Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:39:55 GMT

واشنگتن با خروج از برجام بهترین گزینه را از دست داد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۱۱۲۴

واشنگتن با خروج از برجام بهترین گزینه را از دست داد

تهران - ایرنا - وزیر دفاع پیشین آمریکا در پیامی توئیتری با اشاره به اینکه برجام محصول قدرت دیپلماسی بود، خروج واشنگتن از این توافق را سبب از دست رفتن بهترین گزینه برای پیشگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای دانست.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، «ویلیام پری» وزیر دفاع آمریکا در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون در پیامی توئیتری نوشت: توافق (هسته ای) ایران یادبودی ایجاد شده با قدرت دیپلماسی در عمل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به اعتقاد من با خروج آمریکا از برجام، بهترین گزینه ممکن برای پیشگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای از دستمان رفت.
پری همچنین ادامه داد: این دستاورد دیپلماتیک با استقامت و پایبندی وندی شرمن و تیم او به دست آمد. بدون او (شرمن) ممکن بود ایران اکنون به توانایی هسته ای دست یافته باشد.
وزیر دفاع پیشین آمریکا همچنین به مقاله ای از شرمن که سرپرست تیم مذاکره کننده هسته ای کاخ سفید در دوران باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین بود، اشاره کرده که در آن شرمن به اشتباه تاریخی واشنگتن در خروج از برجام پرداخته است.
شرمن در این مقاله که در نشریه «فارن افرز» به چاپ رسیده با اشاره به تردید ایران در زمان مذاکرات پیرامون تعهد دولت های بعدی آمریکا نسبت به برجام اذعان کرده است که در آن زمان بزرگترین چالش مقابل این توافق از نظر او احتمال نقض آن از سوی ایران بوده، اما اشتباه می کرده است.
وی همچنین نوشته است: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه امسال (اردیبهشت) از توافق هسته ای خارج شده و تحریم هایی را که توافق رفع کرده بود بازگرداند. این اقدام یکی از بدترین اشتباهات سیاست خارجی در تاریخ آمریکا خواهد بود.
ترامپ در 18 اردیبهشت سال جاری آمریکا از برجام خارج کرده و اعلام کرد که تحریم های رفع شده به مدد این توافق را باز می گرداند.
شبد**9416**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا برجام 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۱۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که کشورش طی روز‌های آتی تحریم‌های جدید علیه ایران وضع خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن طی روز‌های آتی تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد.

طبق گزارش رویترز، وی گفت: این تحریم‌ها برنامه موشکی، پهپادی ونهاد‌های حامی سپاه و وزارت دفاع ایران را شامل می‌شود. سالیوان خاطرنشان کرد: توقع داریم شرکا و هم‌پیمانانمان نیز از طرف خود تحریم‌هایی علیه ایران وضع کنند.

این مقام آمریکایی همچنین گفت:به تقویت پدافند هوایی و موشکی خود در خاورمیانه به منظور مقابله با قدرت موشکی و پهپادی ایران ادامه می‌دهیم.

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • گزینه سابق ایران نزدیک به فتح بهترین لیگ جهان
  • 4 گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران | حمله مستقیم به ایران چه پیامدی برای تل‌آویو و واشنگتن دارد؟
  • اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند