Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستان مقدس و تاریخی حضرت "بکیربن اعین(ع)" از فقها، راویان حدیث و صحابه خاص امامین معصومین محمد باقر و جعفر صادق(ع) در شهرستان دامغان زیارتگاه و محل رجوع عاشقان فرهنگ اهل بیت(ع) و شایسته معرفی بیش از پیش است. ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۷ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، " ابوجَهم بکیرِبن اعینِ بن سُنسُن الشیبانی الکوفی " از مشهورترین اصحاب حضرت امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع)، فقیه و راوی بزرگ حدیث بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاندان وی " آل اعین "، از نخستین و مهمترین خانواده های شیعی در کوفه و شماری از فرزندانش نیز تا زمان غیبت کبری امام عصر(عج) "قرن چهارم" در فقه و حدیث سرآمد بودند که نامدارترین آنها عبدالله بن بکیر و ابوغالب احمد بن محمد زُرای اند. در توصیف شخصیت بکیربن اعین(ره) همین کافی است که امام صادق(ع) او را پس از وفاتش بسیار تکریم نموده و به همنشینی وی در آخرت با پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) اشاره کردند.

عکس از جواد رمضانیان

انتهای پیام/ش

R41366/P1361/S6,64/CT8

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد

آیین تشییع پیکر حاج محمد (جمعلی) کیانی از فرماندهان و سرداران جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین، از میدان ۱۲ محرم (فلکه آبی) به سمت امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد برگزار شد و سپس در زادگاهش هرچگان به خاک سپرده می شود.

مراسم وداع با این رزمنده دیشب سه شنبه در مسجد فاطمه الزهرا (س) میرآباد شهرکرد برگزار گردید.

بیشتر بخوانید

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست

حاج محمد (جمعلی) کیانی با آغاز جنگ تحمیلی در مهرماه ۱۳۵۹ به جبهه شوش اعزام شد.

در عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۵ و والفجر ۱۰ جنگ حق علیه باطل، به عنوان فرمانده گردان امام سجاد (ع) تیپ سرافراز قمر بنی هاشم (ع) فعالیت کرد.

جانباز ۲۵ درصد جنگ تحمیلی بود و نشان "فتح سه" از دست مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) دریافت نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • قابی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب | تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام | عکس
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با مداحی حسین طاهری در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه (س)
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه(س)
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود