Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@08:23:50 GMT

سفر با ماشین زمان به حقیقت پیوست! +عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۷۶۶۱

سفر با ماشین زمان به حقیقت پیوست! +عکس

دنیای اقتصاد نوشت: سفر با ماشین زمان یک آروزی دست نایافتنی برای بسیاری از افراد تلقی می‌شود، اکنون اگر به شما بگوییم به زودی در زمان سفر می‌کنید، آن هم به واسطه یک ماشین زمان چه می‌گویید؟

اگر تصور می‌کنید ماشین زمان هرگز به حقیقت نمی‌پیوندد، جالب است بدانید که سخت در اشتباهید. ایده ماشین زمان به زودی توسط پژوهشگران سوییسی و استرالیایی با الگوبرداری از فیلم بازگشت به آینده (Back to The Future)، به حقیقت تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماشین زمان مذکور نمونه‌ای واقعی از خازن «Flux Capacitor» را در خود جای می‌دهد. این خازن امکان سفر با ماشین زمان را در جریان فیلم تخیلی فراهم می‌کرد. البته شایان ذکر است این نمونه علمی دقیقا مشابه نمونه فیلم نیست. در ماشین زمان علمی، امکان مدیریت جریان سیگنال‌های مایکروویو فراهم است.


۲طرح اولیه برای ایجاد خازن نیز معرفی شده که هر یک به نوبه خود می‌توانند امید‌های بسیاری را برای سفر با ماشین زمان به کاربران هدیه دهند. اگر مشتاقید جزئیات این طرح‌ها را بدانید، باید بگوییم که در هر ۲ مورد مقاومت الکتریکی مواد مورد استفاده صفر است. روش‌های آزمایش ماشین زمان نیز در نوع خود جالب است: پژوهشگران به منظور درک بهتر عملکرد این دستاورد یک جاده را مثال زدند. در این مسیر خودرو‌ها تنها باید حول یک نقطه‌ی مرکزی، در یک جهت حرکت کنند؛ بنابراین اگر زمان معکوس شود همه‌ی رویداد‌ها کاملا برعکس خواهند شد.

البته این موضوع در حرف ساده است و برای عملی کردن آن به تلاش بسیاری احتیاج است. فناوری مذکور در رایانش کوانتومی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا باید بتوان سیگنال‌ها را به دقتی بسیار زیاد کنترل و اندازه گیری کرد. در نتیجه عملکرد این سامانه‌ها بهبود خواهد یافت. از خارن یاد شده می‌توان در طیف وسیعی از ابزار‌های الکتریکی یاد شده از تلفن هوشمند گرفته تا سامانه‌های راداری بهره گرفت. به نظر شما سفر در زمان می‌تواند برای ما ایرانی‌ها هم در دسترس باشد و یا سوال بهتر این که؛ چه زمانی باید منتظر ورود این فناوری به کشورمان باشیم؟

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش هیئت به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی است

دبیر ستاد حقوق بشر طی سخنانی در جریان نشست شورای حقوق بشر درباره به‌اصطلاح هیئت حقیقت‌یاب گفت: گزارش این هیئت، در واقع، واگویی و مشروعیت‌بخشی به ادعا‌های بی‌اساسی است که مکررا در رسانه‌های ضد ایرانی و از تریبون‌های برخی دولت‌های غربی مطرح شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم و به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر،کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در نشست شورای حقوق بشر در ژنو مورخ 28 اسفند ماه با بیان اینکه هیئت به‌اصطلاح حقیقت‌یاب در نتیجه لابی‌گری‌ها و بده‌بستان‌های سیاسی برخی کشور‌های غربی ایجاد شد و گزارش آن نیز تحت فشار این کشور‌ها به نگارش درآمده است، اظهار کرد: نقش اصلی در این کارزار سیاسی را دولت آلمان، همان کشوری که رژیم صدام را به سلاح کشتار جمعی شیمیایی مجهز کرد و در اثر استفاده از این سلاح‌ها، بیش از 13 هزار نفر شهروند ایرانی شهید و بیش از یکصد هزار نفر نیز مصدوم شدند، برعهده داشت.

