Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنای آمریکا با اجماع به قطعنامه‌ای رأی داد که در آن تصریح شده است که رسانه‌ها دشمن مردم نیستند، اقدامی که در جهتی کاملا معکوس با اظهارات ترامپ ضد رسانه‌ها است. ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱ بین الملل آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سنای آمریکا در اقدامی کاملا خلاف نظرات ترامپ، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن تصریح شده است رسانه‌ها «دشمن مردم نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به نوشته نشریه هیل، این قطعنامه غیرالزام‌آور که با اجماع اعضای سنای آمریکا تصویب شده است، بر «نقش ضروری مطبوعات آزاد» تأکید کرده و در آن آمده است که حمله به رسانه‌ها به مثابه «تضعیف نظام‌مند اعتبار رسانه‌ها در کلیت آن و حمله به نهادهای دموکراتیک» دانسته شده است.

پیش‌نویس این قطعنامه از سوی سناتور برایان شاتز و سناتور چارلز شومر ارائه شده بود؛ با این حال در متن این قطعنامه اشاره مستقیمی به نام ترامپ نشده است، کسی که مطبوعات را «دشمن ملت» توصیف کرده بود.

این قطعنامه در شرایطی تصویب شده است که حملات و انتقادات متقابل رسانه‌های آمریکایی و رئیس جمهوری ایالات متحده شدت گرفته است.

بیش از 350 روزنامه و نشریه در سرتاسر آمریکا امروز پنجشنبه در اقدامی هماهنگ با انتشار سرمقاله‌هایی از رویکرد ترامپ در حمله به رسانه‌ها انتقاد کردند. محور تمامی این سرمقاله‌ها انتقاد و واکنش به عبارت ترامپ درباره رسانه‌ها است که آن‌ها را «دشمن مردم» خطاب کرده بود.

در مقابل نیز دونالد ترامپ طی پیامی در توئیتر نوشت: «رسانه‌های جعلی به حزب مخالف تبدیل شده‌اند و این برای کشور بزرگ ما بسیار بد است اما ما در حال پیروز شدن هستیم.»

ترامپ در توئیتی دیگر نوشت: «من خواهان چیزی بیشتر از آزادی رسانه در کشورمان نیستم. واقعیت این است که رسانه آزاد است که هر آنچه را که می‌خواهد بنویسد و بگوید اما بخش عمده‌ای از آن چیزی را که می‌گوید اخبار جعلی است و دستور العمل سیاسی را به پیش می برد یا تنها به دنبال آسیب رساندن به مردم است. صداقت پیروز خواهد شد.»

انتهای پیام/

R1016168/P36447/S8,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۹۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم شیرین کامی مردم از عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ شادمانی و حمایت‌های مردم ایران و حامیان فلسطین در جهان از اقدام قاطع پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

مردم با سردادن شعار‌هایی حمایت‌های خود را از مجاهدت سربازان سپاه اسلام در جواب قاطع به رژیم خونخوار صهیونیستی اعلام کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل
  • واکنش جنبش حماس به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • حمایت قاطع نمازگزاران در مشهدالرضا از وعده صادق
  • واکنش مقاومت فلسطین به وتوی آمریکا به قطعنامه تاسیس فلسطین
  • حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • تداوم شیرین کامی مردم از عملیات وعده صادق
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند