Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برهان­ الدين داغ، عضو شوراي مرکزي مسلمانان آلمان گفت، تحريم‌هاي آمريکا ضد ترکيه؛ عامل همبستگي بيشتر ايران و ترکيه است.
به گزارش خبرگزاري آريا؛ «برهان­ الدين داغ» عضو شوراي مرکزي مسلمانان آلمان در گفت وگو با راديو ترکي‌استانبولي برون‌مرزي صدا و سيما؛ تاکيد کرد: تحريم‌‌هاي آمريکا ضد ترکيه؛ فرصتي در جهت اتحاد و هم­بستگي جهان اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشروح اين گفت وگو را در ادامه مي‌خوانيم:
**********************
* جنگ اقتصادي‌ که آمريکا ضد ترکيه به راه انداخته است را چگونه ارزيابي مي‌‌کنيد؟
در ابتدا لازم به يادآوري است که اين جنگ تنها ضد کشورهايي نيست که آمريکا قصد تحريم آنها را دارد، بلکه به طور مستقيم کشورهاي اروپايي را وارد اين جنگ کرده است. طبق اعلام مقامات برخي کشورهاي اروپايي از جمله آلمان و ايتاليا، تحريم‌­هاي جديد عليه ترکيه را نه تنها سنگ‌اندازي در راه توسعه­ ترکيه به عنوان عنصري موثر در وضعيت اروپا، بلکه عامل آسيب زننده به اقتصاد اروپا دانستند و خواستار پيروي نکردن از خواسته‌­هاي يک‌جانبه­ ايالات متحده آمريکا شدند.
پس مي‌­توان مدعي شد که اروپا به عنوان اصلي‌­ترين متحد آمريکا در همه امور ديگر به ستوه آمده و لب به سخن گشوده است. آنها از اين مسئله واهمه دارند که مبادا بحران احتمالي در اقتصاد ترکيه به صورت موجي طغيان‌­گر کشورهاي ديگر اروپايي را تحت تاثير قرار داده و ضربه­ جبران ناپذيري به اقتصاد تمام اروپا وارد کند. اين همان آمريکايي است که با هرگونه حرکت مستقلي در سطح جهاني به صورت کاملا زورگويانه برخورد مي‌ کند. کشورهايي همچون روسيه، چين، ايران و ترکيه به علت بي‌توجهي که به خواسته‌­هاي استکبار جهاني دارند، همواره دچار خشم ايالات متحده آمريکا شده­‌اند.
در همين راستا؛ آمريکايي‌­ها سعي دارند ترکيه را به سخت‌ترين شکل ممکن جريمه کنند. ترکيه در چند سال اخير همواره بر خلاف خواسته‌هاي واشنگتن اقدام کرده است. از جمله همکاري با ايران و روسيه در حل بحران سوريه که به هيچ وجه مورد قبول آمريکا نبود، چرا که برنامه‌‌هاي آمريکا را براي تجزيه سوريه ناتمام مي‌ گذاشت.
دستگيري کشيش آمريکايي در ترکيه به جرم جاسوسي هم مزيد بر علت شد تا آمريکايي‌­ها مصمم به انتقام از ترکيه باشند. آنها در حال بهره بردن از مهمترين اهرم فشار خود يعني اهرم اقتصادي هستند تا شايد ترکيه را مجاب به پذيرش خواسته­‌هاي غيرمنطقي‌­شان بکنند. البته در حال حاضر ما در عمل شاهد عکس اين قضيه هستيم، چرا که به نظر مي‌رسد فشارهاي آمريکا هم بر عليه ايران و هم بر عليه ترکيه موجب نزديک شدن ايران و ترکيه به عنوان دو کشور مسلمان قدرتمند به يکديگر شده است.
اين براي آمريکايي‌ها غيرقابل هضم خواهد بود. کشوري مانند ايران که حدود چهل سال است مقابل زياده‌‌خواهي‌هاي آمريکا مقاومت کرده است همراه با کشوري همچون ترکيه غيرقابل کنترل خواهند بود و اين موجب نگراني آمريکايي‌­ها خواهد شد. اميدواريم دو کشور از اين فرصت در جهت اتحاد و هم­بستگي جهان اسلام بهره ببرند تا شايد دست استکبار از منطقه تا حدي کوتاه شود.
* عصبانيت آمريکا درقبال ترکيه ناشي از چه مسائلي است؟
مهمترين مسئله‌­اي که باعث عصبانيت آمريکايي‌ها شد همکاري ترکيه با ايران و روسيه در حل بحران سوريه بود. چرا که آمريکايي‌‌ها نقشه‌هاي بلندمدتي بر پايه­ بحران سوريه کشيده بودند تا در ابتدا سوريه را تجزيه کنند و پس از آن کشورهاي ديگر منطقه از جمله ايران و ترکيه را فداي زياده‌خواهي‌‌هاي خود بکنند. حال که اين نقشه با هوشياري کشورهاي منطقه ناکام مانده است آمريکايي‌‌ها به دنبال گرفتن انتقام از ترکيه هستند. چرا که انتظار سرپيچي از ترکيه را نداشتند و همين مسئله را يکي از مهمترين عوامل شکست خود در سوريه مي‌‌دانند. ديگر مسئله‌­اي که موجب اين تنش شده است سخنان دولت‌مردان ترکيه در جهت حمايت از مردم مظلوم فلسطين است. اين مسئله موجب عصبانيت صهيونيست‌­ها شده است و آنها هم ب لابي‌هاي خود در آمريکا زمينه­‌ساز فشار مضاعف بر ترکيه شده‌­اند. 120/114

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۱۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم

در اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در آنکارا پایتخت ترکیه، بسیاری از شهروندان به همراه خودروهایشان در سیل گرفتار شده‌اند و آب وارد فروشگاه‌ها و منازل مردم شده است.  

سازمان مدیریت بحران ترکیه با صدور اطلاعیه‌ای از «آماده‌باش کامل نیرو‌های امدادی و آتش‌نشانی» خبر داد.  

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تشکر مردم غزه از دانشجویان آمریکایی
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم