Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: باید توجه به حضرت مهدی (عج) داشته باشیم و دلمان را برای آمدن ایشان مهیا کنیم. یکی از راه های تحقق این مسئله گناه نکردن است. وقتی جامعه پر از گناه و دل آلوده گناه می شود طبعا نمی توانیم منتظر حضرت مهدی (عج) باشیم.

سعید شمس کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در خصوص روایاتی که از ویژگی‌های جمعه‌ها آمده است گفت: در روایات ما هر جمعه به نام عید آمده و سفارشاتی به مسلمانان در بحث فردی و نسبت به خانواده بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روایاتی درباره روز جمعه وجود دارد که از امام محمدباقر (ع) است. ایشان نقل می کند پیامبر اکرم فرمود: "جبرئیل آیینه ای برای من آورد که در وسط آن نقطه ای سیاه قرار داشت." از جبرئیل پرسیدند: "این چیست؟" جبرئیل فرمود: "جمعه." پیامبر فرمود: "جمعه چیست؟ ". جبرئیل پاسخ داد: "جمعه آن چیزی است که در آن برای شما خیر و برکت زیادی قرار دارد." پرسیدند: "خیر و برکت چیست؟" پاسخ دادند: "خیر و برکت عید شما و امت شما تا روز قیامت است."


این کارشناس علوم قرآنی درباره اعمال روز جمعه اظهار کرد: اعمال شمرده شده روز عید برای روز جمعه نیز شمرده شده است. استحمام در روز جمعه، پوشیدن بهترین لباس، مهمانی رفتن و در کنار هم بودن خانواده در روز جمعه سفارش شده است.

شمس ادامه داد: این عید برای همه مسلمانان است و تنها برای شیعه نیست. ایام دهه اول ذی الحجه روز جمعه و عید قربان با هم تداخل پیدا کرده و کشورهای عربی می گفتند  ما در این سال دو عید داریم و عید در عید است.

وی درباره مسئله انتظار و روز جمعه توضیح داد: روایات درباره مسئله انتظار و روز جمعه در کنار هم آمده اند، وقتی از ظهور امام عصر(عج) صحبت می شود روز جمعه نیز مطرح می شود و یکی از روزهایی است که انتظار فرج در آن بیان شده؛ معنای انتظار این نیست که دست روی دست بگذاریم تا امام(عج) ظهور کنند. معمولا ما وقتی در خانه خود منتظر مهمان هستیم دست روی دست نمی گذاریم بلکه سعی می کنیم خانه را مرتب و مقدمات را فراهم کنیم تا وقتی مهمان آمد بتوانیم از او پذیرایی کنیم و هر چه به ذهنمان می آید برای پذیرایی از او انجام می دهیم.  

این کارشناس علوم قرآنی به آمادگی کنونی جامعه برای ظهور حضرت مهدی (عج) پرداخت و افزود: وقتی بحث ظهور حضرت مطرح می شود یکی از اموری که باید انجام شود این است که ابتدا دل های خود را برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) آماده کنیم اما وقتی آمادگی نداشته باشیم و هر کس دنبال حل مشکل خود باشد به فکر حضرت مهدی (عج) نیست و نمی تواند منتظر و عاشق ایشان باشد. 


شمس خاطرنشان کرد: باید توجه به حضرت مهدی (عج) داشته باشیم و  دلمان را برای آمدن ایشان مهیا کنیم. یکی از راه های تحقق این مسئله گناه نکردن است. وقتی جامعه پر از گناه و دل آلوده گناه می شود طبعا نمی توانیم منتظر حضرت مهدی (عج) باشیم. راه دیگر این است که باید مراقبت کنیم به دیگران ظلم نشود، یعنی با ظلم در جامعه مقابله کنیم؛ این وظایف تکالیفی است که باید انجام شود و معنی "أفضل العبادة إنتظار الفرج" عمل به این امور است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حضرت مهدی مهدی موعود حضرت ولی عصر صاحب الزمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

به گزارش ورزش سه، از هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران، دو تیم مس رفسنجان و فولاد خوزستان امروز به مصاف یکدیگر خواهند رفت که جدال نمایندگان صنعتی فوتبال ایران می‌تواند برای تیم‌های قعرنشین بسیار حائز اهمیت باشد.

محرم نوید کیا که توانسته از مس رفسنجان تیم بهتری نسبت به نیم فصل اول بسازد، حالا تیمش را برای جدال مقابل فولاد آماده کرده و ترکیب ابتدایی این تیم به شرح زیر است: حامد لک، محمد نژاد مهدی، رامتین سلیمان زاده، میثم تیموری، حسن جعفری، جلال الدین علی محمدی، فرشید باقری، مهدی ترکمان، سعید واسعی، محمد مهدی محبی و سجاد شهباززاده.

مس رفسنجان با تغییری که در کادرفنی خود در نیم فصل داشت، شرایط بهتری پیدا کرده و جالب اینکه بدانید محرم نویدکیا همچنان توانسته رکورد شکست‌ناپذیری خود در جمع نارنجی‌ها را حفظ کند. البته نکته عجیب نتایج مس اینکه این تیم سه بازی اخیر خود را با تساوی دو بر دو به پایان رسانده و باید دید شاگردان محرم بالاخره نتیجه دیگری کسب خواهند کرد یا نه.

دو تیم هفت‌ بار در تاریخ لیگ برتر مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که مس سه بار برنده بوده و فولاد فقط یک بار موفق به کسب سه امتیاز شده است. با این وجود سرمربی تیم اهوازی یعنی عبدالله ویسی در سه تقابل خود با رفسنجانی‌ها بازنده نبوده و باید دید در اولین تقابل با محرم نویدکیا چه نتیجه‌ای کسب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم
  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • فال حافظ امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • وقوع رگبار باران در ارتفاعات/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • تندباد و بارش های رگباری در راه است/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • فرمانده کل ارتش: جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود/ در راستای بیانیه گام دوم وظیفه‌ ارتش این است که هم منتظر باشد، هم مستحق ظهور؛ یعنی ارتشی که آرمانش نابودی رژیم صهیونیستی و فروکشیدن استکبار از اریکه‌ قدرت
  • غیبت قطعی ۲ بازیکن استقلال برابر شمس آذر
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند