Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:27:30 GMT

کودکان را در معرض دود سیگار قرار ندهید

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۷۴۱۵

کودکان را در معرض دود سیگار قرار ندهید

تهران- ایرنا- مطالعات محققان انجمن سرطان آمریکا، نشان می دهد قرار گرفتن کودکان در معرض دود سیگار، احتمال بروز بیماری انسداد ریوی مزمن در بزرگسالی و مرگ ناشی از آن را افزایش می دهد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، بیماری انسداد ریوی مزمن (COPD) اصطلاحی برای توصیف بیماری های پیشرونده ریوی از جمله آسم، برونشیت مزمن، آمفیزم یا ترکیبی از این اختلالات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمفیزم عبارت است از یک بیماری مزمن ریه که طی آن کیسه های هوایی در ریه بیش از اندازه گشاد می شوند و در نتیجه، خاصیت ارتجاعی رشته هایی که کیسه های هوایی را به هنگام تنفس باز و بسته می کنند، از بین می رود. تنگی نفس، سرفه های مکرر (معمولا سرفه های خشک و بدون خلط)، خس خس کردن و احساس سفتی (Tightness) در ناحیه قفسه سینه، از مهمترین علایم این بیماری محسوب می شوند.
مطالعات جدید نشان می دهد، قرار گرفتن کودکان در معرض دود سیگار، احتمال بروز بیماری انسداد ریوی مزمن و مرگ ناشی از آن را افزایش می دهد. این مطالعه همچنین نشان می دهد مصرف دخانیات احتمال بروز بیماری های انسداد ریوی را 31 درصد افزایش می دهد.
به گزارش موسسه ملی خون، ریه و قلب آمریکا، بیماری انسداد ریوی مزمن سومین علت عمده مرگ و میر در آمریکا محسوب می شود. استعمال دخانیات و عدم تحرک از مهمترین عوامل تشدید این عارضه هستند.
علمی (6)** 9259**1368

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي بيماري انسداد ريوي برونشيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟ (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چه زمانی باید کلسترول خون کودک را اندازه‌گیری کرد؟ (فیلم) خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم) علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها (فیلم)

دیگر خبرها

  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟ (فیلم)
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی