Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

محسن ارشدزاده در گفت‌وگویی، در خصوص جزئیات انتشار ویدئو دلخراشی از آزار و اذیت کودک توسط پدرش در یکی از روستاهای مرند، اظهار کرد: از دیروز این فیلم دلخراش در فضای مجازی پخش شده است، ماموران اورژانس اجتماعی به محض اطلاع از این کودک آزاری به دادگستری شهرستان مرند اطلاع رسانی کرده و اقدامات لازم برای نجات کودک آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که یک ساعت قبل همکاران بهزیستی در مرند از یافتن دختربچه، به بنده اطلاع دادند، افزود: متاسفانه پدر این کودک اعتیاد داشته است، همکاران اورژانس اجتماعی آدرس خانه کودک را از دوستان پدر پرسیده و با همراهی ماموران نیروی انتظامی دختر بچه را در خانه‌ خود پیدا کرده‌اند.

 ارشدزاده ادامه داد: اکنون کودک به پزشکی قانونی منتقل می‌شود تا به وضعیت جسمانی او رسیدگی و در خصوص شدت ضرب و شتم اظهار نظر شود.

وی با بیان این‌که دستگاه قضایی دستورات لازم را برای دستگیری پدر متواری ارائه داده است، گفت: در حال حاضر پدر کودک متواری شده و تحت تعقیب است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی کودک، خواستار دستور قضایی از دادگستری شدیم تا به طور موقت کودک تحویل بهزیستی شده و مسائل درمانی او پیگیری شود.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: طبق تصمیم دستگاه قضایی مشخص می‌شود کودک به پیش خانواده خود باز گردد یا تحویل بهزیستی شده و امنیت و سلامتش تامین شود.

وی با بیان این‌که مداخله در بحران فردی و خانوادگی یکی از وظایف مهم اورژانس اجتماعی است، افزود: در بحران های فردی و خانوادگی از جمله خشونت و ضرب و شتم که می‌تواند در قالب کودک آزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری و همسر آزاری باشد، به محض اطلاع ماموران اورژانس اجتماعی مداخله می کنند.

وی افزود: در مرحله اول اقدامات پیشگیری، ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری انجام می‌شود تا از تداوم خشونت جلوگیری شده و سازش ایجاد شود، ولی در خشونت‌های انجام یافته، موضوع از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود.

ارشدزاده با بیان این‌که کودک آزاری یکی از مصادیق جرم محسوب می‌شود، افزود: بعد از دریافت گزارش مبنی بر کودک آزاری، دستگاه قضایی فرد مجرم را تحت تعقیب قرار داده و عملیات دستگیری او را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: کودک آزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۸۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان

مفتخری گفت:طی هماهنگی با سازمان انتقال خون استان آذربایجان شرقی و هلال احمر مهربان مردم این شهر در یک اقدام خداپسندانه با اهدای ۱۷۹واحد خون به یاری بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها شتافتند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی