Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی اعلام کرد که ظرف سه ماه تمام تجهیزات برقراری ارتباطات روستایی منطقه که منسوخ شده‌اند، ارتقاء یافته و به روز می‌شوند.

او که امروز به استان بوشهر سفر کرد و بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام شهرستان عسلویه در نشست با فعالان اجتماعی، نخبگان و روحانیون اهل سنت این شهرستان، با اشاره به سابقه آشنایی‌اش با شهرستان عسلویه گفت: این منطقه از گذشته نه تنها برای ساکنان بومی بلکه برای افراد از نقاط دیگر کار ایجاد می‌کرد و به برکت نظام اسلامی انتظار این است که توسعه‌های بی‌نظیری که در عسلویه رخ داده است، به‌صورت متوازن باشد و مردم بومی نیز شیرینی این توسعه ها را بچشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه امیدوار است با توسعه صنایع پایین دستی در حوزه پتروشیمی بسیاری از مشکلات این منطقه حل شود، افزود: بر اساس بخشنامه استانداری بوشهر که اوایل تابستان امسال ابلاغ شد، حداقل نیمی نیروهای تخصصی و تمامی نیروهای عمومی شرکت‌های مستقر در عسلویه باید بومی منطقه باشند. 

آذری جهرمی به موضوع آلودگی هوای عسلویه اشاره کرد و ادامه داد: از قبل همواره پیگیر مشکلات آلودگی هوای منطقه بودم و قطعا آن را دوباره پیگیری و منعکس می کنم چراکه موضوعی نیست که راه حل نداشته باشد و امیدوارم از همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکل آلودگی استفاده شود.

او با اشاره به عقب‌ماندگی انباشته‌ای که از گذشته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر وجود داشته است، تصریح کرد: خوشبختانه با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده امسال استان بوشهر در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به رتبه هشتم کشوری رسید، بطوریکه فقط طی یک سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در این استان سرمایه گذاری برای پوشش پهن باند موبایل صورت گرفت تا سرعت اینترنت نسل سوم و چهارم در عسلویه از متوسط آن در استان بوشهر بالاتر باشد. 

وزیر ارتباطات یکی از مشکلات توسعه‌ای در منطقه عسلویه را تاخیر در هماهنگی برای انجام اصلاحات و تعمیرات سایت‌های موبایل دانست که اکثرا در طرح‌های در حال اجرای منطقه قرار گرفته‌اند و توضیح داد: بعضا تا ۷۲ ساعت هماهنگی بابت دسترسی به سایت‌های موبایل زمان می‌برد که باعث می‌شود حل اختلالات زمان‌بر شود. 

وی همچنین احداث سایت‌های جدید را به‌دلیل مشکل در تملک اراضی با مشکل روبرو دانست و افزود: اکنون بسیاری از تجهیزات تهیه و آماده نصب شده است در حالیکه به دلیل عدم تملک اراضی، توسعه با تاخیر مواجه شده است. 

آذری جهرمی عدم توسعه تلفن ثابت در منطقه را ناراحت کننده عنوان کرد و ادامه داد: شرکت مخابرات گزارش داده که از طریق فیبر نوری ظرف سه ماه هیچ درخواست تلفن ثابتی در نوبت نباشد. 

عضو شورای عالی فضای مجازی همچنین از ارایه برنامه تکمیل پوشش ارتباطات استان بوشهر طی شش ماه آینده خبر داد و گفت: مطابق برنامه ششم توسعه مدرس شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر باید از اینترنت رایگان بهره ببرند، بنابراین ۱۰۸ هزار مدرسه وجود دارند که تا پایان برنامه ششم توسعه کشور به شبکه وصل می‌شوند. 

وزیر ارتباطات همچنین گفت: روحانیون اهل سنت در این منطقه علاقمند به نظام، وطن دوست و همراه با برادران شیعه در حل مسائل منطقه گام برمی‌دارند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: محمدجواد آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت

به گزارش جام جم و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر با صدور حکمی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عاشوری را به عنوان مشاور در امور روحانیت منصوب کرد.   مشاوره در امور دینی و مذهبی، مشارکت در تصمیم سازی ها با رویکرد دینی، ارتباط با حوزه های علمیه، مساجد، ستادهای نماز جمعه، اماکن‌زیارتی، هیات‌های مذهبی و سایر نهادهای دینی مرتبط و ایجاد بستر تعامل و هم اندیشی مدیریت استان با علما، روحانیت و حوزه های علمیه به منظور ارتقاء کیفی برنامه ریزی های استانی در پرتو فرهنگ متعالی استان از جمله وظایفی است که استاندار از مشاور امور روحانیت انتظار دارد.   ارائه مشاوره های مورد نیاز در بهره گیری از ظرفیت های علمی و اخلاقی و معنوی و تبلیغی علما و نخبگان و اندیشمندان حوزوی استان، ارائه مشاوره در تقویت نهادهای مذهبی و حمایت از مبلغین فرهنگ دینی و برگزاری جلسات منظم با نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات و مسئولین تبلیغی استان بمنظور هماهنگی و ارتقاء سطح تفاهم و همکاری ها نیز از دیگر مواردی است که استاندار از مشاور امور روحانیت انتظار پیگیری دارد.   حجت الاسلام عاشوری فرزند شهید حاج شیخ ابوتراب عاشوری شهید انقلاب اسلامی است که در امور فرهنگی و دینی سابقه فعالیت دارد.  

دیگر خبرها

  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • برقراری پرواز شهرکرد به عسلویه
  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت