Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان ها: در آستانه سالروز بازگشت نخستین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق به کشور، خبر آزادی سعید براتی سرباز گروگان گرفته شده توسط اشرار اعلام و پس از مدت دو روز توانست با خانواده خود دیدار کند.

دوری از خانواده بسیار سخت و دردناک بود

سعید براتی در لحظه ورود به مرکز استان خراسان شمالی، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در طول مدت ۱۵ ماه اسارت در اتاق تاریکی به سر می برده است، می گوید: باوجود اینکه به شدت مجروح شده بودم اما هیچ مداوایی برای من انجام نگرفت و تمام این مدت در اتاق تاریک زندانی بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براتی اظهار می کند: علاوه بر دردی که براثر اثابت گلوله و ضرباتی که بر بدنم وارد شده بود تحمل می کردم، دوری از خانواده بسیار سخت و دردناک تر بود.

وی می افزاید: تنها یکی از نیروهای اشرار در محلی که بودم به طور سرپایی درمان بسیار کمی انجام داد.

براتی تصریح می کند: لحظه ورود به خاک وطن برایم بسیار شیرین و به یادماندنی بود و تنها برای دیدار با خانواده ام لحظه شماری می کردم.

وی درپایان از تمامی مسئولان و مردم ایران که برای آزادیش دعا و تلاش کرده بودند، تشکر و قدردانی کرد.

سعید براتی جزء آزادگان کشور است

مسئول امور ایثارگران نیروی انتظامی در حاشیه مراسم استقابل از سعید براتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این سرباز جزء آزادگان کشور است، می گوید:  سعید براتی پس از ۱۵ ماه اسارت به لطف خداوند و دعای خیر مردم، مادران شهدا و به ویژه مادران همرزم سعید براتی در آستانه سالروز آزادسازی اسرای جنگ تحمیلی به وطن بازگشت.

یونس عبدی با اشاره به ارتباطی که در این مدت با خانواده سعید براتی داشته اند، اظهار می کند: خانواده این سرباز در این مدت سختی بسیاری را تحمل کردند و همچنین نیروی انتظامی در طول شبانه روز به یاد این خانواده بودند.

سعید براتی باوجود مجروحیت توانست در برابر صدمات سخت جسمی مقاومت کند و دوباره به آغوش خانواده بازگرددعبدی می افزاید: ماموران انتظامی در طول ماه چندین نوبت با خانواده سعید براتی دیدار داشتند و آنان را دلداری می داند.

وی تصریح می کند: سعید براتی باوجود مجروحیت توانست در برابر صدمات سخت جسمی مقاومت کند و دوباره به آغوش خانواده بازگردد.

مسئول امور ایثارگران نیروی انتظامی در ادامه به عدم پایبندی گروهک معاند جیش الظلم نسبت به معاهدات بین المللی اسارت اشاره و می گوید: مدتی از محل اسارت سعید براتی بی خبر بودیم اما با اقدامات اطلاعاتی و رایزنی و با کمترین امتیاز به طرف مقابل، توانستیم سعید براتی را از دست دشمنان آزاد کردیم.

سعید براتی خاطرات سالروز آزادی اسرای جنگ تحمیلی را زنده کرد

فرمانده مرزبانی خراسان شمالی نیز در حاشیه مراسم استقبال از سعید براتی در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: سعید براتی سالروز ورود اسرای جنگ تحمیلی را برای ما زنده کرد و لحظه به یادماندنی شد.

قربانعلی داوطلب با بیان اینکه سعید براتی ۱۵ ماه در نقاط نامعلوم توسط گروهک ها و اشرار نگهداری می شد، اظهار می کند: در این مدت، برابر اطلاعاتی که به ما داده می شد، سعید براتی وضعیت خوبی نداشت اما با لطف خداوند و پیگیری های جدی ماموران امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و فرمانده مرزبانی در ۴۸ساعت گذشته مراحل آزادی وی انجام شد.

داوطلب می افزاید: متاسفانه باوجود اصابت گلوله و دیگر ضرباتی که به بدن سعید براتی وارد آمده بود، مداوایی اساسی برای وی انجام نشده بود.

وی اضافه می کند: ورود سعید براتی به خاک میهن به یادمانی است چراکه همزمان با سالروز آزادی اسرا جنگ تحمیلی و یادآور حماسه بزرگ و قهرمانی برای ملت ایران است.

آزادی سعید تولدی دوباره برای خانواده بود

عمه سعید براتی در حاشیه مراسم استقبال از وی به خبرنگار مهر می گوید: مادر سعید از روزی که خبر گروگان گرفته شدن فرزندش را شنید هر روز گریه می کرد.

لحظه ای که خبر آزادی سعید را اعلام کردند، تمام خانواده همانند روز تولدش خوشحال و انگار او دوباره متولد شده استخانم براتی اظهار می کند: لحظه ای که خبر آزادی سعید را به خانواده اعلام کردند، تمام خانواده همانند روز تولدش خوشحال و انگار او دوباره متولد شده است.

وی اظهار می کند: قبل از گروگان گرفته شدن سعید، هر زمان با مادرش تماس می گرفت، صحبت هایی که بینشان شده بود را به همه می گفت اما در این مدت روزگار سختی را گذراند.

یکی دیگر از اقوام سعید براتی به خبرنگار مهر می گوید: از لحظه ای که خبر ربوده شدن سعید به خانواده اش اعلام شد، مادرش مریض و زمین گیر شد.

وی می افزاید: در طول ۱۵ ماه هر خبری از سعید داده می شد، حال بد مادرش شدت می گرفت و به بیمارستان منتقل می شد، حتی زمان اعلام آزادی اش از خوشحالی مجدد راهی بیمارستان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ۶ اردیبهشت ماه سال گذشته در منطقه مرزی میرجاوه و بین پاسگاه میل ۱۰۰، ۱۲ مامور مرزبانی نیروی انتظامی شامل ۹ سرباز و ۳ نیروی کادر که برای گشتزنی و جلوگیری از ورود اشرار و تروریست‌ها به کشور به منظور تعویض پست راهی منطقه مرزی چاهندو در میرجاوه سیستان و بلوچستان شده بودند، در کمین تروریست‌ها گرفتار شدند.

در این اقدام تروریستی سه درجه دار و ۶ سرباز وظیفه مرزبانی بر اثر تیراندازی تروریست ها به شهادت رسیده، دو سرباز وظیفه زخمی و سعید براتی سرباز وظیفه زخمی و توسط اشرار و تروریست ها ربوده شد پس از ۱۵ ماه در ۲۴ مردادماه جاری با تلاش مسئولان آزاد شد.

کد خبر 4376585 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: بجنورد سعید براتی عملیات تروریستی مرزبانی مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد مشهد احتکار شیراز بیرجند یاسوج مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۹۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵» + فیلم

«نون.خ ۵» هر شب ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود و لحظات جذابی را برای مخاطبان رقم می‌زند. شب گذشته  حال و هوای زندگی کولبران به تصویر کشیده شد و شما می توانید بخش هایی از آن را مشاهده کنید.

فصل پنجم سریال «نون.خ» به دنبال موفقیت چهار فصل قبلی به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی و با فیلمنامه‌ای نوشته امیر وفایی ساخته شده است و در نظر سنجی اخیر رسانه ملی به عنوان پربازدیدترین سریال معرفی شد. 

سعید آقا خانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، کاظم نوربخش، هدیه بازوند، ندا قاسمی، پاشا جمالی، ماشاءالله وروایی، صهبا شرافتی، مجید یاسر، سیدحسین موسوی، رضا رشیدی، سیروس سپهری، مهرنوش طوسی، افشین ملکی، علی اخوان، ماهرخ یخچال، پروانه لطفی، ساناز سماواتی، نارین ایوبی، نسرین مرادی، هدی استواری، اتنا مهیاری، سوژین حسن پور رضا خداداد بیگی و ... بازیگران سریال هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • خلجی: ادعای دروغین آزادی بیان دانشگاه در غرب، رسوا شده است
  • اگر طوفان نمی‌شد + اسناد محرمانه
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»
  • نمایش شکست آمریکا در طبس در بیلبورد‌های پایتخت
  • نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵» + فیلم
  • یادی از شکست آمریکا در طبس