Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص  ممنوعیت تشکیل اردوهای مختلط دانشجویی گفت: هیچ دانشگاهی  حق برگزاری چنین اردویی را ندارد و اگر مواردی گزارش شود به شدت برخورد می کنیم.

وی ادامه داد: مجوز اردوی مختلط در دانشگاه‌ها صادر نمی‌شود و  نخواهد شد؛ آئین نامه ها به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، اما اصلاح آئین نامه اردو‌های دانشجویی را باید شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تدوین کند و پس از تدوین آن به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی وزارت علوم اضافه کرد: عمدتا این اردوها از سوی دانشگاه ها برگزار نمی شود و هیچ دانشگاهی در این خصوص مجوز نمی دهد؛ بازهم اعلام می کنیم اگر گزارشی مبنی بر این اردوها برسد به شدت برخورد می کنیم.

غفاری بیان کرد: اگر جمعی از دانشجویان با همکاری یکدیگر اردوی مختلطی برگزار می کنند، خارج از عهده دانشگاه ها و وزارت علوم است؛ توصیه می کنیم دانشجویان همواره مراعات دانشگاه ها را داشته باشند.

وی  با بیان اینکه در اردوهایی که توسط دانشگاه ها برگزار می‌شود تمام شئونات مطابق دستورالعمل وزارت علوم رعایت می‌شود، ادامه داد: نوع دیگر اردوهایی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، اردوهای علمی است که این اردوها هم آئین نامه جدا دارد این اردوها شامل شرکت در نمایشگاه، بازدید تخصصی، شرکت در کنفرانس‌ها، بازدید های علمی و غیره می‌شود که آئین‌نامه و ضوابط مخصوص به خود را دارد.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: مجوزهای اردوها باید از حوزه فرهنگی دانشگاه صادر شود، اما در تبصره ماده دو دستورالعمل سفرهای آموزشی و پژوهشی که از سوی وزارت علوم ابلاغ شده است، مجوز این سفرها برعهده دانشکده و استاد مربوطه است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صیامیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران عصر چهارشنبه در حاشیه اولین جلسه ستاد استانی برگزاری هفته ملی سلامت استان مازندران افزود: براساس نامگذاری روزهای هفته ملی سلامت برنامه ریزی می‌کردیم، افزود: در جلسات گذشته ۴۲ بند تصمیم‌گیری شد که برگزاری ایستگاه و نمایشگاه در سطح استان با ارائه خدمات رایگان پزشکی و سلامت، به صدا در آمدن زنگ سلامت در مدارس، اجرای برنامه فرهنگی ورزشی پیاده روی نمادین در روز جمعه و استفاده از تریبون نماز جمعه برای بیان برنامه‌های هفته سلامت، اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و ورزشی، تجلیل از سفیران سلامت، اجرای پویش بدون زباله و اطلاع رسانی آموزش سلامت مراقبت‌های بهداشتی از طریق رسانه‌های مکتوب، استندهای شهرداری و بیلبوردهای جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل مازندران از جمله این موارد است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر غربالگری قندخون و نیز ویتامین دی تاکید کرد و گفت: در هفته سلامت باید اطلاع‌رسانی از طریق تمامی شبکه‌های اجتماعی صورت گیرد.

صیامیان گفت: حضور مسئولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در صداوسیما و برگزاری همایش‌های استانی هفته سلامت و افتتاح مرکز رسمی مشاوره سلامت نیز از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان بر لزوم انسجام و هماهنگی برنامه‌های دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد.

در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حاضر در این نشست به تشریح اقدامات، مأموریت‌ها و نیز انتظارات و هماهنگی‌های لازم با کمیته رسانه سلامت استان پرداختند و بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های هفته سلامت تاکید شد.

گفتنی است هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همراه با برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد.

کد خبر 6081253

دیگر خبرها

  • پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت علوم جدا می‌شود
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • ماجرای ورود پارک علوم و فناوری به فیلمنامه‌نویسی