Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد‌جواد آذری‌جهرمی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان جم با اشاره به نقش ارتباطات در توسعه و پیشرفت جامعه اظهار داشت: توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌گونه‌ای است که اگر از انسان گرفته شود فقدانش به شد‌ت احساس می‌شود.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وضعیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات از آذربایجان و ارمنستان که ذکر شد بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وضعیت ارتباط بین‌المللی ایران را ۱.۵ ترا دانست و تصریح کرد: در شبکه داخلی و بین‌المللی ایران از ظرفیت لینک‌های سنگین پیشرفته استفاده می‌شود.

آذری‌جهرمی از تولید لینک ۴۰۰ گیگ در کشور برای زیر‌ساخت شبکه ارتباطات خبرداد و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در تولید و زیر ساخت‌های ارتباطاتی عقب‌ماندگی ندارد چراکه ۱.۵ ترا ظرفیت ارتباطات بین‌الملل و نزدیک نیم ترا ظرفیت تولید محتوای داخلی داریم و در مجموع ۲ ترا با ۶۷ میلیون مشترک متصل به پهن باند در کشور وجود دارد.

وی، با بیان اینکه در ماه گذشته میزان مشترکان پهن باند ایران از ترکیه به عنوان رتبه نخست منطقه عبور کرد گفت: عدم توسعه متوازن به سبب مشکلات زیرساختی در ارتباطات تلفن ثابت است چراکه در سال‌های قبل در این حوزه سرمایه‌گذاری نشده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توسعه زیرساخت نسل ۳ و ۴ خبرداد و تصریح کرد‌: بسیاری از صنایع حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور بومی‌سازی شده، پیشرفت‌ها و توانمندی‌هایی که جوانان کشور انجام و خیلی از صنایع این حوزه را بومی کرده‌اند قابل توجه است، ولی با این حال تا رسیدن به شرایط ایده‌آل فاصله است.

وی از رشد شاخص ارتباطات بین‌المللی ایران از دیدگاه سازمان ملل خبرداد و عنوان کرد: به لحاظ شاخص آی. دی. آی که سال گذشته سازمان ملل رتبه ایران را بین ۱۹۳ کشور ۸۱ اعلام کرد امسال با توجه به رشد و توسعه‌ای که رخ داده پیش بینی می‌شود ایران به حدود رتبه ۶۰ در جهان برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سرعت اتصالات و ارتباطات در بسیاری از نقاط کشور قابل توجه است افزود: با این وجود به سبب برخی از محدودیت‌ها در عرصه فرهنگی و جانبی سبب شده دسترسی به برخی سایت‌های بین المللی مسدود شود.

آذری جهرمی از افزایش ظرفیت‌های داخلی خبرداد و خاطر نشان کرد: با توانمندی جوانان خوش فکر بازی نوینی ساخته شده که روی بیش از ۱۰ میلیون گوشی نصب شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف به‌ویژه نرم افزاری رشد قابل توجهی داشته‌ایم گفت: این مدیون زحمت جوانانی است که باید آنان را حمایت و تقویت کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به وضعیت استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: در سال گذشته سرمایه گذاری قابل توجهی در شهرستان‌ها شد و اکنون نسل‌های سوم و چهارم ارتباطات در تمامی شهر‌های استان بوشهر در دسترس است.

آذری جهرمی از اجرای فیبرنوری منازل در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: در حوزه تلفن ثابت با وجود اینکه فعالیت فیبر منازل آغاز شده رشد آن قابل توجه نیست و در مناطق برخوردار شهری باید فعالیت بیشتری صورت گیرد.

وی با تاکید بر حل مشکلات روستا‌های استان بوشهر در حوزه ارتباطات مخابراتی گفت: در حال حاضر متوسط سرعت دسترسی شهروندان جم به اینترنت ۲۳ مگا بیت بر ثانیه روی نسل چهارم و پنج مگابیت بر ثانیه روی نسل سوم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در شاخص ارتباطات و توسعه فناوری اطلاعات استان بوشهر به رتبه هشتم بین استان‌ها رسیده است.

آذری جهرمی ظرفیت‌های استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری استان بوشهر زمینه توسعه بیشتری وجود دارد و باید سرمایه گذاری در استان بوشهر افزایش یابد.

انتهای پیام/ م

بسیاری از صنایع حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور بومی‌سازی شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال جنجال ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت برنامه «فن‌تز» از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، چشم‌انداز این برنامه، حمایت از ثبت اختراعات و کمک به فرآیند توسعه فناوری، ترویج و تجاری‌سازی پایان‌نامه‌های حیطه فناوری‌های صنایع غذایی است.

این فراخوان توسط مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با حمایت سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی به منظور حمایت از ایده‌ها و طرح‌های این حوزه در قالب حفاظت از دارایی‌های فکری، توسعه فناوری و خدمات استقرار در آزمایشگاه‌های ساخت سریع از قبیل فضای کار اشتراکی، خدمات آزمایشگاهی و پایلوت، شبکه‌سازی و برگزاری دوره‌ها و منتورینگ تخصصی اعلام شده است.

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، مجری اصلی این رویداد است و برنامه به نحوی طراحی شده ‌است که پایان‌نامه‌های مستعد و دارای قابلیت فناورانه، با حمایت معاونت مورد حمایت صددرصدی برای ثبت از مسیر بین المللی PCT قرار خواهد گرفت.

تمامی فارغ اتحصیلان کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای، دانشجویان دکتری که از پروپوزال خود دفاع کرده‌اند و موضوع پایان‌نامه آنها در حیطه‌های فناورانه علوم و صنایع غذایی است و همچنین محققان پسادکتری می‌توانند در این برنامه با حفظ شرایط و عدم انتشار نتایج دستاوردها در هر قالبی شرکت کنند. (اطلاعات بیشتر و پرسش‌های متداول).

برای شرکت در فراخوان، متقاضیان می‌توانند " فرم ثبت‌نام " را از طریق پست الکترونیک به نشانی ipmc.service@isti.ir ارسال کنند.

کد خبر 6062870 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • نگاهی به ۱۲ پرتاب فضایی دولت در سال گذشته
  • دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بومی‌سازی فن‌آوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد
  • بومی سازی فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • حمایت برنامه «فن‌تز» از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی