Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@11:45:33 GMT

مراحل ساده برای کاهش وزن ۲۰ کیلویی!

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۰۹۱۳

مراحل ساده برای کاهش وزن ۲۰ کیلویی!

سوال خیلی از شماها: چگونه وزن کم کنیم؟ و دنیایی از پاسخ ها از سوی متخصصان و وب سایت های رژیم و لاغری. برخی رژیم لاغری و برخی دیگر تنها ورزش های چربی سوز را پیشنهاد می کنند اما گروهی برای کسب موفقیت و رسیدن به نتیجه دلخواه در کاهش وزن و لاغری یک برنامه اصولی و علمی پیشنهاد می کنند.

راه های کاهش وزن از دست دادن ۵۰ پوند (۲۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ کیلوگرم) وزن یک تعهد مهم است و اگر اضافه وزن یا چاقی شما به میزان قابل توجهی است ممکن است لازم باشد اما به رغم آنچه رژیم های غذایی مد و بازاریابان محصولات قول می دهند هیچ راه سریع و آسان برای انجام آن وجود ندارد.

کاهش وزن سالم و موفق وابسته به عادات بلند مدت است که شامل یک رژیم غذایی معقول و ورزش منظم است متاسفانه، برای بسیاری از ما، گفتن آن آسان تر از انجام آن است.

مرحله نخست: با کاهش کالری وزن کم کنیم

کاهش مصرف کالری باید اولین گام مهم در هر برنامه کاهش وزن باشد برای سوزاندن یک پوند چربی، شما نیاز به ایجاد یک کاهش در حدود ۳۵۰۰ کالری دارید.

به گفته کلینیک مایو، شما می توانید فقط با خوردن ۵۰۰ کالری کمتر در هر روز یک پوند در هفته از دست بدهید این صدا در ابتدا ممکن دلهره آور باشد اما آن آسان می شود زمانی که شما یک برگر را با یک ساندویچ بوقلمون در موقع ناهار مبادله نمایید و به جای زمان طولانی گرسنه ماندن، یک بشقاب شام بخورید.

مرحله دوم: با صحیح خوردن راحت وزن کم کنیم

از دست دادن وزن همیشه با مصرف کالری کمتر ساده نیست به خصوص اگر هدف شما ۵۰ پوند کاهش وزن است.

آنچه می خورید به علاوه مقدار غذایی که می خورید باعث تفاوت معنی داری از نظر موفقیت طولانی مدت می شود.

با این رژیم غذایی و لاغری راحت وزن کم کنیم:

- پروتئین های کم چربی مثل گوشت سفید (مرغ و ماهی) است.

- چربی خوب بخورید مانند آنهایی که در ماهی، آجیل و روغن زیتون وجود دارد.

- سبزیجات و میوه جات که باید نیمی از هر وعده غذایی را تشکیل دهد.

- نوشیدنی های غیر شیرین بخورید و از الکل اجتناب کنید.

- غلات سبوس دار به جای کربوهیدرات ساده مصرف نمایید.

- کنترل سهم نیز کلید کاهش وزن طولانی مدت است. به آنچه می خورید فکر کنید و برای هر وعده غذایی زمان بگیرید.

مرحله سوم: با حرکت بیشتر سریع تر وزن کم کنیم

کاهش کالری یک گام مهم است اما آن برای رسیدن به موفقیت و از دست دادن طولانی مدت وزن کافی نیست به گفته کلینیک مایو، در حالی که آنچه می خورید تأثیر بزرگتر در مقدار از دست دادن وزن دارد ورزش نیز نقش بزرگتر در مطمئن ساختن شما در عدم برگشت کاهش وزن دارد. و به ماندگاری کاهش وزن کمک می کند.

ورزش منظم نه تنها چربی می سوزاند بلکه عضلات را می سازد عضلات در زمان استراحت کالری بیشتر از بافت به طور منظم می سوزاند بنابر این ساخت عضلات کاهش وزن را در دراز مدت نگه می دارد.

با توجه به نظر دفتر پیشگیری از بیماری و ارتقای سلامت (ODPHP)، بزرگسالان بین ۱۸ - ۶۴ سال باید ۱۵۰ دقیقه (دو ساعت و نیم) در هفته ورزش متوسط انجام دهند همچنین برای افزایش از دست دادن وزن، هر دو مرکز ODPHP و کلینیک مایو توافق دارند که پنج ساعت ورزش متوسط در هفته می تواند به شما در از دست دادن وزن و حفظ آن کمک کند.

موفقیت کاهش وزن طولانی مدت تا حدی به ورزش روزانه بستگی دارد یک تمرین طولانی در هفته آن را قطع نمی کند ورزش منظم همچنین می توانید جلوگیری از افزایش وزن در طول فلات کاهش وزن کمک کند.

این بدان معناست که یک وعده غذایی و یا دسر در تعطیلات اثرات مضر زیادی بر تلاش های شما برای ریختن وزن اضافی نخواهد داشت.

مرحله چهارم:حفظ حرکت

با توجه به مطالعه از مؤسسه ملی دیابت و دستگاه گوارش و بیماری های کلیه، ۲۰ دقیقه ورزش شدید در روز همراه با غذا خوردن سالم برای حفظ کاهش وزن ضروری است، این مطالعه نشان داد که اضافه کردن ورزش سبب از دست دادن وزن بیشتر از رژیم غذایی به تنهایی می شود این نیز ماهیچه های شما را حفظ می کند و سبب سوزاندن کالری بیشتر زمانی که شما در حال استراحت هستید می شود و همچنین از حفظ قدرت و تحرک حمایت می کند علاوه بر این، ورزش برای شرکت کنندگان در مطالعه در عضله سازی و ثبات وزن مفید است؛ بنابراین، برای حفظ حرکت مطمئن شوید!

مرحله پنجم: پیگیر موفقیت خود باشید

قبل از اینکه شما در یک برنامه کاهش وزن وارد شوید این مهم است شما بفهمید کجا هستید و چگونه می خواهید به هدفتان برسید بهتر این است که بیش از یک تا یک و نیم پوند در هفته کاهش وزن نداشته باشید در تئوری، این بدان معنی است که £ ۵۰ کاهش وزن را در مدت بیش از یک سال از دست می دهید.

با این حال، شدنی است هر چند بطور واقع بینانه انتظار شکست وجود دارد شما می توانید با پیش بینی به دفع کردن موانع کاهش وزن کمک کنید.

مشکل با کاهش وزن سریع

هنگامی که شما یک مقدار زیادی وزن از دست بدهید سریع فیکس کردن آن، وسوسه انگیز می شود چنین روش های کاهش وزن، معمولاً یک روش خاص جادویی برای ریختن پوند اضافی اطلاق می شود این روش ها می تواند در قالب؛

- رژیم های غذایی تک غذایی مانند (کلم و یا گریپ فروت).

- یک نوع ورزش.

- قرص لاغری و یا لرزش بدن.

- از بین بردن یک گروه از مواد غذایی مانند (رژیم غذایی بدون کربوهیدرات).

باشگاه خبرنگاران 

                  

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم

رعایت رژیم غذایی مناسب در کنترل بسیاری از اختلالات گوارشی نقش بسزایی دارد. از آنجا که در ماه رمضان اغلب الگوی دریافت غذا (زمان صرف وعده‌های غذایی و ترکیب آن) تغییر می‌کند، این امر ممکن است علائم و عوارض برخی بیماری‌های دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار دهد. باید توجه کرد که در صورت عدم رعایت رژیم غذایی مناسب در ماه رمضان، ممکن است عوارضی مانند خشکی دهان، آروغ زدن، نفخ شکم، احساس سنگینی شکم، سوزش سردل، تهوع، یبوست و تغییرات اشتها دیده شود.

- چرا روزه‌داری سبب خشکی دهان می‌شود؟

در روزه‌داری به دلیل کاهش تعداد وعده‌های غذایی، مصرف مایعات کاهش می‌یابد که این امر سبب کاهش میزان آب بدن و احساس تشنگی شود. همچنین برای هضم و جذب مواد غذایی چرب، بدن به آب بیشتری نیاز دارد که در این شرایط مصرف این مواد غذایی حس تشنگی را تحریک می‌کند.

- توصیه‌هایی برای کاهش تشنگی و خشکی دهان در روزه‌داران

به این دلیل که در ماه رمضان مصرف غذا‌ها و مایعات محدود می‌شود، افراد روزه‌دار باید مقادیر کافی مایعات در فاصله افطار تا سحر مصرف کنند؛ بنابراین توصیه می‌شود که همراه وعده‌های غذایی افطار، سحری و نیز فواصل آنها، مقادیر کافی میوه و سبزی مصرف شود. چراکه این مواد غذایی به نگهداری آب در بدن کمک می‌کنند. حداقل میزان توصیه شده مصرف روزانه میوه و سبزی ۵۰۰ گرم در روز است.

افراد روزه‌دار بهتر است مصرف مواد غذایی را که سبب افزایش احساس تشنگی می‌شوند، محدود کنند. همچنین توصیه می‌شود افراد روزه‌دار از مصرف چای و قهوه به مقدار زیاد که باعث دفع بیشتر آب بدن از طریق افزایش ادرار می‌شود، پرهیز کنند.

- مصرف کدام مواد غذایی سبب افزایش احساس تشنگی و خشکی دهان می‌شود؟

غذا‌های پرچرب و سرخ شده به خصوص در وعده سحری منجر به تشنگی در طول روز می‌شود. مصرف زیاد نمک، غذا‌های شور و غذا‌های پر ادویه نیز تشنگی فرد روزه‌دار را افزایش می‌دهند و باید از مصرف آنها اجتناب شود.

- مصرف کدام مواد غذایی سبب بروز سوء هاضمه و نفخ می‌شود؟

پرخوری، مصرف زیاد غذا‌های چرب و سرخ شده، غذا‌های تند و غذا‌هایی که ایجاد نفخ می‌کنند مثل کلم، نوشابه‌های گازدار، سیر، پیاز، فلفل به خصوص فلفل دلمه‌ای، حبوبات مانند عدس، لوبیا، نخود، لپه و مصرف زیاد مواد قندی، دسر‌های شیرین، زولبیا و بامیه، مصرف آب به همراه وعده غذایی، مصرف غذا در حجم زیاد و مواد غذایی به اصطلاح سنگین مانند آش رشته و غذا‌های غلیظ آبکی سبب نفخ و مشکلات گوارشی می‌شوند.

- علت سوزش سر دل در ماه مبارک رمضان چیست؟

در ماه رمضان اغلب پرخوری و مصرف غذا به مقدار زیاد، به خصوص در وعده افطار، سبب بازگشت محتویات معده به مری و احساس سوزش سردل می‌شود.

- چه غذا‌هایی سبب احساس سوزش سر دل می‌شوند؟

غذا‌های چرب و سرخ شده که دیرتر از معده خارج می‌شوند، غذا‌های تند، قهوه و چای پررنگ، نوشابه‌های گازدار، موادی مثل نعناع، شکلات، ادویه جات و مصرف سیگار می‌تواند باعث سوزش سردل در افراد روزه‌دار شود.

- چگونه می‌توان از احساس سوزش سر دل در افراد روزه‌دار پیشگیری کرد؟

توصیه می‌شود به منظور پیشگیری از سوزش سردل، افراد روزه‌دار از پرخوری و مصرف وعده‌های غذایی حجیم بپرهیزند. این افراد باید تا حد امکان تعداد وعده‌های غذایی خود را افزایش دهند تا بتوانند در هر وعده حجم کمتری غذا مصرف کنند و حداقل تا سه ساعت پس از صرف غذا دراز نکشند.

- دلایل بروز یبوست و نحوه پیشگیری از آن در افراد روزه‌دار

گرسنگی، کاهش مایعات دریافتی و کاهش فعالیت بدنی خطر یبوست را در افراد روزه‌دار افزایش می‌دهند. از سوی دیگر تغییر الگوی وعده‌های غذایی و خواب در ماه رمضان سبب کاهش حرکات روده می‌شود و به همین دلیل سرعت عبور مدفوع در روده کاهش می‌یابد. در نتیجه بدن آب بیشتری از دست داده و سبب ایجاد یبوست می‌شود.

با نوشیدن مقادیر کافی آب و مایعات و افزایش دریافت منابع فیبر رژیمی مانند میوه و سالاد در وعده‌های سحری، افطار و پس از افطار می‌توان به حفظ آب بدن و انجام حرکات طبیعی روده در ماه رمضان کمک کرد تا مدت زمان عبور مواد از دستگاه گوارش کاهش یافته و از ایجاد یبوست و نفخ جلوگیری شود.

جهت درمان یبوست باید مصرف آب، غلات سبوس‌دار، آرد قهوه‌ای، انجیر و آلوی خشک خیسانده، میوه‌ها به خصوص همراه با پوست و سبزیجات را افزایش داد. افراد مبتلا به یبوست بهتر است مصرف چای خود را کاهش دهند. افزایش فعالیت بدنی و تحرک نیز به درمان یبوست کمک می‌کند. در صورت شدید بودن یبوست، روزه‌داران می‌توانند به همراه وعده‌های غذایی سحری یا افطار یک قاشق غذاخوری شربت لاکتولوز مصرف کنند.

بنابر اعلام پژوهشکده علوم غدد و متابولیسم، دانشگاه علوم پزشکی تهران، بنابراین با رعایت روش صحیح تغذیه، استفاده متناسب از تمامی گروه‌های غذایی، مصرف به اندازه و کافی از گروه میوه‌ها و سبزیجات تازه در وعده‌های غذایی، مصرف آب و مایعات کافی در فواصل وعده‌های غذایی، حفظ تحرک و فعالیت بدنی و خودداری از مصرف وعده‌های غذایی پر حجم و پر چرب و مواد غذایی شیرین می‌توان بسیاری از مشکلات گوارشی را مانند یبوست، نفخ، ترش کردن و سوزش سردل کاهش داد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • چه عواملی سبب شکست رژیم غذایی می‌شوند؟
  • چرا در رژیم غذایی شکست می‌خوریم؟
  • با این ورزش‌های ساده عمر طولانی‌تری داشته باشید
  • ۱۰ راهکار ساده برای حل مشکل خروپف
  • روش تخلیه قند اضافه از بدن در ۳ روز
  • چربی‌سوزی مؤثر با این ۵ ماده غذایی
  • ۳ راهکار ساده و مهم برای اینکه بتوانیم لاغر شویم
  • چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم
  • زوج‌های جوان کیک بزرگ ۱۵۰ کیلویی را برش زدند + تصاویر
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز در بوشهر توزیع می‌شود