Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@05:54:07 GMT

بی‌سابقه بودن سرعت وزش باد‌های زابل در ۳۳ سال اخیر

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۱۶۹۱

بی‌سابقه بودن سرعت وزش باد‌های زابل در ۳۳ سال اخیر

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۱۹ بار سرعت وزش باد‌های منطقه‌ای زابل به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید که در ۳۳ سال اخیر بی سابقه است.

خبرگزاری ایسنا:محمود دیانتی اظهار کرد: بررسی داده‌های بلندمدت آماری نشان می‌دهد سال جاری میلادی، دومین سال وزش باد‌های با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۵۵ سال اخیر در زابل است که برخلاف میانگین بلند مدت که حدودا سالی دو بار این شهر را فرا می‌گیرد، امسال ۱۹ بار زابل را در نوردید و موجب کاهش دید و کیفیت هوا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امسال وزش باد‌های با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زابل ۹۵۰ درصد نسبت به میانگین بلند مدت افزایش یافته است، افزود: در ۳۳ سال اخیر هیچ گاه تعداد روز‌های همراه با باد با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زابل از ۶ روز تجاوز نکرده است.

وی ادامه داد: در برخی روز‌های امسال سرعت وزش باد در چند سال اخیر بی سابقه بوده است برای نمونه طوفان ۱۱۹ کیلومتری ۲۱ و ۲۲ مرداد امسال در هفت سال اخیر بی سابقه بود و جزو سریع‌ترین باد‌های رخ داده در ۵۵ سال اخیر به شمار می‌رود.

دیانتی با اشاره به موفقیت‌های هواشناسی در پیش بینی بهنگام پدیده‌های جوی استان، گفت: در همین طوفان ۲۱ و ۲۲ مرداد بر اساس اخطاریه جوی شماره ۲۰ و توصیه‌های هواشناسی، ستاد مدیریت بحران استانداری و فرمانداری‌های پنج شهرستان شمال استان اقدام به تعطیلی ادارات و نهاد‌های دولتی کردند.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود:بر اساس انتظار ما بی سابقه‌ترین طوفان سال جاری و حتی هفت سال اخیر در شمال استان رقم خورد و برای نخستین بار از سال ۹۱ تا کنون سرعت باد در زابل به مرز ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رسید.
انتهای پیام

منبع: فردا

کلیدواژه: طوفان زابل هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در قشم اعلام شد

به گزارش حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی روز جمعه در گفت و گویی افزود: آیین عزاداری شب شهادت امام صادق(ع) و یادبود سردار رشید مدافع حرم شهید سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی، شهدای جبهه مقاومت و شهدای ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در (دمشق) از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در مسجد امام جعفر صادق (ع) شهر رمکان آغاز می‌شود.   وی ادامه داد: سخنران این آیین حجت الاسلام سیدحسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری است و روضه خوانی جواد ذاکری از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: ویژه برنامه عزاداری روز شهادت امام صادق(ع) نیز ساعت ۱۰ صبح فردا(شنبه) از تمامی مساجد و هیات های مذهبی شهر قشم آغاز می شود و سوگواران شهادت جانسوز این امام همام با پیاده روی دسته های عزاداری در آستان امامزاده سید مظفر(ع) تجمع می کنند.   کاظمی اضافه کرد: آیین شام شهادت امام صادق(ع) نیز از ساعت ۲۰ شنبه شب در مسجد امام حسین(ع) شهر قشم شروع می‌شود و در ادامه با سخنرانی حجت الاسلام محمدجواد زارع و مداحی امین شاد کام و سجاد محمدی برگزار خواهد شد.   امام جعفرصادق(ع) در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه منوره و در خانه امام محمدباقر(ع) پیشوای پنجم شیعیان دیده به جهان گشود؛ کنیه آن حضرت «ابوعبدالله» و لقبش «صادق» است.   آن حضرت در دوران عمر شریف خویش از مکتب نورانی و آسمانی جدش امام سجاد(ع) پیشوای چهارم شیعیان و پدرش امام محمدباقر(ع) کسب فیض کرد، ایشان پس از شهادت پدر بزرگوارش در ۳۱ سالگی به امامت رسید و با پایه‌ریزی مکتب جعفری موجب بازسازی و زنده نگه داشتن شریعت محمدی(ص) شد.   همه جریان‌ها و حرکت‌های علمی مسلمانان در دوره امامت امام صادق(ع) رونق گرفت و مجالس درس و مناظره‌های علمی دایر و از رونق خاصی برخوردار شد، در همین راستا امام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کرد.   دوران امامت ۳۴ ساله ایشان مصادف با اواخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان بود که سرانجام این امام بزرگوار در ۶۵ سالگی بر اثر توطئه‌های منصور عباسی در سال ۱۴۸ هجری به شهادت رسید.   مزار شریف امام جعفرصادق(ع) در قبرستان بقیع در مدینه‌النبی قرار دارد.   جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.   شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدول میزان بارش‌های فارس تا ساعت ۶:۳۰ امروز
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • نیمی‌از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور با بارش‌های امسال جبران شد
  • جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس
  • برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در قشم اعلام شد
  • بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش: ورود طلاب و روحانیون در مدرسه مسبوق به سابقه بوده است/ درس دینی را با روشی بسیار غلط ارائه می‌دهیم/ ما باید به شدت و سرعت روشمان را تغییر دهیم/ نمی‌شود با یک روش ناقص با مردم لج بازی کرد و به حرف‌های آنان گوش نداد
  • سریع‌ترین بازیکن این فصل لیگ قهرمانان اروپا کیست؟
  • ۳۰۰طرح ارتباطی طی دو سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد