Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@05:30:43 GMT

شامپو زدن صحیح موها

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۷۶۵۵

شامپو زدن صحیح موها

  شامپو زدن صحیح مو‌ها شامل مراحل زیر است:



گره‌گشایی از مو:



موی خود را با یک شانه دندانه درشت شانه کنید تا هیچ‌گونه گره‌ای روی آن نمانده باشد. حواستان باشد که هرگز موی خود را در حالت خیس شانه نکنید، چون در این حالت نیروی بیشتری برای شانه کردن مصرف می‌کنید، بنابراین موی شما ممکن است بشکند.

آب‌کشی اولیه با آب ولرم:


در مرحله بعدی مو‌های خود را با آب ولرم و نیمه‌گرم آبکشی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این مرحله، آبکشی اولیه و یا پیش از شستشو گفته می‌شود که برای زدودن گرد و غبار و به طور کلی آلودگی‌های قابل حل در آب انجام می‌شود. هرگز از آب داغ استفاده نکنید، چون موجب تردی و شکنندگی موهایتان خواهد شد.


پخش کردن شامپو در کف دست:

مقداری شامپو در کف دست خود بریزید و دست‌های خود را روی هم مالش دهید تا شامپو روی دست‌هایتان پخش شود. در واقع کف شامپو باید روی دست شما تشکیل شود. مقدار شامپو باید به اندازه‌ای باشد که کف آن تمام مو‌های شما را بپوشاند.


ماساژ دادن شامپو روی پوست‌سر با نوک انگشتان:

شامپو را روی همه جای سر پخش کرده و با نوک انگشتان تان به آرامی شامپو را روی پوست‌سر و موهایتان ماساژ دهید. دقت کنید که از ناخن‌ها استفاده نکنید و برای جلوگیری از گره خوردن و شکسته شدن مو این کار را به آرامی و به صورت دایره‌ای انجام دهید.


آب‌کشی نهایی:

در این مرحله موی خود را به خوبی آبکشی نمایید تا هر گونه بقایای شامپو از لابه‌لای موی شما زدوده شود. باز هم تاکید می‌شود مو در حالت خیس نسبت به اصطکاک خیلی حساس است، بنابراین آن را در حالت خیس به سختی مالش ندهید.

همیشه در هنگام شامپو کردن مو‌ها پنج مرحله فوق را به یاد بیاورید تا تکرار این مراحل برای شما تبدیل به عادت شود.

منبع: بیتوته

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مراقبت از مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مجلس به صحبت‌های علم الهدی: اظهارات تان صحیح نیست، لایحه حجاب دستکاری نشده

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در در واکنش به خطبه های امام جمعه مشهد باره لایحه عفاف و حجاب اطلاعیه ای صادر کرد.                به گزارش عصر ایران به نقل از خانه ملت، در اطلاعیه مجلس آمده است:   آیت‌الله علم‌الهدی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه مشهد در خطبه‌های نمازجمعه این شهر در روز جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ نکاتی را درباره لایحه عفاف و حجاب مطرح کرده‌اند که متاسفانه به‌دلیل اطلاعات نادرستی که به ایشان داده شده است، منطبق بر واقعیت نیست که در همین رابطه نکات ذیل جهت استحضار ایشان و عموم مردم شریف و متدین تاکید می‌شود:   1- برخلاف آن‌چه مطرح شده این لایحه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تنظیم شده نه کمیسیون فرهنگی.   2- برخلاف آن‌چه در نماز جمعه مشهد مطرح شده در لایحه عفاف و حجاب هیچ‌گونه دستکاری اتفاق نیفتاده و این شایعه، بارها از سوی مجلس به‌خصوص رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تکذیب شده است. جستجویی در فضای مجازی این واقعیت را روشن می‌کند.   3 - این لایحه خلاف آن‌چه ذکر شده برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شده و هم‌اکنون درانتظار اعلام‌نظر شورای نگهبان است.   4 - دلیل اصلی تاخیر نهایی‌شدن این لایحه برخلاف آنچه در خطبه‌های نمازجمعه مطرح شده، نه تاخیر مجلس بلکه تاخیر دولت در ارسال نامه مربوط به پذیرش بخش‌های ایجابی این قانون است که شامل اصل ۷۵ قانون اساسی می‌شود و قانونا دولت باید هزینه‌های آن را متقبل شود و رییس جمهور محترم نیز وعده ارسال نامه را داده‌بودند.   5 - این لایحه در جلسات متعدد با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان این حوزه و بسیاری از منتقدان و متخصصان حوزه خانواده و عفاف و حجاب در شهرهای مختلف به خصوص قم و مشهد با حضور رییس مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و یک لایحه مترقی و جامع و مانع محسوب می‌شود و علی‌رغم تاکید بر بحث‌های ایجابی و بازدارندگی موثر‌ در حوزه‌های سلبی‌، بسیاری از اقدامات سلیقه‌ای فعلی که باعث کشمکش میان مردم یا اشتباهات ضابطان مانند گشت ارشاد یا تشکیل حجاب‌‌بان می‌شود را به حداقل می‌رساند.   البته براساس قانون اساسی، مجلس باید در بخش سلبی نظرات خود را متناسب با نظر قوه قضاییه تطبیق دهد؛ همچنین بدیهی است که اجرای درست قانون برای رسیدن به نتایج مدنظر قانون ضروری است.   6 - موارد مذکور گویای این است که همان‌طور که امام جمعه محترم مشهد تاکید دارند، مجلس به وظیفه تاریخی خود در این موضوع مهم عمل کرده و انتظار این است که بزرگان قبل از این‌که در خطبه‌های نماز جمعه آن هم در ماه مبارک رمضان‌، مسأله ای را مطرح کنند، صرفا به اطلاعاتی که به آنها داده می‌شود بسنده نکنند و اطلاعات را از رسانه‌ها و منابع معتبر و طرف‌های مختلف موضوع تکمیل کنند تا دچار خطای خود و  مومنین روزه‌دار نشوند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۸ روش طلایی برای جلوگیری از کمردرد و گردن درد
  • اوقات شرعی اهواز، ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲
  • کلید نهایی آزمون‌های علوم پایه و پیش‌کارورزی منتشر شد
  • کلید نهایی آزمون های علوم پایه و پیش کارورزی منتشر شد
  • امام خمینی: نظر آیت‌الله طالقانی درباره حجاب صحیح است
  • واکنش مجلس به صحبت‌های علم الهدی: اظهارات تان صحیح نیست، لایحه حجاب دستکاری نشده
  • بهبود کیفیت خواب با انتخاب صحیح لحاف: راهنمایی برای انتخاب و استفاده از بهترین لحاف