Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان بازاریابی را مهم‌ترین مانع تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان دانست.

سعید جامه‌بزرگی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با تأکید بر ویژگی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان همدان اظهار کرد: «همدان یکی از شهرهای مهم گردشگری کشور بوده و هدفگذاری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در راستای استفاده از این ظرفیت‌ها تدارک دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشگاه سالانه میزبان همایش‌های کشوری بوده و چندین سال متوالی حائز رتبه‌های برتر این حوزه شده است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان بیان کرد: «برای مثال دانشگاه آزاد همدان ظرفیت‌ برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان یا دانشجویان را دارد و روزهای اخیر هم مسابقات ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور در این دانشگاه برگزار شد. نیمه نخست شهریور سال جاری نیز میزبان همایش ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در رشته بسکتبال هستیم.»

وی درباره فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد همدان خاطرنشان کرد: «در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان هرکدام از واحدهای دانشگاهی استان موظف شده‌اند که در یک زمینه مشخص و شاخص به فعالیت بپردازند. برای مثال دانشگاه آزاد همدان در حوزه تولید کیت تشخیص سرطان وارد شده است.»

جامه‌بزرگی اضافه کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان روی تولید نانوپودرهای فلزات فعالیت می‌کند و تا حدودی توانسته این طرح را نیمه‌صنعتی کند. واحد ملایر به حوزه انگور، کشمش و گل ورود کرده و دانشگاه آزاد اسدآباد هم روی حوزه میوه و خشک‌کردن محصولات کشاورزی فعالیت داشته است.»

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، بازاریابی را مانع مهم تجاری‌سازی و فروش محصولات دانش‌بنیان دانست و به آنا گفت: «به‌طور کلی کشور ما با مشکلات جدی در عرصه بازاریابی محصولات مواجه است. بنابراین مشکل اصلی نه بازار بلکه تولید است.»

وی ادامه داد: «بر این اساس به نظر می‌رسد سیستم متمرکز بازاریابی و فروش مورد نیاز است که از سوی همه تولییدکنندگان سراسر کشور حمایت و با واسطه‌ها مقابله شود. محصولات دانش‌بنیان حجم بالایی ندارند، تکنولوژی بالایی دارند و به همین دلیل امکان خروج این محصولات از کشور و خروج ارز زیاد است.»

انتهای پیام/4065

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانش‌آموزان مدرسه پسرانه شهید بهشتی، شاهد و تیزهوشان میاندوآب در هفته مشاغل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب بازدید کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب، هدف از این بازدیدها را فرصتی برای آشنایی دانش‌آموزان با توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و انتخاب این دانشگاه برای ادامه تحصیل عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان مدارس میاندوآب با همراهی دبیران خود از کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، فضاهای آموزشی و رفاهی، کتابخانه و سایت کامپیوتری بازدید می‌کنند.

پیام خدایی افزود: در رایزنی‌ با آموزش و پرورش شهرستان میاندوآب بازدیدهای بیشتری از سوی دانش‌آموزان در طول سال و هفته مشاغل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب صورت خواهد پذیرفت و ارائه مطالب علمی و فرهنگی، مشاوره راهنمایی و هدایت تحصیلی از سوی کارشناسان دانشگاه برای بازدیدکنندگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • پویشی‌های دانشگاه آزاد اصفهان ۱۲هزار نفری می‌شوند/ 10 درصد دانشجوها به استخدام رسیدند
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • دانشگاه آزاد همدان میزبان ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در رویداد صدرا
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد