Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: برای انتقال و دریافت مفهوم عمیق مهدویت تنها آگاهی پیدا کردن از راهکار‌های تاثیرگذار در این زمینه، ضمانت موفقیت نخواهد بود بلکه فردی که می‌خواهد چنین مفهوم اصیل و ارزشمندی را انتقال دهد و یا آن را دریافت کند باید به طور ذاتی از یکسری زمینه‌های لازم برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا کربلایی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: از موضوعات مهمی که در روند انتقال فرهنگ مهدویت باید همواره به آن توجه داشته باشیم، استفاده از ابزار‌های لازم و مناسب در این مسیر است چراکه گاهی انتخاب نادرست در این راستا می‌تواند نتایج جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش وسیع فضای مجازی و استفاده از شبکه‌های ارتباطی مختلف در این فضا برای موضوعات مختلف، بهتر است مومنان و همچنین افراد دست اندرکار برای انتقال مفهوم مهدویت از فضای مجازی هم به شکلی ویژه بهره بگیرند چرا که در روزگار کنونی مردم بخش زیادی از زمان خود را به استفاده از چنین فضا‌هایی اختصاص می‌دهند.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: نگارش کتاب‌های مفید درباره امام زمان (عج) و همچنین موضوع مهدویت یکی دیگر از راه‌های مهمی است که عالمان و نویسندگان حوزه دینی و اعتقادی می‌توانند همواره به آن توجه جدی داشته باشند از این رو لازم است نویسندگان با به روز کردن اطلاعات خود در چنین حوزه‌هایی هرچه جدی‌تر و با اراده‌تر در مسیر ارائه راهکار‌های تاثیرگذار گام بردارند.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: البته برای انتقال و دریافت مفهوم عمیق مهدویت تنها آگاهی پیدا کردن از راهکار‌های تاثیرگذار در این زمینه، ضمانت موفقیت نخواهد بود بلکه فردی که می‌خواهد چنین مفهوم اصیل و ارزشمندی را انتقال دهد و یا آن را دریافت کند باید به طور ذاتی از یکسری زمینه‌های لازم برخوردار باشد، چون فردی که هیچگونه زمینه لازم را در امور دینی و مذهبی نداشته باشد، نمی‌تواند در این مسیر به موفقیت دست پیدا کند.


کربلایی افزود: افرادی که در راستای انتقال مفهوم مهدویت گام بر می‌دارند باید هویت اخلاقی خود را پرورش دهند و برخی از خصوصیاتشان مانند صبر را بیش از پیش بالا ببرند چرا که یک فرد منتظر به طور ذاتی باید شکیبایی زیادی داشته باشد تا بتواند در مسیر انتظار برای ظهور حضرت قائم (عج) پابرجا یماند.

وی خاطرنشان کرد: فرد منتظری که تصمیم دارد در راستای انتقال فرهنگ مهدویت گام بردارد، باید از نظر عملکردی نیز شخصیتی فعال داشته باشد که در مواجهه با امور مختلف دچار هراس نشود چرا که تنها یک فرد برخوردار از عنصر ارزشمند شجاعت می‌توانند در مسیر بندگی و سپس انتظار به شیوه‌ای موفقیت آمیز عمل کند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مهدویت امام زمان جمعه های انتظار صاحب الزمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس

به گزارش جام جم آنلاین،علی جان صادق‌پور افزود: در دو سال گذشته ، ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب، شامل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای کازرون ، آباده و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستاهای امیر آباد کافتر و شهر میان در شهرستان اقلید و  پکیج تصفیه فاضلاب روستای شهیدآباد شهرستان خرم‌بید در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان فارس اضافه کرد: با گشایش این تصفیه‌خانه‌ها ۲۷هزار و ۱۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و ۹۱۰ متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه‌های خود را در بخش فاضلاب مبتنی بر افزایش سرانه بهره‌مندی از سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی تدوین کرده است، افزود: در این مدت همچنین بیش از ۸۰ هزار متر به خطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب اضافه شده است.

وی افزود: تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر داراب هم در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس