Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@20:10:45 GMT

تاریخ فداکاری آزادگان را فراموش نمی کند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۹۴۰۷

تاریخ فداکاری آزادگان را فراموش نمی کند

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: تاریخ، فداکاری های ایثارگران و آزادگان را فراموش نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در آستانه فرارسیدن 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن در دیدارهای جداگانه با 2 آزاده خراسانی افزود: فقط جسم اسرای ایرانی در اردوگاههای رژیم صدام اسیر بوده و روحشان آزادتر از جسم آنان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: آرمانهای شهدا باید در جامعه ترویج شود و نسل جوان جامعه با سیره شهدا به ویژه شهدایی که در دوران اسارت در اردوگاههای عراق به شهادت رسیده اند آشنا شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: امروز دشمن با ابزار فرهنگی وارد میدان شده که ما نیز باید با ابزار فرهنگ ایثار و شهادت پاسخ وی را بدهیم.
در این دیدارها 2 آزاده خراسانی خدیجه میرشکار و عباس ساعی طرقی با خیر مقدم به استاندار خراسان رضوی از خاطرات دوران اسارت خود سخن گفته و به خدمات متعدد آزادگان به جامعه پس از رهایی از اسارت اشاره کردند.
خدیجه میرشکار متولد 1337 از هفتم مهر ماه 1359تا 25 آذر 1360 در اسارت رژیم بعث عراق بود.
وی که جانباز 25 درصد نیز می باشد در سال 59 در منطقه سوسنگرد مجروح و به اسارت درآمد.
عباس ساعی طرقی نیز متولد 1315 در عملیات خیبر از ناحیه کلیه، گوش و دستگاه گوارش مجروح و در منطقه عملیاتی هورالهویزه به اسارت درآمد.
وی از 12 اسفند 1362 تا 28 مرداد 1369 در اسارت نیروهای دشمن بود.
هادی ساعی طرقی فرزند این آزاده و جانباز 35 درصد نیز در عملیات خیبر به شهادت رسید.

* مزار شهدای آزاده خراسان رضوی گلباران شد
مزار شهدای آزاده که در دوران اسارت در اردوگاههای عراق به شهادت رسیده اند عصر پنجشنبه درگلزار شهدای بهشت رضا (ع) مشهد عطر افشانی و گلباران شد.
مدیر موسسه پیام آزادگان خراسان رضوی در این مراسم گفت: 44 نفر از شهدای این استان در دوران اسارت و به علت شکنجه، جراحت یا بیماری در اردوگاه های اسرای جنگی در عراق به شهادت رسیده اند.
علی اکبر عرفانی با بیان اینکه پیکر این شهدا سال 1381 به میهن اسلامی بازگشته و بیشتر آنان در گلزار بهشت رضا (ع) مشهد دفن شده اند افزود: امسال برنامه های ویژه ای برای معرفی این شهدا در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به نصب تصاویر این عزیزان در معابر عمومی مشهد اشاره کرد.
وی مجموع اسرای دوران دفاع مقدس کشور را 43 هزار و 290 نفر اعلام کرد و گفت: سه هزار و 300 نفر از این تعداد از استان خراسان رضوی بودند که هزار و 800 نفر آنان مشهدی هستند.
3221 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شهداي غريب آزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین فرهنگ‌نامه شهدای غریب در اسارت استان بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در خرداد ماه خبر داد و گفت: لازم است فرهنگ نامه شهدای غریب در اسارت استان بوشهر و یک کتاب در این زمینه تهیه و تدوین شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اکبر پورات صبح امروز در نشست ستاد اجرایی شهدای غریب استان بوشهر اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان در اجرای برنامه‌های شاخص در زمینه‌های مختلف به ویژه برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در خرداد ماه تهیه مستند از شهدای شاخص استان و نیز بروزرسانی اطلاعات و آمار شهدا مد نظر قرار گرفته شود.

وی تصریح کرد: این کنگره در راستای معرفی زوایای دیگری از حماسه‌ها و استقامت‌های دوران دفاع مقدس و اهمیت و ارج نهادن به شهدای غریب در نوع خود نوآورانه و ارزشمند است. برنامه‌های در نظر گرفته شده برای پاسداشت شهدای غریب در شورای هماهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان به کمیته‌های استانی برای اجرا و برنامه‌ریزی لازم ارائه خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه باید فرهنگ نامه شهدای غریب در اسارت و یک کتاب در این زمینه تهیه و تدوین شود گفت: یادواره شهدای غریب در اسارت در هر استان و کنگره ملی آن نیز امسال به‌صورت سراسری برگزار می‌شود.

پورات عنوان کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهیم که در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند تا جامعه نسبت به وجود این عزیزان آگاهی پیدا کنند، چون بسیاری از افراد وقتی که برای آنها توضیح داده می‌شود تازه متوجه می‌شوند که شهدایی هستند که در اسارت به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • تجدید پیمان با آرمان شهدا
  • پیگیری استخدام فرزندان آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد
  • اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا
  • کنگره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • بازی «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» روایتی از شهید «حسین لشگری»
  • خون پاک شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری
  • تدوین فرهنگ‌نامه شهدای غریب در اسارت استان بوشهر
  • یادواره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • 10 کیت ماندگار و فراموش‌نشدنی در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر انگلیس / فیلم