Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@20:57:47 GMT

اشتراک نیم بها برای نشریات در کشور متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۸۷۱۸

اشتراک نیم بها برای نشریات در کشور متوقف شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از توقف اشتراک نیم بهای رسانه های مکتوب و نشریات در کشور خبر داد و گفت: بازار کاغذ، بازاری قابل دسترس برای متولیان حوزه چاپ می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز 25 مرداد در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان های زنجان، ایجرود، طارم و ماهنشان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کثیری از افراد در حیطه های فرهنگ، هنر و رسانه مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه با منابع مالی و حاکمیتی محدود در اختیار این مجموعه قرار دارد، گفت: باید تلاش کنیم این منابع را به سمت هنرمندان هدایت کنیم.

 

این مقام مسوول با اشاره به اینکه با منابع محدود نمی توانیم پاسخگوی نیازهای هنرمندان نباشیم، تصریح کرد: به همین منظور تلاش می کنیم این منابع محدود را در فضای استان ها ببریم.

 

به گفته صالحی سفرهای برنامه ای و مناسبتی به استان ها در راستای هدایت منابع محدود به استان هاست که در این خصوص تفاهم نامه هایی با استانداران منعقد می شود و فرصتی برای رسیدن به چشم اندازهای ترسیم شده فراهم می کند.

 

وی با یادآوری اینکه در حوزه قرآنی مشکلات بودجه وجود دارد، گفت: بودجه مربوط به این حوزه تنها روی کاغذ نوشته شده و اختصاص پیدا نکرده است و در شورای توسعه قرآنی مطرح شده و به موسسات قرآنی توزیع می شود و وزارت فرهنگ و ارشاد تنها عضو این شوراست.

 

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به حوزه سازمان اوقاف و امور خیریه و همکاری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در همین زمینه آزمون های قرآن و عترت با همکاری این دو نهاد اجرا شد.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری جایزه دوسالانه منزوی پیشنهاد خوبی از سوی هنرمندان ایده خوبی است، گفت: نمایشگاه کتاب امسال در زنجان و با قوت بیشتری اجرا می شود.

 

صالحی خاطرنشان کرد: امسال آمادگی خود را برای برگزاری جشنواره موسیقی در زنجان اعلام می دارد.

 

وی با اشاره به بیمه 32 هزار نفر از هنرمندان گفت: برای بیمه هنرمندان تلاش های بسیاری انجام شده است.

 

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه رسانه دو نگاه در وزارتخانه وجود دارد که مورد اول، مطبوعات را حقوق شهروندی خود می دانیم و معتقد هستیم سخت گیری در این حوزه موجب رانت خواری می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه کاغذ هم نشست هایی با فعالان حوزه چاپ و تامین ارز کاغذ و اینکه بازار کاغذ را بازاری قابل دسترسی قرار دهیم اقداماتی در حال انجام است، گفت: اشتراک نیم بها برای نشریات در کشور متوقف شده است.

 

این مقام مسوول به هفته فرهنگی زنجان به عنوان مفاد تفاهم نامه منعقد شده اشاره کرد و گفت: این برنامه فرصت خوبی برای بیان ظرفیت استان هاست که در دستور کار قرار دارد.

 

صالحی با اشاره به اینکه کتابخانه های روستایی خانه های فرهنگی مهمی در روستاها محسوب می شود که برنامه هایی برای حمایت از این کتابخانه ها در دستور کار است، گفت: بازسازی تنها فرهنگسرای شهرستان طارم هم در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی ورود بخش خصوصی، چند منظوره کردن سینما و کارهای فرهنگی و ایجاد پردیس های سینمایی را از تاکیدات وزارتخانه عنوان کرد و گفت: سال گذشته 100 سینما در کشور ساخته شد و 125 میلیارد تومان فروش بلیت های سینما را داریم.

 

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به افزایش 35 درصدی مخاطبان سینمایی گفت: یکی از کانون های موثر و سریع الوصول در پول و ثروت، حوزه هنر است.

 

وی با اشاره به اینکه جریان هنر در کشور جریان خلاقی است، گفت: گردش موسیقی در کشور 350 میلیارد تومان در کشور است و بخش خصوصی می تواند با سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر، این حوزه را به ثروت تبدیل کند.

 

 

 

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: خشکسالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ازدواج بحران آب گلستان دریای خزر نشریات مکتوب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت فرهنگ، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور است

محمدیان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور در حوزه‌های چاپی، محیطی، فضای مجازی، صوتی و تصویری و VOD‌ها است.

به‌ گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عباس محمدیان، مدیر کل تبلیغات و اطلاع رسانی با اعلام برنامه‌های تحولی و رویکرد‌های جدید این دفتر در سال جدید اعلام کرد: بنابر قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مصوبات نهاد‌های بالادستی، تقویت و توسعه سامانه‌های نظارتی در حوزه‌های مختلف تبلیغات تجاری در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

وی افزود: این دفتر برنامه‌هایی را برای تقویت نظام حکمرانی در زمینه تبلیغات در دستور کار خود قرار داده است که از آن جمله می‌توان به تدوین سند ساماندهی تبلیغات تجاری در فضای مجازی، تدوین دستورالعمل‌های نظارتی، تقویت و توسعه سامانه‌های نظارتی و رونمایی از سامانه جامع تبلیغات اشاره کرد.

محمدیان ضمن اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و آمادگی این دفتر برای انجام وظایف و تکالیف قانونی خود، بر انجام فعالیت‌های تبلیغاتی در بستر قانون و از طریق کانون‌های آگهی و تبلیغاتی دارای پروانه معتبر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید و اضافه کرد: این دفتر آماده هرگونه همکاری نزدیک با فعالان تبلیغاتی در جهت توسعه کمی و کیفی تبلیغات کشور است و بر این اساس از همه دست‌اندرکاران تبلیغات کشور در حوزه‌های مختلف انتظار داریم که رعایت قانون و ضوابط و مقررات تبلیغاتی را هم‌چون گذشته، سرلوحه امور قرار دهند.

دیگر خبرها

  • به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • وزارت فرهنگ، متولی تبلیغات در حوزه VODها است
  • وزارت فرهنگ، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور است