Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی از ۲۷ مرداد به میزبانی دو شهر جاکارتا و پالمبانگ افتتاح خواهد شد و از بین ۴۲ رشته ورزشی کاروان ایران، شمشیربازی از رشته‌هایی است که با ۱۱ ملی‌پوش تعداد نفرات قابل توجهی را به خود اختصاص داده است و از طرفی دیگر با توجه به پیشرفت و ترقی شمشیربازان ایران در اسلحه‌های مختلف و بخصوص در اسلحه سابر، این رشته از امیدهای کاروان ورزشی ایران برای کسب مدال و ایستادن روی سکو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول ۱۸ دوره برگزاری بازی‌های آسیایی، شمشیربازی در ۱۱ دوره حضور داشته است و با توجه به ۲۴ مدالی که در اسلحه‌ها و بخش‌های مختلف این رشته به نفرات برتر اهدا می‌شود همواره شمشیربازی برای تیم‌های قدرتمند آسیا در درجه بالایی از اولویت قرار دارد. از همین رو تیم ملی شمشیربازی ایران با ترکیبی ۱۱ نفره در دو اسلحه سابر و اپه به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اعزام می‌شود که از این تعداد، ۴ بانوی سابریست نیز حضور دارند. همچنین با توجه به عدم شانس در اسلحه فلوره هیچ شمشیربازی در این اسلحه به بازی‌ها اعزام نمی‌شود.

اما امید اصلی شمشیربازی ایران برای کسب افتخار در بازی‌های آسیایی در اسلحه سابر است جایی که این تیم با هدایت پیمان فخری و در دو بخش مردان و زنان امیدوار است همانند تورنمنت‌های مختلف در آسیا باز هم بر روی سکو بایستد. در سال‌های اخیر به دلیل پیشرفت پرشتاب سابریست‌های ایران در بخش مردانبه ویژه پس از درخشش مجتبی عابدینی با ایستادن بر جایگاه چهارم المپیک، هم انتظارات از این اسلحه بسیار بالا رفته و هم خود سابریست‌ها ثابت کرده‌اند که توان شکست هر تیمی در جهان و آسیا را دارند و شاید سخت‌ترین کار آن‌ها رویارویی با کره جنوبی است که قهرمانی المپیک، جهان و آسیا را در کارنامه دارد چرا که در تورنمنت‌های اخیر همواره سابریست‌های کره‌ای در بخش انفرادی و تیمی موفق به شکست ایران شده‌اند.

به نظر شکست دادن کره جنوبی شاید کاری دور از دسترس باشد اما سابریست‌های ایران با شکست تیم‌های صاحب نامی همچون مجارستان، ایتالیا، آمریکا، آلمان و فرانسه در مسابقه‌های اخیر نشان داده‌اند که می‌توانند با شکست کره جنوبی، برای دومین بار پس از سال ۱۹۷۴ به مدال طلای بازی‌های آسیایی دست یابند.

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در بخش مردان با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، فرزاد باهر و محمد رهبری عازم بازی‌های آسیایی می‌شود تا روز ۲۹ مرداد در بخش انفرادی و سپس اول شهریور در بخش تیمی به رقابت با حریفان بپردازد.

از بین ۴ سابریست ایران تنها فرزاد باهر برای اولین بار است که به این بازی‌ها اعزام می‌شود و حتی در دوره گذشته بازی‌ها در اینچئون ترکیب عابدینی، پاکدامن، رهبری و اسماعیل‌زاده توانستند به عنوان نایب قهرمانی دست یابند.

همچنین کیانا باقرزاده، فائزه رفیعی، نجمه سازنچیان و پریماه برزگر در بخش بانوان اسلحه‌ سابر به بازی‌های آسیایی اعزام خواهند شد. هرچند در بخش مردان، سابریست‌های ایران جزو شش تیم برتر جهان هستند اما در بخش بانوان با توجه به نوپا بودن آن در ایران پس از انقلاب اسلامی در دهه اخیر شاهد رشد در این بخش بوده‌ایم اما متاسفانه عنوان خاصی را پس از انقلاب در کارنامه سابر بانوان نمی‌بینم و تنها در بازی‌های ۱۹۷۴ تهران شاهد عملکردی درخشان از بانوان شمشیرباز ایران بودیم، آن هم در اسلحه‌های فلوره و اپه که دو طلای تیمی، یک مدال نقره توسط مهوش شفایی و یک مدال برنز توسط گیتی محبان در فلوره انفرادی کسب شد. با وجود کسب مدال‌های رنگارنگ در اسلحه فلوره و اپه بانوان بیش از ۴۰ سال پیش، در حال حاضر رشد چندانی در این دو اسلحه نداشته اند.

