Web Analytics Made Easy - Statcounter

رام الله- ایرنا- تعدادی از نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین در گفت و گو با ایرنا با انتقاد شدید از عملکرد «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان ، خودمحوری و یکجانبه گرایی این تشکیلات را خطری واقعی و خطرناک برای فلسطین در شرایط کنونی عنوان کردند.

به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا، بیست و نهمین نشست شورای مرکزی سازمان آزادی‌ بخش فلسطین در حالی طی دیروز و امروز در رام الله برگزار می شود که بیشتر گروه ها و احزاب فلسطینی و فعالان مردمی و شخصیت های مردمی، آن را تحریم و بایکوت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برجسته ترین آنها، «جنبش حماس» ، «جنبش جهاد اسلامی» ، «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» و «جنبش اقدام ملی» بود.
عباس رئیس تشکیلات خودگردان در افتتاحیه این نشست، در سخنانی گفت که مصر در حال تلاش برای محقق کردن آشتی ملی است، ولی حماس به دنبال آن نیست و بقیه را نیز برای تحقق نیافتن آن تشویق می کند.
عباس افزود: ما جز آشتی کامل بر اساس آنچه در سال 2017 (1396) انجام شد نمی پذیریم تا سرزمین مان یکپارچه باشد، و تحت یک حاکمیت و یک قانون قرار بگیرد، سلاح قانونی وجود داشته باشد بدون وجود شبه نظامیان در اینجا یا آنجا و نه در غزه و نه در جایی دیگر دولت دیگری نداشته باشیم.
در آذرماه سال پیش گروه‌های فلسطینی شرکت‌کننده در گفت و گوهای آشتی ملی در قاهره، بیانیه ای صادر کردند که در آن بر ضرورت وحدت ملی، بازگشت آوارگان فلسطینی، تلاش برای برچیدن موانع تشکیل دولت وفاق ملی تأکید داشتند.
**نمایندگان فلسطینی چه گفتند؟
«حسن خریشه» نایب رئیس دوم مجلس قانونگذاری فلسطین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، تاکید کرد که اهمیت این مجلس باید قدرتی برای تمامی فلسطینی ها باشد، اما اینگونه نیست و چنین هدفی این بار محقق نشد.
نایب رئیس مجلس فلسطین، راه چاره را بازسازی پیکره نهادهای رسمی فلسطین و رهایی از سیطره برخی دانست و راهکار را در صندوق های رای و برپایی انتخابات دید.
وی توضیح داد: زمانی که ما برای سر و سامان دادن به نظام سیاسی، از طریق صندوق های انتخابات انتخاب شدیم و نتوانستیم؛ باید دوباره برای عبور از حالت خمودگی فعلی و یافتن راه های مواجهه با تهدیدها و خطراتی که متوجه مساله میهنی ما است، به گزینه انتخابات رجوع کنیم.
«محمد فرج الغول» نماینده جنبش حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین هم ، آنچه پیش آمده را، نشانه ای برای تداوم دیکتاتوری و خود محوری عباس توصیف کرد.
نماینده حماس گفت: ما در برابر مجلسی هستیم که حقیقتا نماینده مردم نیست و از آنها دور و جدا افتاده است.
الغول خواستار آن شد که این مجلس، طرفدار ملت فلسطین و مقاومت آنها و بر اساس توافق قاهره 2011 به آشتی ملی پایبند باشد. همچنین به مفاد نشست بیروت توجه کند و همه تلاش ها را در راستای نجات فلسطین و محافظت از آن یکپارچه کنیم.
رهبران دو گروه فلسطینی حماس و فتح در ماه مه سال 2011 (اردیبهشت 1390) در مقر اتحادیه عرب در قاهره یک توافقنامه آشتی را برای پایان بخشیدن به اختلاف های داخلی امضا کرده بودند. اختلاف هایی که از در سال 2007 باعث جدایی غزه از کرانه باختری و استقلال هر کدام از طرفین شده بود.
«عبدالعلیم دعنا» نماینده «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» نیز جنبش فتح و رهبران آن را مسئول ادامه روند یکجانبه گرایی دانست که سبب کنار زدن بقیه احزاب و گروه های فلسطینی از صحنه شده است.
دعنا یادآورشدکه این وضعیت به هیچ وجه برای اتخاذ تصمیم های ملی مناسب نیست و ادامه یافتن حکمرانی در رام الله با هماهنگی امنیتی که با اشغالگران دارد، دلیل و انگیزه اصلی ما برای بایکوت این مجلس است.
شبد**خاورم**387**2054 **1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فلسطين تشكيلات خودگردان نمايندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس اظهارات بلینکن را محکوم کرد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین جنبش حماس اعلام کرد اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا و تلاش او برای مسئول جلوه دادن این جنبش در نرسیدن به توافق را محکوم می‌کنیم.

حماس افزود: اظهارات بلینکن هیچ ربطی به واقعیت ندارد و با این واقعیت که جنبش حماس بار‌ها با نرمش برخورد کرده است در تضاد است. مطالبات حماس و مقاومت از روز اول روشن بوده است و همان مطالباتی است که مارس گذشته ارائه کردند و مورد استقبال همه میانجی‌ها قرار گرفت.

حماس اضافه کرد: خواسته‌های ما ضرورت آتش بس دائمی، خروج نیرو‌های اشغالگر، بازگشت آوارگان، افزایش امداد رسانی و آغاز بازسازی است. انعطاف‌پذیری حماس با ناسازگاری و تعلل نتانیاهو و کابینه اش و ایجاد موانع و کارشکنی بر سر راه توافق مواجه شد و آنها به دنبال طولانی‌تر کردن جنگ هستند.

دیگر خبرها

  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • حماس اظهارات بلینکن را محکوم کرد