Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  سی‌ان‌ان، بیش از ۳۵۰ روزنامه و نشریه در سرتاسر آمریکا امروز پنجشنبه در اقدامی هماهنگ با انتشار سرمقاله‌هایی از رویکرد ترامپ در حمله به رسانه‌ها انتقاد کردند.

محور تمامی این سرمقاله‌ها انتقاد و واکنش به عبارت ترامپ درباره رسانه‌هاست که آن‌ها را «دشمن مردم» خطاب کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام در پاسخ به درخواست روزنامه بوستون گلوب و در حالی صورت می‌گیرد که نگرانی‌ها از تاثیر منفی لفاظی‌های ترامپ بر مطبوعات آزاد و احتمال اینکه این لفاظی‌ها حتی موجب تحریک به خشونت علیه خبرنگاران شود، افزایش یافته است.

در طی دو روز ۱۰۰ روزنامه و نشریه بزرگ و کوچک از آمادگی خود برای همراهی با این حرکت خبر دادند که نهایتا شمار آن‌ها از ۳۵۰ مورد فزونی گرفت.

عنواوین برخی سرمقاله‌های منتشر شده در این ۳۵۰ روزنامه و نشریه به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز: مطبوعات آزاد نیازمند شما هستند
نیویورک‌پست: نفرت از مطبوعات تمامی آن چیزی است که تو می‌خواهی، ما به گزارش‌دهی‌مان ادامه می‌دهیم
میامی هرالد: ترامپ، ما دشمن مردم نیستیم. به جنگ علیه مطبوعات آزاد ما پایان بده
دنور پست: ما به عنوان روزنامه‌نگار تنها برای آن چیزی که بدان باور داریم، ایستاده‌ایم
اِیمز تریبیون: آزادی مطبوعات، دموکراسی ما، در زمان ترامپ در معرض خطر قرار داد
آتنز نیوز: ترامپ با حمله به روزنامه‌نگاران، به تمامی آمریکایی‌ها صدمه می‌زند
آلتامونت اینترپرایز: روزنامه‌نگاری نیازمند یک قهرمان است -- شما
آتلانتیک سیتی ویکلی: حرکت همبستگی با بوستون گلوب و دیگران
آتول دیلی نیوز: حملات ترامپ به رسانه‌ها خطرناک است
آستین آمریکن استیتزمن: روزنامه‌نگاران همسایگان ناظر ما هستند، نه دشمن مردم
بالتیمور سان: رسانه‌های خبری تحت فشار رئیس جمهوری به عقب نمی‌افتند
بنگور دیلی نیوز: رسانه‌ها در صورتی دشمن هستند که نخواهید از آنچه دولت شما انجام می‌دهد، باخبر شوند
برکشایر ایگل: عقیده ما: حمله ترامپ به مطبوعات، حمله به دموکراسی است
بیسمارک تریبیون: وقتی اخبار را پوشش می‌دهیم، ما دشمن مردم نیست
بوستون گلوب: روزنامه‌نگاران دشمن نیستند
بویز ویکلی: نه، ما دشمن مردم نیستیم، هرگز نبوده‌ایم و نخواهیم بود
بازمن دیلی کرونیکل: روزنامه‌نگاران دشمن مردم نیستند، ما شما هستیم
شیکاگو سان تایمز: این روزنامه دشمن تمامی کسانی است که به مردم صدمه می‌زنند
شیکاگو تریبیون: آقای رئیس جمهور، ما دشمن مردم نیستیم، ما دولت را چک می‌کنیم
کرونیکل اکسپرس: ما دشمن مردم نیستیم
کامنز: اشتباه نکن، این حمله علیه مطبوعات آزاد -- مطبوعات آزاد شما -- عامدانه و حسابگرانه است
نیوز هرالد: متمم اول قانون اساسی، اولین دلیل مطرح است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۷۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای رئیسی! درکی از اهمیت رسانه در دنیای جدید ندارید / برای رسانه و مردم عملکرد شما مهم است نه انگیزه‌های‌تان

رونامه هم میهن در سرمقاله خود نوشت: آقای رئیسی پس از دیداری که با مدیران برخی رسانه‌ها داشت، طی گفت‌وگویی به صراحت اعلام می‌کند که انتظار دارد رسانه‌ها تیتر بزنند که دولت او، خدمتگزار است و تمام همتش گره‌گشایی از زندگی مردم است و به‌دنبال تشکیل ایران قوی است.   چکیده رویکرد دولت به رسانه‌ها در همین جملاتی است که صادقانه هم اظهار شده است.   زمانی بود که امام خمینی مدیران رسانه‌های اصلی کشور را دعوت کرد و بدون مقدمه به آنان گفت که «مدتی است که یک چیزی مرا ‌رنج می‌دهد و الان هم گفتم که اعلام بکنند من از اینکه عکسم و اسمم ‌در این روزنامه‌ها باشد و در رادیو و تلویزیون باشد و تکرار بشود بدم ‌می‌آید، اینها ضدتبلیغ است.» و این را اعلام هم کردند.   ما از آنجا به این نقطه رسیده‌ایم که رئیس دولتی که در مقایسه با وعده‌هایش تقریباً هیچ دستاورد ملموسی ندارد، انتظار دارد که رسانه‌ها به‌جای نقد و نظارت چنین تیتری از دولتی بزنند که یک قلم فسادش حدود ۳.۷میلیارد دلار است و هنوز هم حاضر نشده‌اند کوچکترین گزارشی از چگونگی رخ دادن این فساد بزرگ ارائه دهند.   این دولتی است که متعهد شده بود، تورم را تک‌رقمی کند ولی همچنان حول و حوش ۴۰ درصد نگه‌داشته شده است. دولتی که تمام آمارها نشانگر فقدان اعتماد مردم به عملکرد آن است ولی انتظار دارد که رسانه‌ها از آن تعریف کنند.   آقای رئیسی بهتر است توجه کنند که رسانه‌ها و مردم کاری به انگیزه‌های دولت‌ها ندارند. ما انگیزه‌های شما را نقد و رد نمی‌کنیم. به احتمال فراوان همه سیاستمداران دارای انگیزه‌های خیرخواهانه هستند. برای ما و مردم عملکرد شما مهم است. عملکردی که در آیینه آمار بازتاب بیابد. برای ما سیاست‌ها، برنامه‌ها و گفتارهای شما مهم است نه انگیزه‌های‌تان.   دولتی که غرق در بی‌سیاستی است چگونه انتظار دارد که مردم و رسانه‌ها برخلاف واقع از آن تعریف کنند؟ اگر این دولت حتی اندکی از موفقیت‌های دوره اول دولت روحانی را داشت چه انتظاری از رسانه‌ها می‌داشت؟ روزنامه‌های مستقل اگر یک بار چنین تیترهای سفارشی بزنند نه‌تنها مردم آنها را محکوم می‌کنند بلکه روزنامه‌نگاران نیز عطای کار در چنین رسانه‌های بی‌اعتبار و مجیزگویی را به لقای حقوق‌های اندکش می‌بخشد.   اگر انگیزه‌ای برای کار در رسانه‌های مستقل است قطعاً این انگیزه مادی نیست بلکه امید به ایجاد بهبودی در شرایط کشور از طریق نقد و نظارت بر عملکردهای رسمی است. این رویکرد همان است که در طول ۱۸ ماه گذشته صدها شکایت از روزنامه‌ها را با صرف پول ملت انجام داده است و با کوچکترین ناراحتی از مطلبی سعی در فشار به آنها از طریق قطع امتیازات دارد.   اگر می‌خواهید این رویکرد را ادامه دهید، نمی‌توانیم مانع شما شویم. ولی باید آگاه باشید که اگر این اندک رسانه‌های منتقد نبودند، امروز عملکرد دولت به مراتب بدتر از این می‌شد که هست. اگر این رسانه‌ها نبودند مرجعیت خبری و رسانه‌ای به‌طور کامل به آن‌سوی مرزها رفته بود، چون مردم در رسانه‌های رسمی مجیزگوی، خیری نمی‌بینند.   اجازه دهید خیلی صریح گفته شود. فاصله ما تا رسانه‌های کارآمد که لرزه بر اندام افراد فاسد و ناکارآمد بیاندازد و آنان را به پاسخگویی مجبور کند، خیلی زیاد است. از یک سو دسترسی به اطلاعات بسیار محدود است و از سوی دیگر با دادرسی بی‌طرفانه رسانه‌ای فاصله داریم.

اتفاقاً یکی از علل فساد چای دبش این بود که رسانه‌ها نتوانستند دولت و وزارت کشاورزی را در ماجرای نهاده‌های دامی به چالش بکشند در نتیجه راه برای فساد بعدی نیز باز شد.   هم‌اکنون هم این راه بسته نشده است و تا هنگامی که رسانه‌های واقعی شکل نگیرد نیز بسته نخواهد شد. دولتی که حتی از این رسانه‌های نیمه‌جان انتظارات تبلیغاتی دارد درکی از اهمیت رسانه در دنیای جدید ندارد. آنها می‌خواهند با هواپیماهای مدرن، شن و ماسه جابه‌جا کنند! کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عملیات تازه‌ ارتش اسرائیل در بیمارستان شفاء | واکنش تند گروه‌های فلسطینی به روایات جعلی این رژیم
  • پایان خود‌خواستۀ «آفتاب یزد»؛ باید گفت و نوشت ولو نخواهند بشنوند
  • پایان خود خواستۀ «آفتاب یزد»؛ باید گفت و نوشت ولو نخواهند بشنوند
  • مردم با حضور خود توطئه دشمن را کنار زدند
  • یک روزنامه آمریکایی: روسیه ممکن است از سال ۲۰۲۶ دست به یک حمله گسترده به غرب بزند
  • اجازه بی‌حرمتی به اعتقادات مذهبی مردم ایران را نمی‌دهیم
  • آقای رئیسی! درکی از اهمیت رسانه در دنیای جدید ندارید / برای رسانه و مردم عملکرد شما مهم است نه انگیزه‌های‌تان
  • آقای رئیسی! شن و ماسه را که با هواپیما جابجا نمی‌کنند
  • رسانه آمریکایی: اوکراین برای روستاهای خالی از سرباز، «آدم‌ربایی» می‌کند
  • ماجرای شوخی حضرتی با شریعتمداری در حضور رئیسی