وی اظهار کرد: کشور‌های مدعی حقوق بشر مانند آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، کانادا و ... در حالی به بهانه فوت یکی از شهروندان ایرانی ژست حقوق بشری به خود گرفته و با ایجاد مکانیسم سیاسی هیئت حقیقت‌یاب خود را به‌عنوان حامیان زنان و کودکان ایرانی معرفی می‌کنند که با تصویب و اجرای تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی یک‌جانبه، به‌صورت جدی حقوق ده‌ها میلیون ایرانی را نقض کرده‌اند و در قبال کشتار بیش از 103 هزار نفر انسان بی گناه و انهدام کاملِ صد‌ها هزار ساختمان در نوار غزه توسط رژیم اشغالگر قدس سکوت اختیار کرده و ناتوان از هرگونه اقدامی هستند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه بیان کرد: از سوی دیگر این کشور‌ها از تروریست‌هایی که جان بیش از 17 هزار انسان بی‌گناه شامل زنان و کودکان در ایران را گرفته‌اند، حمایت کرده و آن‌ها را در سرزمین‌های خود جای داده‌اند؛ آیا این‌ها جز جنایت علیه بشریت است؟!

غریب‌آبادی با تاکید بر اینکه داده‌ها و اطلاعات موجود و شواهد و قرائن نشان می‌دهد که مخالفان ایران از مدت‌ها قبل از آغاز ناآرامی‌ها در شهریورماه سال گذشته، مترصد بهانه‌ای برای بحران‌زایی در کشور بوده‌اند، خاطرنشان کرد: بر این اساس در کمترین زمان ممکن پس از پخش خبر فوت یک شهروند ایرانی، وارد مرحله موج‌آفرینی شده و با به دست گرفتن فضای تبلیغاتی، پروژه خود را آغاز کردند.

دبیر ستاد حقوق بشر با ابراز تاسف نسبت به اینکه هیئت به‌اصطلاح حقیقت‌یاب به دلیل وابستگی اساسی که به برخی کشور‌های غربی داشته، فاقد حداقل میزان استقلال و بی‌طرفی بوده است، اظهار کرد که در سراسر گزارش هیئت اثری از نقش کشور‌های خارجی، رسانه‌های خارجی و ضد ایرانی، شبکه‌های اجتماعی و گروهک‌های تروریستی در ایجاد و توسعه اغتشاشات که مستندات آن‌ها طی گزارش‌های متعدد در اختیار سازوکار‌های حقوق بشری قرار گرفته است، یافت نمی‌شود.

وی با اشاره به گزارش کمیته ویژه ناآرامی‌های 1401 که از سوی رئیس‌جمهور تشکیل شد، افزود: در همین رابطه، کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های سال 1401 که در تاریخ 17 اردیبهشت ماه 1402 از سوی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و با هدف شفاف‌سازی، بررسی دقیق و بی‌طرفانه و رفع و جبران هرگونه تضییع حق و حقوق شهروندان در جریان این ناآرامی‌ها تشکیل شد، در گزارش خود که 12 روز قبل به رئیس‌جمهور ارائه کرد، اعلام کرد: «جمهوری اسلامی ایران سال گذشته با تجمعات مسالمت‌آمیز مواجه نبوده است، بلکه صدمات زیاد به نیرو‌های مجری قانون، خسارات بالای وارده به اموال و اماکن خصوصی و عمومی، آشوب‌های سازمان‌یافته و دخالت و حمایت برخی کشور‌های خارجی از آشوبگران و تحرکات و خرابکاری‌های آن‌ها حاکی از این است که ایران با اغتشاشات تمام عیار مواجه بوده است».

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه تصریح کرد: مایه تاسف است که این هیئت وصف حقیقت‌یابی به خود اطلاق کرده است، اما عامدانه چشم خود را به نقض حقوق 79 نفر از مردم مدافع امنیت و نیرو‌های مجری قانون که در نتیجه خشونت گسترده اغتشاش‌گران و آشوب‌طلبان جان خود را از دست داده و همچنین بیش از 7 هزار نیروی مجری قانون که مصدوم شدند، بسته و به ورود بیش از 20 هزار میلیارد ریال خسارات گسترده مالی به اماکن و اموال عمومی و خصوصی توجهی نکرده است.

