Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@02:03:26 GMT

اعتماد جامعه به قشر معلم نباید از بین برود

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۸۲۹۷

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تربت حیدریه در سالن جلسات فرمانداری این شهر با تبریک ایام خجسته ذی‌الحجه اظهار کرد: در سخن همه مسئولان آموزش و پرورش در اولویت است و تجربه سایر کشورها نشان از عبور قطار توسعه از آموزش و پرورش است.

وی افزود: اگر بخواهیم دانش‌آموزان ما عاقبت به خیر شوند باید در آموزش وپرورش سرمایه‌گذاری کرد و وضعیت آینده کشور بستگی به برنامه‌های امروز حوزه تعلیم‌وتربیت دارد

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اهمیت یافتن آموزش و پرورش آینده کشور را ترسیم می‌کند و جامعه ذی‌نفعان در آموزش و پرورش بسیار گسترده و حساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مصمم هستیم در دوره ابتدایی به سیطره آموزش پایان دهیم اما به محض اقدام با عکس العمل جامعه مواجه می‌شویم وقتی چنین حساسیتی در جامعه وجود دارد اجرای طرح‌ها به سهولت امکان ندارد و این موضوع در تجربه چهل ساله انقلاب کاملا مشهود است.

بطحایی گفت: اگر روش‌های آموزش و پرورش  تغییر نکند سی سال دیگر نیز همین مشکلات وجود خواهد داشت و برای حل این مشکل باید همه دستگاه‌ها و خانواده‌ها  تلاش کنند و جامعه باید نسبت به آموزش و پرورش حساس باشد. 

عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب درباره آموزش و پرورش، گفت: نباید حرمت معلم مورد خدشه واقع شود و اعتماد جامعه به این قشر نباید از بین برود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی شبکه تعاملی سینا گفت: با راه‌اندازی این شبکه بسیاری از مسائل را می‌شود در فضایی مطلوب تر با فرهنگیان مطرح کرد. اگر دخالت‌های ستاد در مدرسه را کاهش دهیم خود مدارس بسیاری از مشکلات را رفع خواهند کرد.

بطحایی تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای بازگرداندن بندهای حذف شده در فیش‌های حقوقی به کار بسته‌ایم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سید محمد بطحایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۸۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس پیشرفت هر کشور توجه به آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت، طی پیامی روز بزرگداشت مقام معلم را به معلمین حوزه حج و زیارت تبریک و تهنیت گفت.

در متن پیام آمده است: در طول تاریخ، همواره بر بزرگداشت و تکریم مقام معلم، تأکید شده و سخنان بسیاری درباره جایگاه معلم گفته شده است؛ به گونه‌ای که تلاش برای نوشتن جمله‌های تازه درباره شأن و منزلت والای مقام معلم و آموزگار به تکرار خواهد انجامید. بی‌شک پایه و اساس پیشرفت و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل ِ آینده‌ساز جوان است؛ و با عنایت به نقش محوری و اساسی معلم در تربیت نسل جوان و اعتلای دانش و فرهنگ در جامعه، باید در نظر داشت که تکریم معلمان، تکریم جامعه است.

در سالی که به نام «جهش تولید» نامگذاری شده است، بی شک نقش ارزشمند اساتید و معلمین بیش از پیش پررنگ می‌شود. استادان، به عنوان یکی از ارکان توسعه علمی کشور در شکل گیری شخصیت علمی و فرهنگی دانشجویان نقشی ماندگار دارند.

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، روز معلم را به اساتید و معلمین گرانقدر و بالاخص آموزگاران خانواده بزرگ حج و زیارت تبریک و تهنیت عرض نموده و برایشان از درگاه خداوند منان سلامتی و موفقیت در کلیه امور را خواستارم.

کد خبر 6094061

دیگر خبرها

  • جامعه‌ای سرافراز است که معلمانش سرافراز نگه داشته شده باشند
  • معلم باید الگوی جامعه باشد
  • بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش: ورود طلاب و روحانیون در مدرسه مسبوق به سابقه بوده است/ درس دینی را با روشی بسیار غلط ارائه می‌دهیم/ ما باید به شدت و سرعت روشمان را تغییر دهیم/ نمی‌شود با یک روش ناقص با مردم لج بازی کرد و به حرف‌های آنان گوش نداد
  • مهم‌ترین مسئله حفظ حرمت معلمان در جامعه است/ ثبات در آموزش و پرورش را ایجاد کنیم
  • اساس پیشرفت هر کشور توجه به آموزش و پرورش است
  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم