Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر نصیربیگی؛ رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: مسجد به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی حرکت‌ها و جنبش‌های انقلابی حداقل در تاریخ انقلاب اسلامی مطرح بوده است و منشأ بسیاری از مبارزات انقلابیون، مسجد بوده و بنا به تعبیر امام راحل«مسجد سنگر است».

وی ادامه داد: وقتی صحبت از پایگاه و سنگر به میان می‌آید و مسجد به این واژگان تعبیر می‌شود فوراً معنا و مفهوم دیگری نیز تداعی می‌شود و آن واژه مقاومت و فرهنگ ارزشی مترادف با آن است، به این دلیل فعالیت‌های فرهنگی و هنری روی داده در مساجد را می‌توان هم به حوزه انقلاب اسلامی مرتبط کرد و هم در راستای فرهنگسازی دفاع مقدس و مفهوم مقاومت براساس آن، مجموعه فعالیت‌های مؤثری را به انجام رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داور سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد تصریح کرد: در جشنواره اخیری که با محوریت تئاتر مسجد در قزوین برگزار شد، شاهد و ناظر تجلی استعداد و خلاقیت هنری  بالقوه‌ای از جانب برخی از فعالان نوجوان و جوان در عرصه هنرهای نمایشی بودیم که آثاری را متناسب با فضای مسجد و برای اجرا در این مکان عبادی تولید و عرضه کرده بودند.

نصیربیگی افزود: صرفنظر از برخی کاستی‌ها و ایراداتی که به لحاظ غیرحرفه‌ای بودن گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده در این جشنواره مشهود بود اما باید به یک نکته اساسی و مهم اشاره کرد و آن اینکه اغلب آنها قابلیت هدایت و راهبری درست به منظور رسیدن به سطحی قابل قبول و اطلاق تئاتری مخاطب‌پسند را دارا هستند.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر مقاومت» در ادامه گفت: با توجه به طرح موضوعاتی که در جریان رویدادهای نمایشی با محوریت مسجد هم در این جشنواره و هم در سایر مناسبات در حال رخ دادن است و گروه‌های نمایشی دغدغه‌مند در این حوزه، مضامین انقلابی، دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت را به بهانه حضور در فضای مسجد در روایت نمایشی خود به کار می‌بندند لذا می‌توان میان تئاتر مسجدمحور با تئاتری که با موضوعات انقلاب و دفاع مقدس اشاره دارند ارتباط تنگاتنگی برقرار کرد.

وی در پایان گفت: از مجموع مشاهداتی که در زمان برگزاری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد داشتم و ظرفیت خوبی که در این حوزه به منظور پرداختن به موضوعات ارزشی، دینی و انقلابی فراهم شده است تصور می‌کنم می‌توان به واسطه تعامل میان دو دبیرخانه تئاتر بچه‌های مسجد و تئاتر مقاومت، مراوداتی به جهت اجرای آثار تئاتر مسجد که موضوع آنها به فرهنگ مقاومت اشاره دارد در جشنواره بین‌المللی «تئاتر مقاومت» به انجام رساند.

انتهای پیام      

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسام منظور بازیگر با سابقه تئاتر که پیش از این و در سال ۱۳۹۸ نمایش «الیزابت باتوری» را کارگردانی کرد که با استقبال قابل توجه مخاطبان و منتقدان تئاتر روی صحنه رفت، بعد از ۵ سال و در جدیدترین تجربه کارگردانی خود به سراغ رمان مطرح برام استوکر رفته است.

منظور قصد دارد در سال جاری اقتباسی نمایشی از رمان «دراکولا» را که از شاخص‌ترین آثار کلاسیک ادبیات ژانر وحشت است، روی صحنه ببرد.

تا کنون در سینما و تئاتر جهان اقتباس‌های مختلفی از رمان «دراکولا» شده است که از جمله مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان به فیلم «دراکولا» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و بازی گری اولد من و آنتونی هاپکینز اشاره کرد.

حسام منظور در حال حاضر فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی را روی پرده سینماهای کشور دارد.

متعاقبا اخبار مربوط به عوامل، مکان و زمان اجرای عمومی این اثر نمایشی منتشر می‌شود.

کد خبر 6091907 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد