Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس جمهوري فرانسه در گفتگوي تلفني با رئيس جمهوري ترکيه تاکيد کرد: ثبات اقتصادي ترکيه براي پاريس اهميت دارد.
به گزارش خبرگزاري آريا، «رجب طيب اردوغان» و «امانوئل ماکرون» روساي جمهوري ترکيه و فرانسه در اين گفت وگوي تلفني، بر اهميت تقويت روابط تجاري و اقتصادي و سرمايه گذاري دوجانبه تاکيد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اين گزارش، رؤساي جمهور فرانسه و ترکيه تصميم گرفتند که وزيران خزانه داري و امور مالي دو کشور در نزديک ترين زمان ممکن با يکديگر ديدار کنند.
«دونالد ترامپ» رييس جمهوري آمريکا در ادامه رويکرد تحريمي و يکجانبه گرايي تجاري، به تازگي تعرفه فولاد و آلومينيوم وارداتي از ترکيه را دو برابر کرده است.
اين اقدام واشنگتن، واکنش اعتراضي کشورهاي مختلف را در پي داشته است.
در واکنش به اقدام يکجانبه آمريکا وزير تجارت ترکيه نيز از آغاز فرايند دريافت 533 ميليون دلار تعرفه بيشتر از کالاهاي وارداتي توليد آمريکا به آن کشور خبر داد.
«رخسار پکجان» با بيان اينکه تصميم اعمال تعرفه بيشتر بر کالاهاي آمريکايي در پاسخ به اقدامات آمريکا اتخاذ شده است، گفت: علاوه بر اين، از روز چهارشنبه، تعرفه وارداتي 22 قلم کالاي توليد آمريکا دو برابر افزايش يافته است.
وزير تجارت ترکيه با تاکيد بر دفاع از حقوق شرکت‌هاي ترک مقابل اقدامات غيرقانوني آمريکا، تصريح کرد: دولت ترکيه براي دفاع از حقوق شرکت‌هاي ترک مقابل اقدامات غيرقانوني آمريکا کوتاهي نکرده است و به اين اقدامات پاسخ مناسب مي‌دهد.
پکجان افزود: در چنين فضايي، اقدامات يکجانبه آمريکا معادلات تجاري جهان را در معرض خطر جدي قرار مي‌دهد.
زنداني شدن «اندرو برانسون» کيشش آمريکايي در ترکيه و اقدام متقابل دو کشور در تحريم وزيران کشور و دادگستري و نيز اعلام دو برابر شدن تعرفه واردات فولاد و آلومينيوم از ترکيه، باعث تيرگي روابط آنکارا، واشنگتن شده است.
141/116

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۸۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوندها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

کد خبر 6085943 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • اردوغان وارد عراق شد