Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@04:12:06 GMT

اروپا باید در برابر زلزله ترامپ خود را بیمه کند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۱۱۱۶

اروپا باید در برابر زلزله ترامپ خود را بیمه کند

به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان در مطلبی نوشت: تهدیدات بی رحمانه و بی ملاحظه دونالد ترامپ مبنی بر اینکه تعرفه های گمرکی  روی محصولات فولاد و آلومینیوم ترکیه را دو برابر می کند ارزش لیره ترکیه را به شدت کاهش داده است. این مسئله همچنین بانک های فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی با سرمایه گذاری های قابل توجه در ترکیه را در معرض خطر جدی قرار داده ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل خطر سرایت این بیماری به موسسات مالی مرتبط می توان گفت که احتمال وقوع یک بحران بانکی اروپایی دیگر قابل پیش بینی است. پس باید گفت متشکریم آقای ترامپ! اما همه تقصیرها گردن ترامپ نیست، کسی که در یک منطقه زلزله خیز زندگی می کند و هیچ بیمه ای برای مقابله با این مسئله ندارد خودش هم مقصر است.

بنابراین دشمنی بین رئیس جمهور آمریکا و همتای ترک آن لزوم ادغام مالی اتحادیه اروپا و هماهنگی بیشتر در این راستا  را نشان می دهد. هیچ دلیلی برای نگرانی وجود نخواهد داشت در صورتی که مقامات اروپایی یک برنامه بیمه سپرده در سطح اروپایی برای حفاظت از پول همه سپرگذاران داشته باشند.

نویسنده در ادامه البته آلمانی ها و هلندی ها را بهترین دوستان ترامپ در اروپا ارزیابی کرد که در بازی مالی ترامپ علیه این اتحادیه ایفای نقش می کنند.

نویسنده در ادامه "ماتئو سالوینی"، وزیر کشور راست پوپولیستی ایتالیا را که بدش نمی آید ایتالیا را از منطقه یورو و اتحادیه اروپا خارج کند را دوست دیگر و البته واقعی ترامپ در اتحادیه اروپا نامیده و نوشت: دونالد ترامپ که یک طرفدار بزرگ برگزیت است، همچنین یکی از طرفداران بزرگتر خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا هم هست. وی مطمئنا سریعا یک توافق خروج خوب و عالی را به سالوینی ارائه می دهد در صورتی که این پوپولیست ایتالیایی خروج از این اتحادیه را در دستور کار قرار دهد. اروپاییان نباید بهانه و دلیلی برای تحقق این امر را به وزیر کشور ایتالیا بدهند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است که این مسئله مشخص نیست که آشفتگی مناسبات بین آمریکا و ترکیه چه تاثیرات مشخصی بر این اتحادیه دارد، اما یک مسئله مشخص است و آن این است که اگر کشورهای شمالی اتحادیه اروپا نتوانند بر نگرانی ها و مسائل مربوط به ایتالیا غلبه کنند ترامپ و طرفداران آن به همان میزان راحت تر می توانند اتحادیه اروپا را جدا و تسخیر کنند. بیمه در برابر زلزله ممکن است گران باشد اما مطمئنا ارزان تر از بازسازی بعد از زلزله است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: آلمان فولاد سرمایه گذاری رئیس جمهور اتحادیه اروپا پول بازی یورو ایتالیا وزیر کشور بازی ترکیه رئیس جمهور آمریکا زلزله یورو پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند

 وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

بیلستروم پیش از دیدار با همتایان خود در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دور بعدی تحریم‌ها ممکن است شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه و همچنین "اقداماتی برای مهار ناوگان در سایه روسیه" باشد.

روسیه عملاً تمام صادرات انرژی خود را پس از اعمال محدودیت‌های غرب در پی جنگ اوکراین، به سمت آسیا روانه کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، این کشور همچنین صادرات نفت خام خود را به "ناوگان در سایه" نفت‌کش‌های فرسوده منتقل کرده است که تحریم‌های بین‌المللی بر آن قدرت محدودی دارد.

اگرچه اتحادیه اروپا واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را ممنوع کرده اما گاز خط لوله و ال‌ان‌جی این کشور هنوز تحت تأثیر این محدودیت ها قرار نگرفته است.

چندین کشور، از جمله سوئد، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک، برای تحریم کامل گاز LNG روسیه به اتحادیه اروپا فشار وارد کرده‌اند، اما مجارستان به شدت با این اقدام مخالفت کرده است. ممنوعیت کامل این واردات نیاز به به اجماع نظر در میان اعضای این بلوک دارد.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز به شدت به گاز ال‌ان‌جی روسیه وابسته هستند.  این کشور به جریان صادرات ال‌ان‌جی به قاره اروپا عمدتاً از طریق بنادر اسپانیا، بلژیک و فرانسه ادامه داده است.

رویترز پیش ز این در ماه جاری میلادی با استناد به آمار تجارت این اتحادیه گزارش داد که در سال 2023، اتحادیه اروپا خرید این گاز را از روسیه افزایش داد، علیرغم اینکه متعهد شده بود واردات سوخت از این کشور را تا سال 2027 متوقف کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا شماری از سیاستمداران روس را تحریم کرد اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را تصویب کرد

دیگر خبرها

  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • نقره داغ تیم داوری کشتی جنجالی در باکو؛ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • نقره‌داغ تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی در باکو/ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • قهرمانی تاریخی اینتر در ایتالیا ؛ پیروزی افعی‌ها برابر رقیب سنتی
  • آزمون: وظیفه ام را در برابر بولونیا انجام دادم
  • دل‌پیرو: چرا به مادرید نقل مکان کردم