Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد این کشور تحریم‌های جدیدی را علیه ترکیه آماده کرده است و چنانچه اندرو برانسون، کشیش آمریکایی تحت بازداشت خانگی در آنکارا آزاد نشود، این تحریم‌ها اجرایی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/

تهدید واشنگتن به وضع تحریم‌های بیشتر علیه آنکارا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا ترکیه تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، طی اظهاراتی تراشه‌ای که در گوشی میت ۶۰ پرو شرکت هواوی به کار رفته را کم‌ارزش خواند و تاکید کرد، ادعاهای این شرکت درباره پیشرفت در ساخت تراشه‌ قابل توجه نیستند؛ با این استدلال که نشان می‌دهد محدودیت‌های اعمال شده ایالات متحده برای ارسال تراشه به چین و تحریم این کشور کارساز بوده است.

وی در اظهارات خود گفته است: کنترل‌های صادراتی کارساز بوده‌اند، زیرا تراشه هواوی چندان خوب نیست و سال‌ها از آنچه در ایالات‌متحده داریم، عقب‌تر است. ما پیچیده‌ترین نیمه‌رساناها را در جهان داریم.

هوآوی که از سال ۲۰۱۹ در لیست تحریم‌های تجاری قرار دارد، در آگوست سال گذشته میلادی با عرضه یک گوشی جدید مجهز به یک تراشه پیچیده، صنعت و دولت ایالات متحده را شگفت زده کرد. هواوی میت ۶۰پرو علیرغم تلاش‌های مداوم واشنگتن برای فلج کردن ظرفیت تولید نیمه‌ رساناهای پیشرفته، به عنوان نمادی از تجدید حیات فناوری چین در نظر گرفته شد.

واشنگتن چندین سال است که  تحریم‌های جدی علیه پکن اعمال کرده و بازار ابزار فناوری آن را به دلیل تامین نکردن تراشه‌های نیمه‌رسانای پیشرفته و عدم وجود ابزارهای مورد نیاز برای ساخت آنها مختل کرده است؛ همه این تحریم‌ها به دلیل نگرانی‌هایی که به دنبال احتمال تقویت قابلیت‌های نظامی چین قوت گرفته بود، اعمال شده است.

هوآوی، نمادی از آن جنگ فناوری است که توانست در بحبوحه تحریم تراشه، این قطعه را در مقیاس پیچیده‌ترین نوع آن بسازد و توسعه دهد و علاوه‌بر آن به دیگر بازارهای تجاری جهان صادر کند.

گوشی جدید هوآوی باعث شده دولت بایدن  جزئیات تراشه‌ای که از آن به عنوان پیشرفته ترین نیمه‌رسانایی که چین تاکنون تولید کرده یاد می‌شود را مورد بررسی قرار دهد، اگرچه اطلاعات به دست آمده از آن جزئی و اندک بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است