Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر حسین فقیهی فوق تخصص گوارش و سرپرست گروه گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد نحوه ورود باکتری اچ پیلوری به معده و بیماری‌زا شدن آن بیان کرد: بیماری هلیکوباکترپیلوری ( اچ پیلوری ) در واقع بر اثر ورود باکتری به معده اتفاق می افتد، باکتری که در مقابل اسید مخرب معده به طرزی شگفت‌انگیز مقاوم بوده و می‌تواند مدت‌ها در محیط معده زندگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات و آلودگی‌های این باکتری‌ در معده گفت: باکتری اچ پیلوری در بیش از 90 درصد مهمترین عامل تشدید زخم‌ها و التهابات معده و حتی زخم اثنی‌عشر است و درمان آنتی بیوتیکی مهمترین راهکار کنترل و مهار آن به شمار می‌رود.

سرپرست گروه گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی ایران با هشدار جدی مبنی بر ضرورت تکمیل دوره درمان بیماری گفت: در صورت عدم درمان دقیق و کامل، مقاومت میکروبی،  زخم معده و عوارض مربوط به این زخم به سراغ فرد خواهد آمد، در واقع درمان نادرست، باعث زنده ماندن باکتری در معده خواهد شد و در صورت وجود بیماری زمینه ای گوارشی دیگر، ماندگاری باکتری اچ پیلوری در معده بسیار مضر خواهد شد، البته وجود این باکتری در معده های غیر حساس به خودی خود مشکل چندانی ایجاد نخواهد کرد اما در صورت تشخیص پزشک برای ضرورت درمان، باید درمان آغاز شود. 

فقیهی با تأکید بر اینکه هلیکوباکترپیلوری بر عکس میکروب‌های مفید مانند  پروبیوتیک ها، میکروبی مضر برای سیستم گوارش، کبد و حتی روده‌هاست، ادامه داد: مصرف فست فود‌ و خوراکی‌هایی که به درستی ضد عفونی نشده‌اند ، روبوسی، آب و غذای آلوده و حتی تماس با اشیا آلوده از جمله دستگیره در می تواند به راحتی باعث ورود این مهمان ناخوانده به بدن شود، حالت‌ تهوع، بی اشتهایی‌ نامتعارف، نفخ و حتی سوزش معده به ویژه بعد از صرف غذا از مهمترین نشانه‌های مهم بیماری است.

این متخصص گوارش یادآور شد: اگر متخصص گوارش و کبد براساس بررسی وضعیت بالینی بیمار وجود باکتری هلیکوباکتر پیلوری را تشخیص و انجام اقدامات درمانی را ضروری دانست، فرد مبتلا باید به سرعت نسبت به انجام مراحل درمانی اقدام کند زیرا باکتری  به ویژه در معده های حساس و دارای زخم با سرعتی چشمگیر تکثیر شده و سایر جداره‌های معده را درگیر عفونت خواهد کرد.

انتهای پیام/

عواقب درمان نکردن عفونت برای سلامتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد: هیچیک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند.

با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پلمب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضائی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093902

دیگر خبرها

  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • آیا زالو واقعا می‌تواند درمان کننده باشد؟
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • زالو درمان می‌کند؟
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده