Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار مراغه گفت: احتکار و انبارهرگونه کالا توسط واحدهای صنفی و تجار غیر قانونی بوده و باید این کالاها وارد چرخه بازار شوند. ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مراغه، حمیدشکری عصر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار در این شهرستان با اشاره به رویکرد دولت در راستای تنظیم بازار و نظارت بر توزیع کالا در سطح کشور، اظهارداشت: به دنبال رویکرد دولت در کشور نظارت بر توزیع کالاهای اساسی در کشور آغاز شده و در این شهرستان نیز بازرسی‌های لازم توسط دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای آغاز این طرح سراسری با مشارکت اداره صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و ستاد تنظیم بازار روزانه 60 مورد از انبارهای توزیع کالاهای اساسی و مراکز فروش در این شهرستان مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

شکری اضافه کرد: در راستای کنترل و نظارت برعرضه کالاهای اساسی در بازار با اخلال گران و متحکران اقتصادی برخورد قانونی و قاطع می‌شود.

وی ادامه داد: احتکار و انبارهرگونه کالا توسط واحدهای صنفی و تجار غیر قانونی بوده و باید این کالاها وارد چرخه بازار شوند.

شکری خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های انجام شده با سازمان‌های متولی امر به زودی کالاهای اساسی تنظیم بازار از جمله مرغ، برنج، شکر از طریق فروشگاه‌ها و مراکز عرضه در این شهرستان توزیع خواهد شد.

وی افزود: انبارهای کالای اساسی در مراغه باید پس از شناسایی در زمینه ورود و خروج کالا مورد بازرسی قرارگرفته و موجودی هفتگی آنها کنترل و بررسی شود.

انتهای پیام/ش

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بهرام جباری گفت: در یکماه اخیر ۲ طرح بازرسی نوروز و ماه مبارک رمضان در استان خوزستان برگزار شد و در همین رابطه نظارت‌ها به ویژه بر نحوه توزیع و فروش کالای اساسی شدت گرفت و حاصل این نظارت‌ها منجر به تشکیل ۲ هزار و ۷۷ تخلف صنفی شد.

وی افزود: به دلیل افزایش بازرسی‌ها و مشارکت برخی دستگاه‌های نظارتی با اداره کل صمت استان در نظارت از بازار تخلفات بیشتری شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

جباری ارزش ریالی این میزان پرونده تخلف صنفی را ۴۶ میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: در مدت یاد شده ۴ هزار و ۱۹۱ بازرسی از بازار و واحد‌های تولیدی در استان انجام شده است.


معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت خوزستان با اشاره به انواع تخلفات صورت گرفته می‌گوید: درج نکردن قیمت و گرانفروشی، صادر نکردن فاکتور و کم فروشی عمده تخلفات بوده است.

به گفته جباری؛ بیشترین تخلف‌های صنفی در بخش کالا‌های خوراکی و صنایع غذایی استان خوزستان بوده است.

دیگر خبرها

  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • توزیع ۲۸ هزار تن کالای اساسی در استان اصفهان
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد