Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@11:11:44 GMT

یک تبعه آلمانی دیگر در ترکیه دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۷۷۹۹

یک تبعه آلمانی دیگر در ترکیه دستگیر شد

پلیس ترکیه روز گذشته یک تبعه آلمانی دیگر را به اتهام تبلیغات برای حزب ممنوعه کارگران کردستان موسوم به "پ ک ک" دستگیر کرد. ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ بین الملل اروپا ترکیه و اوراسیا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، مجددا یک تبعه آلمانی در ترکیه دستگیر شد. فرد دستگیر شده 46 ساله و اهل هامبورگ است که اصالت کرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متهم به تبلیغات برای حمایت از حزب ممنوعه کارگران کردستان موسوم به پ ک ک است.

این تبعه آلمانی روز چهارشنبه توسط پلیس ترکیه دستگیر شد. وکیل این تبعه آلمانی گفته است که وی از طریق رسانه های اجتماعی تبلیغاتی برای حزب ممنوعه کارگران کردستان انجام داده است. این تبعه آلمانی یک راننده تاکسی اهل هامبورگ بوده است.

این تبعه آلمانی برای دیدار مادرش به ترکیه سفر کرده بود. به گفته شاهدان، نیروهای امنیتی ترکیه صبح زود روز گذشته آپارتمان محل سکونت وی را مورد تفتیش قرار داده و او را دستگیر کردند.

دستگیری اتباع آلمانی از بعد از کودتای نظامی نافرجام ترکیه در سال 2016 مناسبات بین آلمان و ترکیه را متشنج کرده است. زیگمار گابریل وزیر امور خارجه سابق آلمان به دلیل این گونه اقدامات آنکارا سال گذشته سطح هشدارهای امنیتی برای سفر شهروندان خود به ترکیه را افزایش داد.

البته در پی آزادی برخی اتباع آلمانی از زندان های ترکیه و بعد از انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور که حزب اردوغان مجددا در آن به پیروزی دست یافت ،آلمان بار دیگر بهبود مناسبات با آنکارا را در دستور کار قرار داده و لغو برخی تحریم ها علیه این کشور را  در نظر گرفته و سطح هشدارهای امنیتی برای سفر شهروندانش به این کشور را بار دیگر کاهش داد.

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده همچنان هفت تبعه آلمانی در ترکیه از دلایل سیاسی در زندان به سر می برند. اواخر جولای بود که دنیز.ای یک تبعه آلمانی در جنوب ترکیه به اتهام تبلیغات برای حزب کارگران کردستان دستگیر شده بود. پ ک ک در اتحادیه اروپا، آمریکا و ترکیه روی لیست ترور قرار دارد.

انتهای پیام/

R31356/P36447/S90,8,89,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار ترکیه اخبار آلمان اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی لاوروف با امیرعبداللهیان در ارتباط با حضور یک تبعه روس در کشتی توقیفی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از تماس تلفنی سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور با امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و گفت‌وگو درباره حضور یکی از اتباع روسی در کشتی توقیفی اسرائیلی از سوی نیرو‌های مسلح ایران خبر داد.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این تماس تلفنی منتشر نشده است، اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیر یک کشتی باری اسرائیلی را به دلیل تخلف در رعایت قوانین دریانوردی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف و به آب‌های ایران هدایت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی لاوروف با امیرعبداللهیان در ارتباط با حضور یک تبعه روس در کشتی توقیفی
  • طرد ۸۵ هزار تبعه غیر مجاز افغانستان از استان کرمان
  • بازگرداندن ۸۵ هزار تبعه افغانستانی فاقد مجوز به کشورشان
  • ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از کرمان به میهنشان بازگشتند
  • دو تن از خدمه کشتی توقیف شده در ایران تبعه پاکستان هستند
  • اخراج ۲۴۷ تبعه خارجی از لرستان طی سال گذشته
  • طرد بیش از ۲۷ هزار تبعه غیر مجاز از البرز
  • شناسایی بیش از ۲۴۰ تبعه غیر مجاز در لرستان
  • کشته شدن ۴ عضو «پ.ک.ک» در حمله هوایی ترکیه به شمال عراق
  • شرکت تبعه سامسونگ در سرزمین‌های اشغالی تعطیل می‌شود