Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@16:41:22 GMT

حزب دموکرات کردستان عراق: ریاست جمهوری حق ما است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۹۰۰۶

حزب دموکرات کردستان عراق: ریاست جمهوری حق ما است

نماینده رئیس جمهور آمریکا امروز با معاون رئیس جمهور عراق در بغداد دیدار کرد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از شبکه تلویزیونی الفرات نیوز، در بیانیه دفتر اسامه النجیفی معاون رئیس جمهور عراق آمده است: در جریان دیدار بریت مک گورک نماینده رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی و داگلاس سیلیمان سفیر آمریکا در بغداد با النجیفی پرونده‌های مشترک مورد علاقه و در صدر آن‌ها پرونده تشکیل دولت آتی عراق بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه افزود: النجیفی بر تسریع در تشکیل دولت و پایبندی به مهلت‌های تعیین شده تاکید کرد. وی همچنین بر این نکته تاکید کرد که دولت آینده فراگیر باشد و همه طیف‌های ملت عراق را در بر بگیرد و برای بهبود وضعیت اقتصادی عراق و معیشت مردم، بازسازی ویرانه‌های برجای مانده از تروریسم داعش و بازگرداندن آوارگان به مناطق خود تلاش کند. باید مدنظر داشت که دولت آینده عراق، یک دولت مستقل و بی طرف بدون تاثیرپذیری منطقه‌ای برای تضمین ساختن عراق و امنیت آن باشد.

این بیانیه تصریح کرد: نماینده ترامپ نیز گفت که آن‌ها مبارزه با فساد و مفسدان و جا ندادن آن‌ها در ساختار تشکیل دولت آینده و نیز انتخاب افراد سالم و جدی و کاردان برای تحمل مسئولیت‌ها به منظور تضمین موفقیت دولت را تایید می‌کنند.

این بیانیه افزود: نماینده ترامپ و سفیر آمریکا از النجیفی به خاطر نقش و دیدگاه مترقیانه او در به موفقیت رساندن دولت آینده و وحدت تلاش‌ها در این زمینه تشکل کردند.

حزب دموکرات کردستان عراق: ریاست جمهوری حق ما است

حزب دموکرات کردستان عراق تصدی پست ریاست جمهوری آینده این کشور را حق این حزب دانست و علت آن را دارا بودن بیشترین کرسی‌ها در پارلمان آتی عراق برشمرد.

طارق صدیق رشید از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق در گفت: وگو با شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: این حزب به تنهایی با کسب ۲۵ کرسی، بیشترین کرسی را بدون ائتلاف با کسی بدست آورده است.

وی افزود: پست ریاست جمهوری متعلق به کرد‌ها است و در نتیجه حزب دموکرات کردستان عراق بیشترین شایستگی را برای تصدی این پست دارد.

رشید گفت: مذاکرات با بغداد روی چند موضوع متمرکز خواهد بود و فکر می‌کنیم که اجرای ماده ۱۴۰ قبل از اینکه شرطی برای مشارکت در مذاکرات درباره تشکیل آینده باشد؛ جزئی از اخلاق کار سیاسی به شمار می‌رود.

عرصه سیاسی عراق شاهد رایزنی فشرده تشکل‌های سیاسی برای تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی است که مامور تشکیل دولت آینده خواهد شد.

اسامه النجیفی تنها نامزد ریاست پارلمان

عضو تشکل موسوم به "المشروع العربی" در عراق گفت که اسامه النجیفی تنها نامزد ریاست پارلمان آینده است.

در بیانیه این تشکل آمده است: المشروع العربی در عراق بحشی اساسی و موثر از "ائتلاف المحور العراقی" است و رویکرد بازی در قبال همه نقطه نظرات و نخبگان دارد و نگاهی ملی مطابق با سایر نیرو‌های این ائتلاف درمورد سازوکار برخورد با مسائل آینده درخصوص تشکیل دولت آینده و ارایه نامزد‌ها دارد.

این بیانیه افزود: المشروع العربی تاکید می‌کند که تنها نامزدش برای تصدی پست ریاست پارلمان اسامه النجیفی است و همه اخبار رسانه‌ها درخصوص وجود نامزد دیگری صحیح نیست و ما کاملا آن را رد می‌کنیم.

حبس ابد دو تروریست داعشی

دادگاه کیفری الکرخ دو ترویست داعشی را به حبس ابد محکوم کرد.

عبدالستار بیرقدار سخنگوی رسمی دستگاه عالی قضایی عراق به شبکه الفرات گفت: دادگاه الکرخ به پرونده این دو فرد رسیدگی و آن‌ها را بعد از اثبات همکاری با داعش به حبس ابد محکوم کرد.

وی افزود: یکی از محکومان در کار نصب دکل‌های اینترنت برای داعش به منظور پخش جنایت‌های خودشان بود و دیگری برای نهاد موسوم به "دفتر بهداشت" داعش به منظور درمان زخمی‌های این گروه تروریستی کار می‌کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کردستان عراق ریاست جمهوری عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد

محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف گفت: بسیاری از فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود قدیمی است و دارند به اسم درگیری‌های امسال بازنشر می‌کنند.

به گزارش فارس؛ محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره «طرح نور» گفت: اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد عفاف و حجاب به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور تشکیل شد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کنار دیگر نهاد‌ها یکی از اعضای این ستاد است. مسؤلیت‌های ستاد ما در حوزه حجاب بعد از تأسیس ستاد عفاف و حجاب به این نهاد واگذار شد و تا الان درخواستی از سوی این نهاد برای ورود ما به طرح نور صورت نگرفته است.

وی افزود: ضابطین ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردمی و جهادی هستند. اگر ستاد عفاف و حجاب از ما درخواست نیرو کند تشکل‌های مردمی و ضابطین ما آماده همکاری هستند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت فرهنگی و آموزشی دارد، اما در طرح نور کار امنیتی است و فراجا مستقیما با این طرح سر و کار دارد، اما من یک درخواستی کرده‌ام آن هم این است که اگر کسی دستگیر شد با او برخورد قهری نشود بلکه این افراد را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر معرفی کنند تا ما با آموزش‌های مجازی و کار فرهنگی کار را پیش ببریم.

طاهری آکردی بیان کرد: این تفکری که برخی از مردم دارند که ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند است، غلط است. وظیفه ستاد ما فقط محدود به حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه ما مطالبه‌گری از دولت، نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم بر دولت را نیز در وظایفمان داریم. فرمانده و نهاد بالادستی در حوزه عفاف و حجاب ستاد عفاف و حجاب است البته کارشناسان ما در ستاد امر به معروف نیز نظرات و پیشنهاداتشان را مطرح می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: وظیفه اصلی ستاد ما در حوزه عفاف و حجاب پیشگیری و آموزش است. ما آموزش به کسی که پول گرفته تا بی‌حجابی را ترویج کند و با برنامه‌ریزی‌های امنیتی دست به کشف حجاب زده را مطرح نمی‌کنیم، چون این یک مسئله امنیتی است و نیاز به برخورد قضائی دارد. منظور ما آموزش به افرادی است که آگاهی ندارند یا تحت تاثیر جو قرار گرفته‌اند. بسیاری از افراد از قوانین اطلاع کافی ندارند و از جرم بودن یا نبودن برخی موارد اطلاع ندارند. در آموزش مجازی اصول اعتقادی، آیات قرآن کریم، احادیث و سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، بیانات امامین انقلاب، مباحث حقوقی و... وجود دارد.

وی ادامه داد: من پیگیری کردم و مشخص شد بسیاری از فیلم‌های درگیری با متخلفان که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود مربوط به سال گذشته است که دارند به اسم درگیری‌های امسال آن‌ها را بازنشر می‌کنند. بسیاری از افراد از روی عناد و دشمنی بی‌حجابی یا بدحجابی نمی‌کنند بلکه خیلی از اوقات سهوی است و با یک تذکر لسانی رعایت می‌کنند. ما از طرح نور چنانچه درست اجرا شود دفاع می‌کنیم، اما یک نکته‌ای در اینجا وجود دارد؛ مثلا ما از قوانین راهنمایی و رانندگی حمایت می‌کنیم، ولی اگر افسر راهنمایی و رانندگی رشوه گرفت به این معنا نیست که ما از آن افسر متخلف دفاع می‌کنیم. در طرح نور هم ما از مأموران اجرایی که برخورد اشتباه داشته باشند دفاع نمی‌کنیم. همانطور که در بیانیه فراجا هم اعلام شد اگر تخلفی از سوی مأموران فراجا صورت گرفت حتما بررسی می‌شود.

محمدحسین طاهری آکردی اذعان کرد: سامانه تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار بود اول اردیبهشت ماه افتتاح شود، اما به علت رفع نواقص حداکثر تا ۱۰ روز آینده این سامانه راه‌اندازی می‌شود. ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر آماده همکاری برای تأمین نیرو‌های جهادی از تشکل‌های مردمی و برگزاری کلاس آموزشی در شبکه آموزش مجازی هستیم. در آموزش مجازی نیاز به حضور افراد نیست بلکه با تلفن همراه در منزل نیز می‌توانند دوره آموزشی را طی کنند.

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • پرچم کردستان عراق در خانه‌‌ای ویران شده در غزه خبرساز شد (فیلم)