محمد رضایی، محمد اسماعیل و امیررضا کنعانی هم سه شمشیرباز اسلحه اپه ایران هستند که برای تکرار عملکرد درخشان این اسلحه در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه عازم اندونزی خواهند شد. هرچند پس از بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ و دو مدال برنزی که توسط علی یعقوبیان و نیز در بخش تیمی کسب شد شاهد عنوان خاصی در سطح آسیا نبوده‌ایم اما از یک سال گذشته که هدایت اسلحه اپه ایران به شوکت توردیلک سرمربی ازبکستانی سپرده شد شاهد پیروزی‌های درخشانی مقابل تیم‌های قدرتمندی همچون ژاپن و چین بوده‌ایم. این بردها نشان می‌دهد حرکت اسلحه اپه با سرمربی ازبکستانی رو به جلو بوده است هرچند ماحصل این تلاش یک سال را باید در بازی‌های آسیایی دید.

شمشیربازی ایران در طول ادوار حضورش در بازی‌های آسیایی عناوین و مدال‌های متعددی را کسب کرده است. در کل شمشیربازی ایران تاکنون ۳ مدال طلا، ۵ مدال نقره و ۶ مدال برنز را در کارنامه افتخاراتش در بازی‌های آسیایی می‌بیند. اوج درخشش شمشیربازی ایران هم برمی‌گردد به بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران جایی که در فلوره انفرادی اصغر پاشاپور و مهوش رضایی به مدال نقره و گیتی محبان به مدال برنز دست یافتند. در فلوره تیمی مردان مدال برنز کسب شد و در تیمی زنان ایران به مدال طلا دست یافت. در اسلحه اپه بانوان مدال طلا کسب شد و پیروز آدمیت هم در انفرادی به مدال نقره رسید. همچنین در اسلحه سابر در بخش تیمی باز هم مدال طلا به ایران رسید، فتحی و شفایی هم به مدال‌های نقره و برنز سابر انفرادی دست یافتند.

اما برای کسب یازدهمین مدال ایران ۲۴ سال زمان سپری شد تا اینکه در بازی‌هایی ۱۹۹۸بانکوک ایران در سابر تیمی به مدال برنز رسید. پس از نتایج ناامید کننده در ۲۰۰۲ بوسان، در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه اسلحه اپه دست به کار بزرگی زد و در بخش تیمی و با ترکیب علی یعقوبیان حامد صداقتی و سیامک عسگری به مدال برنز رسید و یعقوبیان هم در بخش انفرادی یک مدال برنز دیگر کسب کرد.

در ادامه حضور پرنوسان شمشیربازی در بازی‌های آسیایی در ۲۰۱۰ گوانگژو شمشیربازان ایران دست خالی برگشتند اما در دوره گذشته در اینچئون سابریست‌های ایران در بخش تیمی به مدال نقره دست یافتند.

شمشیربازی ایران در حالی با ۱۱ شمشیرباز به اندونزی سفر می‌کند که امیدوار است رنگ پانزدهمین مدال کسب شده این رشته در بازی‌های آسیایی طلایی باشد تا با این مدال خوشرنگ به سلطه کره‌ای‌ها در آسیا پایان دهد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بازیهای آسیایی شمشیربازی سابر اپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گولسیانی و کنعانی، گلزن‌ترین زوج خط دفاعی لیگ برتر ایران

در حالی که در بسیاری از تیم ها زوج خط حمله نتوانسته اند به 7-6 گل هم برسند، پرسپولیس با زوج خط دفاعی خود در فصل جاری لیگ برتر 10 گل زده است.

به گزارش طرفداری، گولسیانی و کنعانی زادگان در بازیهای تیم پرسپولیس هر کدام 5 گل به ثمر رسانده و روی هم 10 گل زده اند.

البته این دو بیشتر گلهای خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده اند اما نه همه آن ها را و این نشان می دهد که زوج دفاعی پرسپولیس در بازیهای مختلف از جمله بازی برابر تیمهای ذوب آهن و پیکان توان گلزنی برابر رقبای خود را داشته اند.

به هر حال گولسیانی و کنعانی در حالی هر کدام 5 گل زده اند که در پرسپولیس تنها شهاب زاهدی با 6 گل بیشتر از آن ها در لیگ گل زده است. البته عیسی آل کثیر هم 6 گله است اما او 2 گل از 6 گلش را برای تیم سپاهان زده و 4 گل دیگر را با پیراهن پرسپولیس به ثمر رسانده است. در ضمن عیسی در جام حذفی هم یک گل برای تیم پرسپولیس ثبت کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 
  • انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد
  • آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان
  • زهرا جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران
  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد
  • تراکتور به دنبال خرید ۴ بازیکن پرسپولیس
  • الفتی در ژیمناستیک تاریخ‌ساز شد
  • گولسیانی و کنعانی، گلزن‌ترین زوج خط دفاعی لیگ برتر ایران
  • ژاپن حریفی برای فوتسال ایران نیست/ از حریفان آسیایی ترس نداریم