Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- هزاران نفر از مردم ژاپن در گردهمایی سالانه پایان جنگ جهانی دوم در روز پانزدهم آگوست در توکیو شرکت کردند.   مراسم یادبود بیش از ۳ میلیون کشته جنگ جهانی دوم که ۷۳ سال پیش پایان یافت با حضور ۶  هزار و پانصد نفر  روز چهارشنبه برگزار شد. شرکت کنندگان در این مراسم به احترام قربانیان جنگ در ساعت ۱۲ بعدازظهر یک دقیقه سکوت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  امپراتور آکیهیتو و همسرش   امپراتور ژاپن که از سال ۱۹۸۹ میلادی تاکنون در این سمت حضور دارد و قرار است ماه آوریل سال جاری میلادی از این مقام کناره گیری کند، برای آخرین بار در این مراسم سالیانه شرکت کرد. امپراتور آکیهیتو، اولین امپراتور ژاپن در ۲۰۰ سال گذشته است که به علت کهولت سن و نگرانی از ناتوانی در اجرای وظایف از مقام خود کناره گیری می کند.   شینزو آبه نخست وزیر ژاپن   شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز در سخنانی در این مراسم متعهد شد ژاپن برای ساختن دنیایی که در آن صلح برقرار است، تلاش خواهد کرد.

بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی دو عملیات اتمی بودند که در روز‌های پایانی جنگ دوم جهانی به دستور هری ترومن رئیس‌جمهوری وقت آمریکا علیه مردم ژاپن انجام شد. در دو عملیات بمباران اتمی که به فاصله سه روز انجام شد، حدود ۲۲۰ هزار ژاپنی جان باختند و بیشتر آنان نیز غیرنظامی بودند.   بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی تنها موارد استفادهٔ جنگی از سلاح اتمی در جهان است و ازسوی آمریکا که اکنون دارنده بزرگ‌ترین زرادخانه هسته‌ای جهان نیز هست، انجام شد.    

عکس‌ها: ای پی، ایی پی ای، گتی ایماژ، ای اف پی

منبع: فرارو

کلیدواژه: جنگ جهانی امپراطور ژاپن تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، علیرضا باقری گفت: در سده‌های گذشته و در زمان محمدتقی‌خان بافقی، والی یزد، گل محمدی در محل موقوفات باغ دولت آباد، کشت و مراسم گلابگیری انجام می‌شده است که متأسفانه این سنت، طی سده‌های گذشته فراموش شد و با پیگیری‌های انجام شده بعد از نزدیک به ۲۵۰ سال این مراسم احیا شد.
 وی ادامه داد: مراسم گلابگیری از ساعت چهار عصرامروز پنجشنبه و روز جمعه، ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه برای تأمین گلاب کفشداری حرم امام رضا (ع) و عتبات عالیات برگزار می‌شود. این مراسم در وقف‌نامه دولت آباد وجود دارد و لذا در سال گذشته کاشت گل محمدی مورد توجه قرار گرفت و در فضایی به وسعت هزار و ۷۰۰ متر مربع در باغ انجام شد و از امسال این سنت احیا شده و هر سال انجام خواهد شد.
 مدیر موقوفات باغ تاریخی دولت آباد یزد گفت: عصر پنجشنبه و روز جمعه در ورودی باغ دولت آباد مراسم گلابگیری کاملاً رایگان است و همه مهمان امام رضا (ع) هستند و از عموم مردم دعوت می‌کنیم تا در این مراسم حضور پیدا کنند.
 باقری از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گلابگیری و عرقیجات در حاشیه این جشنواره خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه در ۳۰ غرفه برپا و برای بازدید عموم دایر است.

دیگر خبرها

  • دو جام برای ملی پوشان و درخشش یک گلزن در ژاپن/شانس به طارمی برگشت
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • روایت قرائتی از شکایت همسرش به رهبری
  • یوکوهاما مارینوس ژاپن فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شد
  • بازگشت امپراتور آسیا به جام‌جهانی/واکنش رسانه‌ها به پنالتی ایران
  • «یوکوهاما مارینوس» ژاپن راهی فینال لیگ قهرمانان شد
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • اشک‌های شیرین امیرعلی نبویان برای همسرش