وی یادآور شد: هیئت به‌اصطلاح حقیقت‌یاب گرچه مدعی است که در پی بررسی دقیق حادثه و کشف حقیقت بوده است، اما با انتشار یک گزارش غیر مستند و غیرحرفه‌ای آشکارا نشان داد که جز سرپوش نهادن بر حقیقت‌ها و وارونه جلوه دادن آن، ماموریت و هدفی نداشته است.

غریب‌آبادی با بیان اینکه گزارش این هیئت، در واقع، واگویی و مشروعیت بخشی به ادعا‌های بی‌اساسی است که مکررا در رسانه‌های ضد ایرانی و از تریبون‌های برخی دولت‌های غربی مطرح شده است و فاقد هرگونه منبع مستند است، تصریح کرد: تمام این بازی سیاسی در شرایطی صورت گرفت که جمهوری اسلامی ایران در جریان اغتشاشات سال 1401 اقدامات گسترده‌ای را برای صیانت از حقوق مردم و مبتنی بر مسئولیت‌پذیری انجام داده است.

وی یادآور شد: در این راستا، کمیته ویژه منتخب رئیس‌جمهور در یافته‌های خود با تایید مسئولیت‌پذیری و اقدام‌های صیانتی دولت جمهوری اسلامی ایران در جریان اغتشاشات سال گذشته، اعلام کرد: نتایج تحقیقات کمیته ویژه تایید می‌کند که نهاد‌های حاکمیتی ذیربط از جمله دستگا‌های انتظامی، امنیتی و نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با ناآرامی‌های سال 1401 مسئولانه عمل کرده‌اند.

دبیر ستاد حقوق بشر از صدور دستورالعمل‌های فوری و به‌موقع دستگاه‌های انتظامی و امنیتی برای کنترل ناآرامی‌ها با کمترین میزان توسل به زور و مبتنی بر خویشتن‌داری، استفاده از نیرو‌های آموزش‌دیده، تلاش دستگاه قضایی برای به حداقل رساندن تعداد پرونده‌های تشکیلی، عفو گسترده متهمان و محکومان مرتبط با ناآرامی‌های سال 1401 در چارچوب فرمان عفو مقام معظم رهبری، رسیدگی به شکایات مردمی درباره نحوه رفتار مجریان قانون و ضابطان قضایی در جریان ناآرامی‌ها و برخورد با متخلفان ناشی از قصور یا تقصیر، پرداخت خسارات مالی و دیه به بازماندگان و وراث جان‌باختگان، پرداخت خسارت به مصدومین و زیان‌دیدگان ناآرامی‌های سال 1401 و همچنین پرداخت خسارت اموال و اماکن عمومی و خصوصی ناشی از ناآرامی‌ها، به‌عنوان جلوه‌هایی از این مسئولیت‌پذیری یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد که گزارش هیئت به‌اصطلاح حقیقت‌یاب، فاقد وجاهت قانونی و حقوقی بوده و از اعتبار است و جمهوری اسلامی ایران آن را کاملا رد می‌کند.

غریب‌آبادی در پایان گفت: این هیئت که توسط برخی کشور‌های غربی و با پول اهدایی آن‌ها و پس از شکست پروژه بی‌ثبات سازی داخلی در ایران ایجاد شد، با انتشار مجموعه‌ای سازمان یافته از تحریف واقعیات و دروغ‌پردازی‌ها، نه تنها حقیقت‌یابی نکرده، بلکه حقایق را به شکل هدفمندی نیز وارونه جلوه داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | دبیر ستاد حقوق بشر ایران: هیات حقیقت‌یاب حقایق را به شکل هدفمندی وارونه جلوه داده
  • تبادل فرهنگ‌ها پیوست سفر‌های نوروزی قرار گیرد
  • گزارش هیئت به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی است
  • ۱۲ راز جهانی که حقیقت آن‌ها پنهان است!
  • آتش تقی‌پور به نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» پیوست
  • دروازه‌بان آلومینیوم به شمس‌آذر پیوست
  • مسعود پورمحمد به شمس‌آذر پیوست
  • پدر شهید «داود غفاری» به فرزند شهیدش پیوست
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد «اولین دامنه اینترنتی!»
  • تهیه پیوست سلامت طرح‌های توسعه‌ای استان لازم‌الاجراست