Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@11:44:49 GMT

شرط ترکیه برای مذاکره با آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۷۲۰۰

شرط ترکیه برای مذاکره با آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد، کشورش آماده است تا بدون تهدید در خصوص مسائل کنونی با آمریکا مذاکره کند.

این در حالی است که در واکنش به اقدام روز گذشته ترکیه در اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی از آمریکا، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: تعرفه‌های تازه ترکیه قطعا پیشمانی به بار می‌آورند و گامی هستند در مسیر غلط.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحریم‌های ایالات متحده علیه ترکیه به دلیل منافع امنیت ملی (ما) وضع شدند اما تحریم‌های ترکیه از روی تلافی‌جویی است.

ترکیه روز گذشته در واکنش به تحریم های آمریکا، تعرفه ۲۲ قلم کالای وارداتی از ترکیه را دو برابر کرده و آن را به ۵۳۳ میلیون دلار رساند.

در این میانن حصر خانگی اندرو برانسون، مبلغ مسیحی اهل ایالات متحده در ترکیه تنش‌ها در روابط این عضو پیمان ناتو را افزایش داده است.

سخنگوی کاخ سفید در این زمینه گفت:‌ ترکیه و رئیس‌جمهور اردوغان رفتار بسیار بدی با کشیش برانسون داشته‌اند. اگر ترکیه آقای برانسون را آزاد می‌کرد آنوقت ایالات متحده (امکان) برداشتن تحریم‌ها را در نظر می‌گرفت.

دولت ترامپ که ترکیه را تهدید کرده بود که در صورت آزاد نکردن اندرو برانسون، مبلغ آمریکایی این کشور را تحریم خواهد کرد سرانجام هفته پیش به تهدید خود جامه عمل پوشانید و مالیات گمرکی واردات فولاد و آلومینیوم ترکیه را دو برابر کرد، اقدامی که به افت چشمگیر ارزش لیر ترکیه انجامید.

کد خبر 4376532 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ترکیه جنگ تجاری چاوش اوغلو مردم علیه احتکار ایالات متحده آمریکا ایران عربستان سعودی رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه عراق سوریه ترکیه جنگ 2015 یمن دونالد ترامپ افغانستان آلمان تحریم اقتصادی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره ایران و آمریکا پیش از انتخابات از نگاه فلاحت پیشه /دولت رئیسی در تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،حشمت الله فلاحت پیشه، استاد دانشگاه و رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس دهم، درباره مذاکرات اخیر با آمریکا در عمان درباره مسائل هسته‌ای و دریای سرخ به گفت: من معتقدم این گفتگوها برای رفع دغدغه‌های بایدن است. بعید به نظر می‌رسد که امتیازی در این گفتگوها برای ایران حاصل شود. به هر حال عملاً دولت بایدن دستورالعملی برای پایان دادن به تنش و اختلافات با ایران ندارد. دغدغه‌هایی در دریای سرخ و منطقه برای بایدن وجود دارد، در مسائلی مانند شایعه فروش موشک‌های بالستیک به روسیه و... که تماماً دغدغه‌های انتخاباتی بایدن است؛ لذا قبل از انتخابات، بایدن سعی می‌کند نقاط ضعف سیاست خارجی را از بین ببرد و میز مسقط را به صورت نیم بند شکل دهد.

وی در گفتگو با انتخاب ادامه داد: من بعید می‌دانم که امتیازی نصیب ایران شود.

وی در رابطه با احتمال بهبود شرایط ایران در پی این گفتگوها بیان کرد: ایران به صورت میانگین از زمانی که جنگ اوکراین شروع شد، روزانه ۱.۳ میلیون بشکه نفت فروخته و تغییری در آن صورت نگرفته است. در شرایط کنونی آمریکایی‌ها دستورکاری برای پایان دادن به تحریم‌های ایران و احیا برجام ندارند. فقط دغدغه‌های بایدن در این بین وجود دارد.

وی درباره تأثیر انتخابات آمریکا در این گفتگوها اشاره کرد: الان سه موضوع در انتخابات آمریکا مطرح است. اول مهاجرینی که به آمریکا وارد می‌شوند که نقطه ضعف بایدن است. موضوع اقتصاد که بایدن کارنامه قابل رقابتی دارد، اما نقطه ضعف اصلی او، مسائل سیاست خارجی است که می‌تواند بایدن را به دردسر بیندازد؛ بنابراین بایدن سعی می‌کند از تمامی امکانات برای حل آن استفاده کند. باید یک نظام تحلیلی ارزیابی شکل داد که در قالب آن اگر به جنگ غزه پایان داده شود و از گسترش آن به لبنان جلوگیری کرد، یک دستاورد است.

او در رابطه با علت مذاکره با آمریکا در شرایط انتخاباتی این کشور اظهار داشت: من معتقدم تنها چیزی که می‌تواند یک مذاکره را ۸ ماه قبل از انتخابات آمریکا توجیه کند این است که ایران یک ساز و کار با دولت بایدن شکل داده باشد تا مانع بازگشت سیاست فشار حداکثری علیه ایران شود. تنها دستورکاری که می‌تواند مذاکره را در شرایط فعلی توجیه کند تنها همین مسأله است. اگر ترامپ روی کار بیاید به فشار حداکثری رو می‌آورد و بایدن هم اگر بتواند مسأله انرژی را حل کند، فشار بیشتری به ایران می‌آورد. بایدن به شدت به این مذاکرات نیاز دارد و نباید تهران در این گفتگوها، خواسته‌های کوچک طرح کند.

فلاحت پیشه درباره سیاست خارجی دولت رئیسی در مقابل آمریکا گفت: به نظر من دولت رئیسی در زمینه تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است. رئیسی فرصت احیا برجام را از دست داد. زمانیکه میز مسقط هم شکل گرفت، چون ساز و کار مشخص و اعتقاد به تنش زدایی وجود نداشت، این میز هم به نتیجه نرسید. میزی که الان شکل گرفته در خزان مسقط شکل گرفته است. این دولت به شدت تحت تأثیر مافیای تحریم و تنش است؛ مافیایی که سودش در تداوم تنش با آمریکاست.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885662

دیگر خبرها

  • چین بدون روسیه، مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کند
  • مذاکره ایران و آمریکا پیش از انتخابات از نگاه فلاحت پیشه /دولت رئیسی در تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام : چندسال از خدا و دین وکربلا برای زمین زدن آن استفاده کردید و حالا دارید با آمریکایی ها در باره رفع تحریم مذاکره می کنید؟
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام/چندسال از خدا و دین وکربلا برای زمین زدن آن استفاده کردید و حالا دارید با امریکایی ها در باره رفع تحریم مذاکره می کنید
  •  تهدید ترامپ درباره خودروهای چینی
  • تهدید و تحریم دو حربه بی اثر برای انزوای ایران/ اخلاص در عمل، رمز پیروزی انسان است
  • علم‌الهدی : تهدید و تحریم اقتصادی در ملت ایران اثرگذار نخواهد بود
  • آیت‌الله علم‌الهدی توضیح می‌دهد؛ چرا تحریم اقتصادی و تهدید ‌نظامی در ملت ایران اثرگذار نخواهد بود؟
  • تهدید و تحریم دو حربه بی اثر برای انزوای ایران
  • تهدید ترامپ به راه انداختن حمام خون در آمریکا! + فیلم