Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-28@23:02:09 GMT

احکام گرفتن سود پول+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۸۹۲۲

احکام گرفتن سود پول+فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش پارس نیوز، 

همواره در احکام شرعی شبهاتی مطرح می شود که ایجاد سوال می کند، داستانی از جلال آل احمد وجود دارد که او می گوید: «در غرب  مسلمان ندیدم اما مسلمانی دیدم، در مشرق مسلمان دیدم و مسلمانی ندیدم.» باید در پی چرایی آن بود که چرا در بلاد اسلامی مسلمانی کمتر دیده می شود؟ پاسخ آن است که ما فقه را تنها در مسائل نماز، غسل، کفن و دفن خلاصه کرده‌ایم این درحالی است که فقه ما در جامعه گسترده است و مبتلا به جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام صادق (ع) طلائیه دار فقه اسلامی هستند که در روایتی  حد انصاف و میزان سود پول را بیان می‌کنند.

 

       

انتهای پیام/

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جلال آل احمد مسلمان جامعه پول امام صادق پول جامعه جلال آل احمد مسلمان پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری جشنواره روستا و عشایر  پایان ماه مبارک رمضان در منطقه رمون از توابع شهرستان جیرفت خبر داد که با همکاری امور عشایری برگزار خواهد  شد. 

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تاثیرگذاری جامعه عشایری در سبد غذایی خانوارها و بازار تولید، فراهم کردن زمینه‌های برگزاری جشنواره‌ها را فرصتی مناسب برای معرفی هر چه بیشتر تولیدات و دستاوردهای این قشر دانست و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده جشنواره عشایر و روستا پایان ماه مبارک رمضان در دهستان رمون برگزار خواهد شد .

وی از برگزاری جشنواره آواها و نغمه‌های محلی عشایر جنوب کرمان را از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره عشایر و روستا خبر داد که بصورت همزمان در دستور کار قرار دارند و اظهار کرد: جنوب استان کرمان دارای فرهنگ، آداب و رسوم و هنر منحصر به فرد است که جامعه عشایری و روستایی به عنوان پرچم داران خرده فرهنگ‌ها باید بیش از این در زنده نگه داشتن این مهم مورد حمایت قرار بگیرند تا به فراموشی سپرده نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برپایی غرفه‌های عرضه تولیدات و صنایع دستی عشایر و روستاییان را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که در حاشیه جشنواره دایر خواهند بود و افزود: جشنواره بهترین فرصت برای عرضه تولیدات داخلی است و از آنجائی که رهبر معظم انقلاب در شعار سال به تولید اشاره جدی داشتند باید همگان عزم خود را برای حمایت از آنها بکار گیرند.

حسینی از عشایر به عنوان ذخایر انقلاب یاد کرد که در همه صحنه‌ها همگام با ملت ایران اسلامی حضور داشته‌اند و گفت: جامعه عشایر و روستاییان در پشتیبانی در زمان جنگ مشارکت‌ داشتند ضمن اینکه شهدا، جانبازان و آزادگانی را به انقلاب تقدیم کردند.

وی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را الگویی موفق از جامعه عشایری معرفی کرد که از دل سیاه چادرها قد کشید و لرزه بر کاخ سفید انداخت و گفت: سیاه چادر عشایر نماد صداقت، پاکی، وفاداری، کار و کوشش است که نمونه آن فرمانده شهید است که با گام‌های استوارش محور مقاومت را در حراست از ارزش‌ها و مرزها به یادگار گذاشت که همگان مدیون این قشر هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآن، فرصتی برای آشنایی ملت‌هاست/ فلسطین قطب‌نمای مسلمانان است
  • امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است
  • ۳ رکن اصلی جامعه ایمانی در نگاه قرآن
  • امسال امورات فرهنگی از اولویتهای مسئولین شهر ارومیه خواهد بود
  • حماس به زودی شرایط آتش‌بس را اعلام می‌کند/جامعه جهانی در خصوص آتش بس در غزه امتحان بدی داد
  • برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان در حال برگزاری است
  • اجرا برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • علی مطهری: درگیر نوروز هستیم و موضوع غزه را فراموش کردیم
  • سید محمد خاتمی: چیزی جز فضیلت‌خواهی، خیراندیشی و نمایاندن چهره رحمانی دینِ خدا و دفاع از حق و حقیقت به‌خصوص حقوق زنان و اصلاح‌جویی از «زهرا شجاعی» ندیدم و نشنیدم