Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار، عادله کشمیری عصر پنجشنبه در نشست خبری دهمین جشنواره پویانمایی رضوی گلستان با بیان اینکه آثار جشنواره به لحاظ کیفی از شرایط مناسبی برخوردار نبوده، افزود: با توجه به سیاست های جدید اداره کل، برنامه هایی برای جذب مخاطبین جشنواره پیش بینی شده است.

این مسئول گلستانی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را ۱۷ آبان ماه اعلام کرد و گفت: دهمین جشنواره پویانمایی رضوی ۲۱ و ۲۲ آبان ماه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به فرصت زمانی دوساله برای دریافت بازخورد مناسب از این سیاست اشاره کرد وگفت: در صورت مواجه نشدن این سیاست ها با موفقیت، جشنواره پویانمایی رضوی به استانی دیگر واگذار می کنیم تا با توجه به ظرفیت استان جشنواره دیگری با موضوع رضوی در استان برگار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری دوره آموزشی منطقه ای سه روزه با موضوع پویانمایی در استان خبر داد و گفت: در این کارگاه آموزشی استان های سمنان، مازندران و خراسان شمالی هم حضور خواهند داشت.

این مسئول استانی به برپایی کارگاه آموزشی در طول سال برای تقویت استعدادهای استان تاکید کرد و گفت: با فعال کردن انجمن پویانمایی خلا نبود دوره های آموزشی مستمر در استان جبران خواهد شد.

وی از پویانمایی به عنوا یک صنعت و شغل یاد کرد و افزود: تلاش می شود تا در این حوزه هم بستری برای هنرمندان گلستانی مهیا شود.

کشمیری با بیان اینکه دهمین جشنواره پویانمایی رضوی در سه بخش فیلم پویانمایی کوتاه، فیلمنامه پویانمایی کوتاه خلاق و آثار ویژه بخش فضای مجازی تقسیم می شود، افزود: از ۱۲ اثر انیمیشن تا سقف سه میلیون تومان حمایت می شود.

وی ادامه داد: با فعال شدن انجمن پویانمایی امکان ارائه تسهیلات خوداشتغالی و فرهنگ و هنر، به هنرمندان این رشته برای تولید آثار میسر می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این جلسه به تفاوت های دهمین جشنواره پویانمایی با سالهای قبل اشاره کرد و گفت: پنج فیلم کودک و نوجوان با هدف ارتقا سطح جشنواره و جذب بیشتر مخاطبان در حوزه کودک و نوجوان و تحکیم خانواده به صورت همزمان در سینماهای استان اکران می شود.

وی از بخش انیمیشن فضای مجازی در جشنواره سال جاری به عنوان اقدام جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یاد کرد و افزود: فضای مجازی برای اولین بار به بخش های جشنواره با هدف تولید محتوای متفاوت برای فضای مجازی کشور، افزوده شده است.

سطح انتظار از جشنواره بومی بالا نباشد

دبیر تخصصی دهمین جشنواره پویانمایی رضوی گلستان هم با بیان اینکه سطح انتظار جشنواره بومی نباید بالا باشد، گفت: این نوع رقابت ها بستری برای افزایش اعتماد به نفس هنرمندان استان است.

محمد ظریف، افزود: از جشنواره موضوعی مانند پویانمایی نباید سطح انتظارات تا این حد بالا باشد زیرا این نوع جشنواره ها جدای از فرهنگسازی سبب تعامل بین خرده فرهنگ ها هم می شود.

وی وجود هنرستان انیمیشن گلستان و راه اندازی رشته پویانمایی در دو دانشکده استان را به عنوان رویداد مهم فرهنگی استان ارزیابی کرد و گفت: اگر هر ۱۰ سال از این جشنواره ها یک هنرمند شاخص شناسایی و هدایت شود یعنی این نوع برنامه ها به هدف خود رسیده اند.

کد خبر 4376391

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان انیمیشن جشنواره رضوی مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد مشهد احتکار شیراز بیرجند یاسوج مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد

ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در روستای سرکره استان بوشهر در بخش‌های «چاووشی‌خوانی، منقبت خوانی»، «پرده‌خوانی، نقالی» و «عکس روستایی» در روستای سرکره دشتستان با حضور هنرمندان استان‌های مختلف آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید زمانی ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت _ با اشاره به آغاز برنامه‌های ششمین دوره جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در استان بوشهر، اظهار کرد: این برنامه در دشتستان طراحی و اجرایی شده و برنامه هنری فرهنگی با حضور هنرمندان استان‌های مختلف در بخش پرده‌خوانی در برازجان و بنداروز دشتستان اجرا شد.

وی از برگزاری اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در روستای سرکره دشتستان خبر داد و افزود: این برنامه با حضور قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه و استاندار بوشهر و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام در روستای سرکره دشتستان با میزبانی مردم روستا در بخش‌های پذیرایی، اسکان و تغذیه برگزار شده است.

معاون ترویج و جریان‌سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام با بیان اینکه ششمین دوره جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در روستای سرکره دشتستان با حضور ۵۰ هنرمند در سه بخش «چاووشی‌خوانی، منقبت خوانی»، «پرده‌خوانی، نقالی» و «عکس روستایی» برگزار شده است گفت: ۵۰ هنرمند از استان‌های، خراسان رضوی، اردبیل، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، همدان، اصفهان و بوشهر برنامه‌های خود را اجرا و برترین‌ها انتخاب و معرفی می‌شوند.

بخش جنبی جشنواره روستایی عشایری رضوی

مرشد میرزا علی و اسحاقی گرجی خواننده تیتراژ سریال پایتخت بخش جنبی ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی اجرا کردند. اجرای نقالی و پرده‌خوانی مرشد محسن میرزا علی و همچنین موسیقی زیبای منطقه مازندران توسط استاد هنرمند محمدرضا اسحاقی گرجی خواننده تیتراژ سریال پایتخت در بخش جنبی ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در روستای بنداروز شهرستان دشتستان بوشهر برگزار شد. بخش جنبی ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی بوشهر در دو نوبت صبح و عصر در دبیرستان امام خمینی (ره) برازجان و مسجد ابوالفضل علیه‌السلام روستای بنداروز دشتستان با اجرا مسابقه پرده‌خوانی و نقالی بخش کودک و نوجوان با حضور داوران برجسته ملی انجام شد. در این آئین مرشد مجتبی حسن بیگی نیز در قالب کارگاه پرده خوانی امام رضا علیه‌السلام، با اجرای پرده‌خوانی و نقالی رضوی، شرکت کنندگان را با ابعاد تاریخی و مستند طومار پرده خوانی شیعی و حضرت امام رضا علیه‌السلام آشنا کردند.

اجرای چاووش‌خوانان و شروه‌خوانان

در ادامه این برنامه، استاد ستوده ۲ و شروه‌خوان برجسته بوشهری با اجرای چاووشی‌خوانی رضوی در مسجد ابوالفضل علیه‌السلام روستای بنداروز دشتستان حاضرین را به فیض رساندند. در مسابقه پرده‌خوانی و نقالی رضوی نرگس یوسفی مقدم از خراسان رضوی، رئوف پاشایی‌نژاد از تربت جام، مرسانا هبرزگر، امیر رضا حسینی از گناباد و امیر عباس کرامت از کاشمر و هنرمندان دیگری شرکت داشتند.

منبع: فارس

کد خبر 750184

دیگر خبرها

  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی- همدان
  • ۶ روستای دشتستان میزبان جشنواره ملی رضوی + تصویر
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد