستگاه ها را از بین می برند و یا از طریق حضور در آبشخورها یا محل تجمع پسماندهای شهری سبب انتقال بیماری های مشترک حیات وحش می شوند.

ابدالی می افزاید: در واقع غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداقی از حیوان آزاری است چراکه سبب افزایش جمعیت بی رویه این گونه حیوانات شده و جامعه انسانی مجبور به برخورد سلبی و حذف آنان می شود، در نتیجه غذا دادن به این گونه حیوانات چه به لحاظ بهداشتی و چه محیط زیستی و امنیتی، اقدامی ناپسند است و هیچ گونه وجاهتی ندارد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور درباره راهکارهای مدیریت سگ های ولگرد می گوید: در حقیقت جمع آوری و مدیریت سگ های ولگرد بر عهده شهرداری هاست. بنابراین به نظر می رسد ابتدا مراکز پسماند باید مدیریت شود چراکه کانون های تجمع این حیوانات، مراکز پسماند هستند و دیگر این که باید شهرداری ها مراکزی را برای نگهداری این گونه حیوانات در نظر بگیرند و اقدام به عقیم سازی آن ها کنند تا جمعیت شان به تعداد پایه برسد.

وی در ادامه تأکید می کند: آموزش مردم نیز یکی دیگر از راهکارهاست تا غذای دستی به حیوانات ولگرد ندهند و موجب ازدیاد جمعیت این حیوانات و ایجاد مخاطره برای انسان و محیط زیست نشوند.

چگونگی تشخیص هاری

ابدالی درباره چگونگی تشخیص هاری تصریح می کند: هر بیماری علایمی ظاهری دارد که البته در بسیاری از موارد از روی علایم ظاهری نمی توان پی به بیماری برد چون ممکن است بیماری در مراحل ابتدایی باشد. بنابراین عامل بیماری، خطرناک و قابل سرایت است. در نتیجه نمی توان تشخیص داد که حیوان هاری دارد یا خیر. بنابراین باید به شدت از سگ های پرسه زن دوری کرد چون ممکن است غیر از هاری به بیماری دیگری مبتلا باشد و سلامت انسان را به طور جدی تهدید کند.

عفت زارع

دیگر خبرها

  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کشف کالای خارجی قاچاق در مرند
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!