Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@00:37:31 GMT

تعویق رژه نظامی امریکا تا زمانی نامعلوم

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۱۷۹۱

تعویق رژه نظامی امریکا تا زمانی نامعلوم

همزمان با افزایش انتقادات از هزینه رژه نظامی مورد درخواست رئیس جمهوری آمریکا که قرار بود سه ماه دیگر به تقلید از جشن های ملی فرانسه برگزار شود، پنتاگون اعلام کرد که این رژه به زمان نامعلومی در سال آینده میلادی موکول شد.

ایران آنلاین / به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که رژه مورد درخواست دونالد ترامپ به زمان نامعلومی در سال 2019 میلادی موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رژه که قرار بود در 19 نوامبر سال جاری میلادی (19 آبان ماه) برگزار شود، به دلیل هزینه بالای آن به شدت مورد انتقاد رسانه ها و افکار عمومی آمریکا بود.
ترامپ پس از دیدار با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در پاریس و مشاهده رژه ارتش این کشور در روز ملی باستیل در 14 ژوئیه سال گذشته میلادی (23 تیر ماه 96)، از پنتاگون خواست مقدمات برگزاری مراسم مشابهی را در واشنگتن مهیا کند.
مدیر بودجه کاخ سفید اوایل سال 2018 هزینه چنین رژه ای را 10 تا 30 میلیون دلار اعلام کرد اما این مبلغ در گمانه زنی های بعدی مقام های آمریکایی افزایش یافت و باعث تشدید انتقادها از این برنامه شد.
در آخرین گمانه زنی ها، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که رژه نظامی مورد درخواست ترامپ احتمالا 92 میلیون دلار هزینه برای مالیات دهندگان آمریکایی می تراشد.
در حالی که این هزینه تخمینی هنوز به تایید وزیر دفاع آمریکا نرسیده، این مقام آمریکایی از احتمال افزایش این مبلغ خبر داد.
منتقدان، این رژه را طرحی مسخره برای نمایش پرهزینه سربازان و تسلیحات آمریکایی می دانند در حالی که پنتاگون برای تامین هزینه آموزش، پشتیبانی و پرسنل خود با چالش روبرو است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد

به گزارش همشهری آنلاین، رویترز به نقل از این مقام آمریکایی مدعی شده است که تلفات جانی یا مالی در نتیجه این حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد مخابره نشده است.

شب گذشته نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر سوریه با ۴ موشک و پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر سوریه با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

کد خبر 846437 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و عراق ایالات متحده آمریکا عین الاسد

دیگر خبرها

  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان