Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: ایالات متحده به خوبی می‌داند عمق استراتژی ایران به حدی است که اگر آمریکا بخواهد کاری علیه ایران انجام دهد کمر آمریکا در منطقه و در جهان خواهد شکست. حسن ملکی، کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص مصوبه‌ای از مجلس نمایندگان که اختیار اعلام جنگ توسط رئیس جمهور علیه ایران بدون مجوز کنگره را سلب می‌کرد و جزئیات این لایحه در مورد ایران گفت: ما باید حرکات و رفتار و گفتار ترامپ و کاخ سفید و دولت آمریکا را در چارچوب جنگ روانی ترامپ بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  


وی با بیان اینکه حرکت زیکزاکی دولتمردان ایالات متحده در نوع رفتار خود یکبار حمله و یکبار گفتگو بار دیگر تحریم‌های کمرشکن علیه ایران را رقم می‌زند، گفت: این نگاه ناشی از شخصیت کاسب کارانه ترامپ است که فقط قصد ایجاد تاثیر روانی بر روی مردم ایران دارد.

ملکی ادامه داد: بر این اساس در بودجه ۲۰۱۹ آمریکا قیدی را اعلام می‌کند که دست ما برای حمله به ایران باز است و این مجوز را داریم و یک شرایط تهدیدآمیز علیه ایران مطرح می‌کند و با این اقدام از یک سو پیامی به اروپایی‌ها بدهد و از سوی دیگر ایران را تهدید برای تمام جهان معرفی کند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: اقدامی که انجام شده بعد از اینکه کمیته کنفرانس نظر خود را اعلام کرد و مجوزی برای دولت آمریکا علیه ایران صادر نشد در حقیقت این اتفاق بیانگر وجود اختلاف بین مقامات آمریکا در کنگره و سِناست و به وضوح بیانگر آن است  که این اختلاف تاثیر بسیار زیادی بر راهبرد‌های آمریکا دارد.

وی با تاکید بر اینکه شواهدی وجود ندارد که آمریکا بخواهد به ایران حمله کند گفت: به هرحال ایالات متحده به خوبی می‌داند عمق استراتژی ایران به حدی است که اگر آمریکا بخواهد کاری علیه ایران انجام دهد کمر آمریکا در منطقه و در جهان خواهد شکست.

ملکی ادامه داد: دولت آمریکااز چند جهت حمله به ایران را در برنامه کاری خود قرار نخواهد داد اول آنکه حمله به کشور ما موجب می‌شود تا آخرین میخ به همکاری‌ها و تعاملات آمریکا با اروپا زده شود، چون اروپایی‌ها در شرایط فعلی آمادگی حمله به ایران را ندارند و منافع آن‌ها و وجهه جهانی شان در صورت حمله به ایران به خطر می‌افتد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: از سوی دیگر اقتصاد آمریکا با مسائل زیادی روبرو شده است افزایش قیمت نفت در بلند مدت لطمات زیادی به این کشور وارد خواهد کرد و افزایش قیمت انرژی در ایالات متحده را به دنبال خواهد داشت. بر این اساس آمریکا ترجیح می‌دهد تا جنگ روانی را در شرایط فعلی به جنگ فیزیکی ترجیح دهد و برای پیشبرد این هدف رئیس جمهور این کشور با وزیر خارجه خود تقسیم کار کرده و سعی می‌کنند یکی به نعل و دیگری به میخ بزند و همواره در قبال جمهوری اسلامی با ابهام سخن بگویند بر این اساس جمهوری اسلامی نیز هیچ گاه در بستر چنین موضوعات اقدامات عملیاتی نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسن ملکی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در پاسخ به جنایات اشغالگران علیه غیرنظامیان فلسطینی، یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها را با هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که بامداد روز دوشنبه با استفاده از پهپاد، یک مرکز نظامی اشغالگران در ام الرشراش (ایلات) در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف قرار داده است.

مقاومت تاکید کرد که این عملیات در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به قتل‌عام‌های انجام شده توسط اشغالگران علیه غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان، زنان و افراد مسن انجام شد.

مقاومت عراق افزود: هدف قرار دادن تاسیسات نظامی اسرائیل «ادامه رویکرد ما برای مقاومت در برابر اشغالگران» است و  «حمله به مواضع و مقرهای دشمن» ادامه خواهد یافت.

مقاومت اسلامی عراق در حمایت از غزه به عملیات خود علیه اهداف اشغالگر ادامه داده و ۲ روز پیش نیز بندر حیفا را با موشک «الارقب» هدف قرار داد.

همچنین مقاومت اخیرا با استفاده از موشک «الارقب»، اهداف حیاتی اشغالگران را در «تل‌آویو» و بئرالسبع هدف قرار داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی هشدار دادیم
  • پیوند علم و سیاست در دانشگاه‌های ایران علیه صهیونیسم
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • کم رنگ شدن خط قرمز عدم استفاده از تسلیحات غربی علیه روسیه
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • روایت خبره نظامی آمریکایی از تبادل آتش ایران و اسرائیل
  • حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو