Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@06:27:27 GMT

راننده ای که به هیچ مخدر و مست کننده ای نه نگفته است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۸۳۲۰

راننده ای که به هیچ مخدر و مست کننده ای نه نگفته است

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز، نتایج آزمایش مصرف مواد مخدر و الکل یک راننده در شمال شرقی اسپانیا، پلیس این کشور را شگفت زده کرد.

 

این راننده که به هنگام تردد در ناحیه شمال شرقی اسپانیا از سوی پلیس متوقف شده بود از آزمایش مصرف انواع مواد مخدر و الکل سرافکنده بیرون آمد.

 

مطابق اعلام پلیس اسپانیا منطقه ناوارا در نمونه بزاق دهان این راننده آثار مصرف انواع مواد مخدر از جمله آمفتامین، متافتامین و کوکائین مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مطابق نمونه اخذ شده، در هر لیتر از خون او حدود ۰.۶ میلی‌گرم الکل وجود داشت.

 

پلیس محلی در توضیح جزئیات این رویداد به یورونیوز گفت که یکی از شهروندان منطقه ضمن تماس با پلیس از وجود سرنشینان مست در یک خودرو سواری اعلام نگرانی کرد و بر همین اساس با حضور در محل تردد خودرو، تمامی سرنشینان از جمله راننده آن مورد آزمایش قرار گرفتند.

 

پلیس تایید کرد که این راننده متخلف ابتدا به دلیل رد شدن در آزمایش مصرف الکل، هزار یورو جریمه شد و ۶ امتیاز هم از گواهینامه رانندگی او کسر شد. سپس به دلیل مصرف مواد مخدر هم هزار یوروی دیگر جریمه شد و ۶ امتیاز اضافی هم به این دلیل از امتیاز او کسر شد.

 

حداکثر امتیاز گواهینامه رانندگی دراسپانیا ۱۲ است که با این جریمه‌ها، امتیاز راننده متخلف به صفر رسید.

 

پلیس اسپانیا اعلام کرد که تنها به توقف موقت خودروی مذکور برای انجام آزمایش و اعمال جریمه‌ها اکتفا کرده و از بازداشت راننده متخلف صرف نظر کرده است. پلیس دلیل این اقدام خود را نبود شواهد متقن برای اثبات این که فرد خاطی مواد مخدر را همان روز مصرف کرده بوده یا اثر مصرف قدیمی‌تر او هنوز در بدنش باقی مانده بود، وجود نداشت.

 

تفاوت موجود میان مصرف شخصی مواد مخدر و فاصله زمانی آن با وقوع جرم و یا تاثیر غیرمستقیم مصرف مواد مخدر بر مجرمان بحثی حقوقی است که در محاکم قضائی مطرح شده و قضاوت در مورد افراد آلوده به مواد مخدر را قدری دشوار کرده است.

 

کشورهای عضو اتحادیه اروپا رفتار متفاوتی در قبال رانندگانی که مواد مخدر و الکل مصرف می‌کنند، در پیش می‌گیرند. در برخی کشورها به آزمایش بزاق دهان اکتفا می‌شود و در برخی دیگر آزمایش خون اخذ می‌شود. همچنین در برخی کشورها راننده مصرف کننده مواد مخدر باید تا دو سال حبس را تحمل کند و در بعصی کشورها مجازات زندان برای این دسته از متخلفان وجود ندارد.

 

با وجود این قوانین سختگیرانه، قوانین شرب خمر در ایران از سوی رسانه های غربی به شدت خشن نمایش داده می شود و برخورد با افراد مخالف آزادی های فردی قلمداد می شود.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: یورونیوز یورو اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح تشدید و برخورد با فروشندگان مواد مخدر و در پی کسب خبری مبنی بر حمل و جابجایی مواد مخدر توسط یک زوج قاچاقچی مواد مخدر اهل کرمان به استان مازندران از طریق محور هراز، موضوع در دستور کار ماموران اداره عملیات ویژه قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، افزود: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان آمل متهمان را در حین ورود به استان با یک خودروی سواری شناسایی کردند.

سرهنگ جعفری در ادامه، اظهار داشت: ماموران در اقدامی عملیاتی خودروی متهمان را متوقف و در بازرسی از آن ۳۶ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش کشف کردند.

وی از دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در این عملیات خبر داد و بیان داشت: این زوج افیونی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

جعفری با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: مواد مخدر یک عامل مهم برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشری است و ره آورد آن تزلزل خانواده‌ها، نگرانی و ناامنی شهروندان و در نتیجه تنزل امنیت انسانی آنان می‌شود.

سرهنگ جعفری اعتیاد را منشا بسیاری از جرائم دانست و خاطرنشان کرد: جرائم متاثر از اعتیاد از قبیل سرقت، سرقت مسلحانه، طلاق، خودکشی، افسردگی و سرخوردگی، فروپاشی خانواده‌ها تنها بخشی از پیامد‌های این پدیده شوم است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در خاتمه از شهروندان خواست: برای رسیدن به جامعه‌ای آرمانی و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

دیگر خبرها

  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند/ تسریع در روند مرگ سلولی
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • حال خوش کُن‌هایی که جانتان را می‌گیرند!
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران