Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@20:08:54 GMT

وزیر کشور: اقتصاد کشور نیازمند جراحی‌های بزرگ است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۹۱۱۰

وزیر کشور: اقتصاد کشور نیازمند جراحی‌های بزرگ است

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر پنج‌شنبه در جلسه شورای راهبری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اصفهان اظهار داشت: صحبت‌های مطرح شده در این جلسه توسط فعالان اقتصادی و مسئولان نهاد‌ها هم مصداق ملی و هم استانی داشت.

وی با بیان اینکه مشکلات آبی در تمام کشور وجود دارد و مسئله آب یک موضوع ملی است، افزود: مشکلاتی در تمام کشور داریم که ناشی از اشتباهاتی در نظام برنامه ریزی، بودجه ریزی، نظام پولی، بانکی و اداری ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه عدالت اجتماعی اقدامات مختلفی در سرتاسر کشور انجام شده است، ابراز داشت: امروز اغلب روستا‌های کشور نیز از نعمت برق، آب، گاز، مخابرات برخوردار هستند و جاده‌های مناسبی در سطح کشور احداث شده است.

برخی مسئولان حاضر نیستند از اختیارات خود در حوزه بودجه و برنامه‌ریزی بگذرند

وی با تاکید بر اینکه برخی مسئولان کشوری حاضر نیستند به راحتی از اختیارات خود در حوزه بودجه و برنامه‌ریزی بگذرند، ابراز داشت: اختیارات شورای عالی امنیت ملی به شورای تأمین استان واگذار شده است که نتایج خوبی در پی داشته است و بر این اساس لازم است در حوزه اقتصادی و مالی نیز اختیارات را به مناطق واگذار کنیم تا شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید به مدیران مناطق اعتماد کنیم، تاکید کرد: در سفر به شهر‌های کشور برخی مدیران پیشنهاد‌های خوبی برای پیشرفت منطقه و شهر خود می‌دهند که قابل توجه است، اما به دلیل نداشتن اختیارات لازم و تام امکان اجرای آن را ندارند، از جمله جمالی نژاد شهردار گذشته اصفهان در زمینه افزایش دوربین‌های نظارتی در اصفهان برای جلوگیری از سرقت پیشنهاد قابل توجهی ارائه کرده بود.

اقتصاد کشور نیازمند جراحی‌های بزرگ است

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه جراحی‌های بزرگ اقتصادی در کشور مورد نیاز بوده است که جنگ و پس از آن تحریم ما را از انجام این عمل دور کرده است، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که حوزه اقتصاد و امنیت بسیار به یکدیگر وابسته است و بر این اساس باید برای رفع مشکلات اقتصادی توجه ویژه در کشور انجام شود چراکه این مشکلات منجر به مشکلات امنیتی می‌شود.

وی با اشاره به نوسانات ارزی و سوءاستفاده‌های بسیاری که در زمینه احتکار کالا و استفاده از ارز‌های دولتی انجام شد، گفت: ساخت فاکتور‌های جعلی، واردکردن کالا با ارز دولتی وفروش به قیمت ارز آزاد، ثبت سفارش ۱۰ برابر ظرفیت مورد نیاز، دریافت ارز و عدم واردات کالا از تخلفاتی بود که انجام شد، گویی ما فراموش کرده‌ایم همه در یک کشتی نشسته‌ایم.

دشمنان در سه حوزه نظامی، اقتصادی وایجاد آشوب برای کشور ما نقشه کشیده‌اند

وزیر کشور با اشاره به اینکه دشمنان در سه حوزه نظامی، اقتصادی وایجاد آشوب برای کشور ما نقشه کشیده‌اند، تصریح کرد: تبلیغات دشمن در حوزه نظامی تنها به منظور ایجاد رعب است و بنا به گفته رهبر معظم انقلاب جنگی بر علیه کشور ما صورت نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: دشمن با تحریم‌های اقتصادی خود زمینه سوم نقشه بر علیه ایران یعنی ایجاد اعتراض را فراهم می‌سازد و این هدف شوم را در ذهن می‌پروراند که کشور را به آشوب بکشاند.

رحمانی فضلی گفت: دشمنان باید بدانند که مردم ایران از نقشه‌های همیشگی آن‌ها آگاه هستند و با بصیرت بی‌بدیل خود امنیت را یک اصل در نظام دانسته و بر موارد دیگر ارجح می‌شمارند.

اصفهان پرچمدار حرکت‌های موفق اقتصادی در کشور است

وی اصفهان را پرچمدار حرکت‌های موفق در کشور از جمله زمینه‌های اقتصادی دانست به نوعی که بقیه کشور نیز از روند موفق آن‌ها را در امور پیروی می‌کنند و ابراز داشت: استعداد استان اصفهان در اداره امور به نحوی است که می‌تواند معین دو استان دیگر هم باشد.

ضرورت حرکت به سمت و سوی نظام برنامه‌ریزی منطقه‌ای

وزیر کشور با تاکید دوباره بر ضرورت رهاشدن از نظام برنامه‌ریزی فعلی و حرکت به سمت نظام برنامه‌ریزی منطقه‌ای تصریح کرد: رهبر انقلاب بار‌ها و بار‌ها نسبت به کاهش وابستگی به نفت تذکر دادند که ما به این امر توجه چندانی نداشتیم و باید هرچه سریع‌تر در راستای رسیدن به این هدف مهم برنامه‌ریزی‌های اصولی داشته باشیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر کشور اقتصاد کشور رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران

تین نیوز

تیرماه امسال رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران برگزار می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از کن نیوز، معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برگزاری "رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران" در تیرماه سال جاری خبرداد و گفت: هریک از فرودگاه های کشور دارای ظرفیت های سرمایه گذاری است که در قالب اطلس جامع سرمایه گذاری فرودگاه های کشور گردآوری شده و بناست در چنین رویدادی به سرمایه گذاران و بنگاه های اقتصادی ارائه شود.

علی عبدی اظهار کرد: معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی بر حسب وظیفه باید ضمن درنظر گرفتن منافع شرکت، شرایط را به گونه ای فراهم کند تا باتوجه به اوضاع اقتصادی، سیاسی و بین المللی در آینده آسیبی به اقتصاد شرکت فرودگاه ها وارد نشود.

وی با بیان اینکه زیرساخت ها باید به نحوی فراهم شود تا همواره شاهد رشد اقتصادی شرکت فرودگاه ها باشیم، گفت: درحال حاضر عمده تمرکز شرکت بر درآمد ناشی از پروازهای عبوری است اما اعتقاد داریم که این نوع درآمد باعث شده تا از بسیاری فرصت های درآمدی دیگر غافل شویم.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها با بیان اینکه در آینده ممکن است بحث درآمدهای هوانوردی دستخوش تغییر شود، گفت: این نوع درآمد هیچ گاه درآمد پایداری نیست و باید زیرساخت لازم برای ایجاد درآمدهای ثابت و پایدار ایجاد شود تا شرکت با تحولات سیاسی و بین المللی دچار ضرر و زیان نشود. بنابراین می بایست علاوه بر تلاش برای افزایش درآمد پروازهای عبوری، از ظرفیت های بالقوه موجود در فرودگاه های کشور به نحوی استفاده شود که شاهد افزایش درآمدهای پایدار در سایر حوزه های هوانوردی و همچنین درآمدهای غیر هوانوردی باشیم.

عبدی با بیان اینکه بیم آن می رود؛ با ضربه خوردن به درآمد ناشی از پروازهای عبوری، شرکت فرودگاه ها دچار مشکلات اساسی در پیشبرد طرح های توسعه فرودگاه ها و حتی انجام امورات جاری شرکت همچون پرداخت حقوق و دستمزد شود، گفت: کاپیتان نخجوانی بر مبنای نظر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت ماموریت داده اند که سرمایه گذاری در فرودگاه های سراسر کشور به عنوان یک راهکار اساسی برای ایجاد درآمد ثابت و پایدار در دستورکار قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به شعار امسال که مقام معظم رهبری بر جهش تولید با مشارکت مردم تاکید داشته اند، گفت: بدون شک با مشارکت مردم و سرمایه گزاران بخش خصوصی می توان تمامی فرصت های درآمدی را احصا کرد و جلوه ای تازه از فرودگاه های ایران در جهان به نمایش گذاشت.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی گفت: در تیر ماه امسال، "رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران" در سالن اجلاس سران باحضور وزیر راه و شهرسازی، کاپیتان نخجوانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها، مسئولان مربوطه، سفیران کشورهای هدف در ایران و سفیران ایران در سایر کشورها، اتاق های بازرگانی، اتاق های صنعت و معدن، فعالین تجاری و اقتصادی و صاحبان بنگاه های اقتصادی برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم