Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد – ايرنا - نشت اطلاعات جديد توسط ويکيليکس نشان مي دهد آژانس امنيت ملي آمريکا (NSA) توانسته است تعدادي از شبکه هاي مجازي با پتانسيل بالا ازجمله شبکه رسانه اي مربوط به شبکه الجزيره، وزارت دفاع و وزارت کشور عراق و نيز دو شبکه رزرو بليت هواپيما در روسيه و ايران را رمزگشايي کند.

به گزارش ايرنا، روزنامه `اينترسپت` آمريکا در گزارشي که در رسانه هاي عراق بازتاب يافت نوشت: شبکه هاي خصوصي مجازي معروف به vpn يک اتصال رمزگذاري شده است و کاربران را قادر به اتصال به شبکه خصوصي از طريق اينترنت مي کند؛ همانند اينترنت شرکتي که اجازه مي دهد کارکنان به خدمات داخلي دسترسي يابند مثل سرورهاي اشتراک فايل و يا سايت هاي خصوصي بدون نياز به وجود آنها در دفتر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين روزنامه افزود: آژانس امنيت ملي آمريکا از اين شبکه هاي خصوصي که متعلق به شرکت هاي بزرگ و موسسه هاي دولتي در چندين کشور مي شود، سوء استفاده و آن ها را رمزگشايي کرده تا از اطلاعات آنها جاسوسي کند. از جمله سندي که مربوط به سال 2006 است و نشان مي دهد اين آژانس از ارتباطات شبکه تلويزيوني الجزيره قطر جاسوسي کرده است.
اين روزنامه در ادامه نوشت: آژانس امنيت ملي آمريکا از شبکه هاي vpn مربوط به وزارت هاي دفاع و کشور عراق نيز جاسوسي کرده است. همچنين يکي از کارکنان آژانس امنيت ملي آمريکا گفت که اين جاسوسي همزمان با نفوذ به شبکه هاي عراقي انجام شده است.
به ادعاي اين گزارش، طبق اسناد و مدارک، آژانس امنيت ملي آمريکا همچنين از شبکه هاي داخلي شرکت ايراني رزرو بليت هواپيما `بارجويان سابير` و شرکت روسي رزرو بليت هواپيما `ايروفلوت` و `گاليلو` جاسوسي کرده است.
خاورم*17*ع ص**380**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایوان چگونه کمک آمریکا را علیه چین به کار می‌گیرد؟

به گزارش خبرآنلاین خبرگزاری رویترز، بسته کمک نظامی آمریکا به ارزش ۹۵ میلیارد دلار که روز گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، شامل ۶۰.۸۴ میلیارد دلار برای اوکراین، ۲۶.۳۸ میلیارد دلار برای اسرائیل و کمتر از ۸ میلیارد دلار برای تایوان می‌شود.

تایوان از سال ۲۰۲۲ نسبت به تاخیر در تحویل تسلیحات آمریکایی مانند موشک‌های ضدهوایی استینگر ابراز نارضایتی کرده چرا که تولیدکنندگان ایالات متحده بر تامین تجهیزات اوکراین برای کمک به این کشور برای مقابله با روسیه تمرکز داشته‌اند.

در صورتی که روابط دیپلماتیک رسمی بین واشنگتن و تایپه وجود ندارد، آمریکا مهمترین حامی بین‌المللی و تامین کننده تسلیحات تایوان است.

به نقل از ایرنا وزارت دفاع تایوان از مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب این بسته در روز شنبه تشکر کرد و گفت که این بسته حمایت "سر سخت" ایالات متحده از تایوان را نشان می‌دهد.

این وزارتخانه امروز یکشنبه همچنین عنوان کرد: با ایالات متحده درباره نحوه استفاده از بودجه گفتگو خواهیم کرد. استفاده از بودجه مربوطه را از طریق ساز و کارهای مبادله‌ای موجود با آمریکا هماهنگ خواهیم کرد و برای تقویت توانایی‌های آمادگی رزمی برای تضمین امنیت ملی و صلح و ثبات در تنگه تایوان سخت کار خواهیم کرد.

تایوان به دنبال یک استراتژی دفاعی نامتقارن است که می‌تواند بسیاری از موشک‌های ضد کشتی زمین پایه را به کار گیرد. در هوا، تایپه به دنبال ایجاد شبکه متراکمی از موشک‌های زمین به هوا است و به جای استفاده از هواپیماهای جنگنده سرنشین دار، می‌خواهد از پهپاد برای به دست گرفتن کنترل آسمان استفاده نماید.

وزارت دفاع تایوان با ادعای اینکه با فشارهایی از سوی چین مواجه است، افزود که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ هواپیمای نظامی چینی از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده‌اند.

خط میانه زمانی به عنوان یک مرز غیررسمی بین دو طرف عمل می‌کرد که ارتش هیچ‌یک از طرفین از آن عبور نمی‌کردند. اما نیروی هوایی چین اکنون به طور مرتب هواپیماهای خود را بر فراز آن به پرواز در می‌آورد.

روز شنبه، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که چین دوباره "گشت زنی های آمادگی رزمی مشترک" را با کشتی‌های جنگی و هواپیماهای جنگی چین در اطراف تایوان انجام داده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897833

دیگر خبرها

  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی
  • نمایش اقتدار توان پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی در بغداد
  • تایوان چگونه کمک آمریکا را علیه چین به کار می‌گیرد؟
  • احضار سفرای چند کشور توسط وزارت خارجه رژیم صهیونیستی | دلیل احضار چیست؟